Scrisoare deschisa a unui suporter de 79 de ani catre patronul echipei Politehnica Timisoara, Marian Iancu: "Faceti o mare greseala daca dascalul Dvs este acela care locuieste la Bucuresti intr-un palat"

de Ing. Leonida Truta     HotNews.ro
Marţi, 7 decembrie 2010, 13:51 Sport | Fotbal

Sunt un suporter al echipei Politehnica Timisoara din anul 1951, de cand mi-am inceput studiile universitare, la Facultatea de Constructii. In vremea aceea noi ne numeam suporteri si nu fani, jucatorul care era in poarta se numea portar si nu goalkeeper, nu auzisem inca de "verticalizarea jocului". Si ce este mai definitoriu, cand Poli juca in deplasare, duminica dupa masa ne adunam cu sutele la Telefoane, langa Cinematograful Capitol, unde cineva care asistase la meci transmitea rezultatul la telefon.

In functie de stirea primita eram cu totii in culmea fericirii sau a desnadejdii. Asa am inteles noi sa iubim echipa noastra, sa suferim pentru ea si aceasta prima dragoste nu se uita, iar sentimentul este inalterabil.

In acest an echipa mea de suflet mi-a dat 18 ocazii sa fiu fericit si sa strig "Haide Poli" deoarece in 18 etape Poli - numai Poli - nu a cunoscut infrangerea. Mai tineti minte? Drept urmare, Politehnica Timisoara se afla pe un onorant loc doi, la care ravnesc, precum vulpea la struguri, multe echipe cu pretentii declarate la titlu.

Si a venit meciul de la Bistrita, unde au lipsit unul sau doua minute ca Poli sa invinga. Si atunci, dupa acest desnodamant tragic petrecut dupa minutul 90 cand Bistrita a egalat, reactia Dvs a fost absolut unica si in contradictie cu cea mai elementara logica si bun simt. Ca muscat de sarpe si ca ultima mahalagioaica v-ati repezit la un post de televiziune si ati improscat cu noroi tot ce v-a iesit in cale. Jucatori si antrenor. ORIBIL!

Ati vrut sa demonstrati ca nimeni in afara de Dvs nu cunoaste tainele fotbalului! Aveti o puternica amnezie, deoarece ati uitat ca la Bistrita s-a pierdut o batalie si nicidecum razboiul. Daca intr-adevar va este draga echipa aceasta si daca ati avea un elementar simt pedagogic, ati fi zis: "Nu-i nimic, baieti, pacat ca s-a terminat asa, am incredere in voi, nu va lasati, mergem inainte si hai sa bem un pahar cu bere". Aceste cuvinte i-ar fi stimulat si i-ar fi facut sa se bata cu toata convingerea mai departe. In loc sa faceti asa ceva, ati avut un comportament lamentabil.

Ati ales harapnicul, pe care il stie manevra si cel mai obscur vataf si care face sa se inteleaga ca in fond Dvs nu aveti niciun sentiment pentru echipa aceasta. La Dvs tot ce conteaza este orgoliul personal si conturile din banca. Dvs puteti schimba oricand si echipa si antrenorul dupa bunul Dvs plac, dar nu uitati ca oamenii acestia, chiar daca sunt salariatii Dvs, au demnitatea lor. Si va puteti desparti de ei in termeni civilizati si nu ca pe maidan, sa afle toata mahalaua.

Ar fi bine sa va intrebati cum s-ar purta acum cu antrenorii lor patronii de la Dinamo, Rapid sau Steaua, daca una din aceste echipe ar fi acum in locul lui Poli. Dvs va purtati cu Contra ca si cu o unealta netrebnica, nefolositoare. Acesta este comportamentul cuvenit? L-ati invatat acasa in cei 7 ani? Cu ce drept ati tabarat cu cismele incarcate de noroi in mijlocul echipei si in sufletul antrenorului?

Faceti o mare greseala daca dascalul Dvs este acela care locuieste la Bucuresti intr-un palat.

Ati ales alt antrenor, pe care in urma cu ceva vreme l-ati dat afara pe usa din dos. Si acum el vine inapoi. Treaba lui.

Nu am nici dreptul si nici puterea sa va determin spre a lua in considerare aceste randuri, care vor ajunge probabil la lada de gunoi. De un singur lucru ar trebui totusi sa tineti seama. Poli Timisoara este echipa pe care o indrageste un oras de prestigiu si multa alta lume si daca o veti duce de rapa va expuneti oprobiului public.

As fi vrut sa incep cu Stimate Domnule, dar mi-am dat seama ca eu nu ma pot adresa Dvs cu acest apelativ.

Inginer Leonida Truta, 79 de ani.

N. Red. Aceasta este o scrisoare primita pe adresa de e-mail a redactiei. Domnul Leonida Truta ne-a confirmat autenticitatea sa. Nu am operat decit modificari minore in textul sau, pastrind grafia initiala.


Citeste mai multe despre   






















4494 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Aveti dreptate.Mi-e rusine de asa patron.. (Marţi, 7 decembrie 2010, 14:00)

    miro [anonim]

    Mai bine in divizia C decat cu asa patron.Mi-e jena ca-s timisorean.Ma mira ca orasul care baga milioane in echipa nu poate sa-i zica nimica .Te rugam lasa-ne.
    • +3 (3 voturi)    
      de aceea va pierde capitalismul in Romania (Marţi, 7 decembrie 2010, 14:39)

      unul din popor [anonim] i-a raspuns lui miro

      de aceea va pierde capitalismul, ca hahalere ca astia au impresia ca sunt stapani si pe sufletele angajatilor
  • +7 (7 voturi)    
    Bravo (Marţi, 7 decembrie 2010, 14:03)

    Cristi [anonim]

    Iata un suporter adevarat cum putin sunt in Romania.
  • +9 (9 voturi)    
    Suporterului adevarat..... (Marţi, 7 decembrie 2010, 14:07)

    Claude [anonim]

    ...... dl. Truta ii urez multa sanatate si viata lunga, un exemplu de daruire si moralitate.
  • +8 (8 voturi)    
    Perfect de acord domnule Leonida (Marţi, 7 decembrie 2010, 14:13)

    shuly [utilizator]

    Perfec de acord cu Domnul Truta desi nu sunt suporter POli ci suporter Steaua.Acest comportament este din pacate majoritar in Liga 1.Daca ne uitam insa atent ,vedem ca in ultimii ani ,au avut de castigat echipele ale caror patroni sau presedinti nu s-au comportat asa.este cazul si acum cand Otelul este detasat in fruntea campionatului.
    La Poli insa este vorba de aceeasi miscare pe care Ianciu o face de cativa ani buni incoace.Se cearta cu antrenorii si ii schimbanumai atunci cand echipa merge bine.Probabil ca are ceva intelegeri de onorat cu alti indivizi si atunci trebuie sa isi construiasca alibiuri.
    Ce ziceti de mafia pariurilor sau de puncte pe care Poli trebuie sa le tranzactioneze spre sfarsitul campionatului?De ce? Este simplu .Din astfel de tranzactii castiga Iancu si nu castiga Poli ca si societate comerciala.
  • +6 (6 voturi)    
    Bravo d-le! (Marţi, 7 decembrie 2010, 14:25)

    liviol [anonim]

    "Chapeau bas" in fata celor scrise si mai ales povestite de dvs!
    Experientele pe care le-ati trait alaturi de aceasta echipa va dau tot dreptul de a avea o asemenea reactie!
    Din pacate, sentimentele pe care le nutriti le au multi alti timisoreni, insa cel care isi duce viata prin "Bucurestii noi"si se inspira de la palatul din Aleea Alexandru nu va gandi niciodata ca noi!
    Fiti sigur ca a premeditat aceasta reactie de prea mult timp!Cam de o luna...atunci cand Cosmin incepea sa aiba rezultate si sa ceara binemeritatele recompense financiare pt elevii sai!
    Dusan putea ramane un mit!Poate deveni un mit(daca ia titlul)!Logica insa imi spune ca nu va avea aceleasi rezultate ca odinioara!
    Este o indreptare a unui rau facut fata de acest antrenor!Si totusi, de ce trebuie sa indreptam un rau ...printr-un altul, si mai strigator la cer???Doar d-l din Bucurestii noi ne poate raspunde!
  • +3 (3 voturi)    
    Iancu seamana cu.... (Marţi, 7 decembrie 2010, 14:44)

    Cesar [anonim]

    Nu vi se pare ca Iancu seaman cu Jabba the Hutt din Star wars?
    • +3 (3 voturi)    
      ba da (Marţi, 7 decembrie 2010, 16:08)

      Zoli [anonim] i-a raspuns lui Cesar

      Asta spune si tatal meu :)
  • +5 (5 voturi)    
    bravo (Marţi, 7 decembrie 2010, 15:45)

    marian [anonim]

    Bravo , sunt mandru de dumeata domnule Leonida
  • -2 (4 voturi)    
    de acord (Marţi, 7 decembrie 2010, 16:10)

    victor L [anonim]

    cu spusele/scrisele dlui Leonida Truta.
    Dar face o mare greseala uitind reactia lui Cosmin Contra.
    A nu se uita ca si atunci cind Iancu i-a atras atentia antrenorului sa renunte la a intra in teren si a se face de ris (vezi faza cu mingea in bara lui Pantilimon ori incasarea unui cartonas galben - uneori merita si rosu), pentru a se concentra pe antrenorat, Contra tot fudul in raspunsuri a fost.
    Era normal sa nu se inteleaga cei doi.
  • 0 (4 voturi)    
    greseala... (Marţi, 7 decembrie 2010, 16:10)

    polistu' [anonim]

    Gresit domnule Truta.....Desi nu sunt de acord cu ceea ce face Iancu (ex:''spalatul rufelor'' la tv) el dupa meci nu ''a improscat cu noroi'',a facut o critica simpla care drept e nu se face la tv.dar de aici pana la declaratiile lui contra la a-ti atacat patronul in public e cale lunga.Nu stiu cati dintre noi care sunt la privat si-ar permite sa faca asa ceva.De aici restu e can-can.corect era sa isi rezolve probleme intre ei ca doi oameni maturi si cu scaun la cap....
    • +2 (2 voturi)    
      ??? (Marţi, 7 decembrie 2010, 17:07)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui polistu'

      tu esti la patron sau la stapan? daca sesizezi deosebirea, fireste...
      • -1 (3 voturi)    
        patron (Marţi, 7 decembrie 2010, 18:09)

        polistu' [anonim] i-a raspuns lui srpc

        sunt la patron.daca vreau sa ii reprosez ceva nu o fac public cu toata lumea de fata si amenintari de genul ''de luni sa vii tu sa faci treaba cutare...''.Asemenea chestii se pot rezolva elegant la telefon sau in birou,nu?nu inseamna ca sunt la stapan daca evit sa ii reprosez ceva cu toata lumea de fata....
  • -2 (4 voturi)    
    pacat (Marţi, 7 decembrie 2010, 16:13)

    timis [anonim]

    Sunt in fruntea societatii indivizi care nu spun adevarul,care mint,care fura,fara bun simt.Singurul garant al calitatii REGELE MIHAI.
  • +2 (2 voturi)    
    Am ramas fara cuvinte la citirea scrisorii (Marţi, 7 decembrie 2010, 16:25)

    Motanu [anonim]

    Esti un suporter adevarat domnule Truta, viata lunga iti doresc !
  • -2 (2 voturi)    
    suporter (Marţi, 7 decembrie 2010, 17:03)

    Taiko [anonim]

    Sunt suporteri si in afara Timisoarei. Sunt din Mures si am fost la Bistrita. Nu pierd niciun moment sa-mi vad echipa. Pe Ghencea am fost singurul care urla ca un apucat la golul lui Bucur (si am iesit viu de acolo). Si sunt multi ca mine. Dar asta conteaza prea putin, daruirea noastra este doar o modalitate de a vinde bilete si de a face rost de bani. Cand a fost momentul Uhrin eram la Timisoara si am iesit in strada. Acum vine Uhrin inapoi. De ce l-am vrut atunci si nu-l mai vrem acum?
    Totusi, trecand peste rezulatate, nu au fost multe meciurile in care Poli sa fi aratat ca o echipa mare (la Mures au fost mai mult decat mediocri). Sa nu uitam asta.
    Iancu nu e Poli, Poli suntem noi. Dar el da banii!
  • 0 (0 voturi)    
    Chiar asa? (Miercuri, 8 decembrie 2010, 15:34)

    alex [anonim]

    Nu doar el da banii. Consiliul Local da si el o buna parte din bani. Ma intreb insa cine ia banii atunci cand sunt vanduti jucatori de la Poli.
    • 0 (0 voturi)    
      Cand se vand jucatori ... (Joi, 6 octombrie 2011, 8:50)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui alex

      ... banii raman la club.

      Pe site exista si bilanturile pe scurt pt. ultimii trei ani. Daca te uiti acolo si faci calculele, ai sa vezi ca nu prea avea Iancu de unde sa scoata bani din club - majoritatea cheltuielilor sunt din alea unde nu incap smenuri (lefuri oficiale de jucatori, transferuri, taxe si impozite etc.)

      Da' chestia care mie mi se pare cea mai importanta e ca atat castigurile din vanzarea de bilete cat si contributia anuala a autoritatilor locale reprezinta in mod constant sub 10% din bugetul anual - Poli a platit in fiecare an mai mult taxe zi impozite decat a primit finantare de la prefectura si primarie cumulat.

      Nu-l cunosc personal pe Iancu, nu pot sa zic ca-mi place sau nu-mi place de el. Dar mi se pare o prostie sa te uiti doar la ce zice si cum arata, si sa ignori complet evolutia echipei sub conducerea lui.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version