Prima liga engleza de fotbal conduce in topul veniturilor provenite din sponsorizarile afisate pe tricourile jucatorilor, arata un studiu al Sport+Markt. Premier League a devansat veniturile cluburilor din Bundesliga, in timp ce Primera Division se afla pe locul al cincilea "din cauza" Barcelonei, care nu primeste, ci da bani pentru a afisa un logo pe tricouri.

Manchester United, in top datorita AON Foto: Reuters

Cluburile din Premier League au acumulat un total de 128 milioane de euro din simpla afisare a sponsorilor cluburilor pe tricourile fotbalistilor, inregistrand o crestere de 44.5 milioane de euro, comparativ cu anul trecut. Veniturille celor 18 cluburi din Bundesliga ajung la 118,5 milioane de euro, cu 9.9 milioane mai mult fata de 2009.

Serie A ocupa locul al treilea in topul castigurilor din sponsorizarile de pe tricouri, insa este singura liga din Top 5 care a inregistrat scaderi. Daca in 2009 italienii acumulau 74 milioane de euro, in 2010 au inregistrat doar 65.9 milioane de euro. Potrivit studiului, aceasta scadere este cauzata de faptul ca Fiorentina si Lazio nu au sponsori pe tricou.

"Premier League este cel care stabileste standardul in sponsorizarile de pe tricouri in Europa si reprezinta principala platforma a companiilor internationale ce doresc sa investeasca in fotbal", a declarat Gareth Moore, directorul Sport+Markt Marea Britanie, citat de Reuters.

"Pariurile si jocurile de noroc au adus venituri semnificative cluburilor din Europa in aceste vremuri economice dificile, iar importanta acestui sector nu poate fi trecuta cu vederea. Ca urmare a liberalizarii companiilor de pariuri pe piata din Franta si, probabil in viitor, in Germania, veniturile din sponsorizarile din acest sector in 2011 ar putea creste si mai mult", a adaugat Moore.

Pe locul al patrulea in acest top se afla Ligue 1 (Franta), cu 58.8 milioane de euro, urmata de Primera Division (57.5 milioane de euor) si prima liga din Olanda (42 milioane de euro).

Echipa cu cei mai multi fani din Europa, FC Barcelona, a ales sa nu afiseze niciun sponsor pe tricou. In schimb Messi si compania joaca in tricouri inscriptionate cu logo-ul Unicef, pentru care clubul catalan plateste anual 1,5 milioane de euro. Daca Barcelona ar alege sa isi puna sponsorii pe tricouri, Primera Division ar urca pe locul al treilea in top.

In topul echipelor de fotbal cu cele mai mari venituri din sponsorizarile de pe tricouri se afla Manchester United si Liverpool, ai caror sponsori (AON, respectiv Standard Chartered) platesc fiecare cate 23 de milioane de euro. Real Madrid e pe locul al treilea, cu 23 de milioane de euro primiti de la BWIN.