VIDEO Radu Paraschivescu, discutie online: A fost un CM in care vedeta cu sclipici si figura iconica au cedat loc vedetei de plan secund, cu aport neuronal mai bun

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 5 iulie 2010, 17:00 Sport | Fotbal

Radu Paraschivescu
Foto: Oana Boncu / HotNews.ro
Scriitor si jurnalist, Radu Paraschivescu e una dintre vocile cele mai lucide ale presei romanesti in materie de sport. Radu Paraschivescu a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre jucatorii care si-au pus amprenta pe acest Campionat Mondial, despre infringerile dureroase ale Braziliei si Argentinei, despre noutatile tactice si cele in materie de marketing.

Radu Paraschivescu a scris in Gazeta Sporturilor si Prosport, iar din 2008 realizeaza la RFI emisiunea "Dupa vorba, dupa sport".

Volumele semnate de Radu Paraschivescu:

Efemeriada (Libra, 2000), Balul fantomelor (RAO, 2000) (reeditare Humanitas, 2009), Bazar bizar (Masina de Scris, 2004, reeditare Humanitas, 2007), Fanionul rosu (Humanitas, 2005), Ghidul nesimtitului (Humanitas, 2006), Fie-ne tranzitia usoara - perle romanesti (Humanitas, 2006), Mi-e rau la cap, ma doare mintea - noi perle de tranzitie (Humanitas, 2007), Cu inima smulsa din piept (Humanitas, 2008), Dintre sute de clisee (Humanitas, 2009).







Citeste mai multe despre   














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 George

    Domnule Paraschivescu, in primul rind felicitari pentru aerul proaspat pe care-l aduceti in dezbaterea publica despre sport.
    Iata si doua intrebari legata de CM:
    1. Hentul lui Luis Suarez este un gest altruist (sacrificiu personal in numele echipei) sau o deturnare a spiritului jocului?
    2. Brazilia fara Ronaldinho si pliata pe filosofia lui Dunga a fost mai slaba decit v-o imaginati inainte de debutul CM?

    Multumesc si multa inspiratie in continuare

    • Radu Paraschivescu

      Multumiri. 1. Suarez a gandit ultrarapid si a calculat sansele de supravietuire. E un gest aproape reflex - n-as spune sacrificial. Ar fi deturnat spiritul jocului daca ar fi incercat sa-si mascheze hentul. Dar n-a facut-o. Si-a asumat gestul, stiind ca va fi eliminat si ca va rata eventualul meci urmator. RP

  • Întrebarea nr. 2 Petre

    Domnule Paraschivescu,

    Citesc cu mare placere articolele dvs de sport, si pentru aceasta ma bucur ca ati revenit in aceasta "furtuna involburata".
    1. Maradona a avut vreun rol in ajungerea echipei pana in sferturi? Sau a avut doar privilegiul de a beneficia doar de jucatori, pe care nu a stiut "sa-i organizeze?

    2. Dintre antrenori, care credeti ca el cel care a beneficiat de un lot mai slab, dar a reusit sa scoata maximum? (de ex. echipa ghana)

    • Radu Paraschivescu

      Multumiri si dvs. 1. Maradona a fost o figura iconica, nimic mai mult. Insa fotbalul misticoid nu prinde la CM. E greu de crezut ca adversarul se da la o parte fiindca sustii ca ai fir scurt cu Dumnezeu. Maradona a gresit selectia si n-a stiut ce sa le spuna fotbalistilor la primul moment delicat. Pana in sferturi, a avut adversari facili in grupa si un arbitraj prielnic in optimi. 2. Ghana e un exemplu, SUA - un altul. Paraguay a prins sferturile fara sa-l aiba pe Cabanas si fara vedete de calibrul altora. Uruguay se inscrie tot aici, fiindca doar Forlan si Suarez au staif si pedigri. RP

  • Întrebarea nr. 3 Josika

    Domnule Paraschivescu, ne bucurăm să vă putem saluta! Nelămurirea mea e legată de faptul că echipele mari sunt în impas.
    1. Credeţi că aşa-numita criză a lumii moderne se răsfrânge şi în fotbal?
    2. Vom asista oare la o înlocuire a fotbalului european cu cel sud-american (ex. Uruguay, Chile, Mexic) şi asiatic? Prestaţia echipelor din aceste zone a fost surprinzătoare, chiar dacă nu s-a văzut întotdeauna la rezultat.

    • Radu Paraschivescu

      1. Cred ca sistemul, metoda si inteligenta primeaza in fata fanteziei si talentului nesustinute. Nu stiu daca pentru europeni e o reflectare a crizei din alte domenii. In fond, Europa are 3 semifinaliste din 4, iar Germania si Olanda nu par deloc in scadere de randament. Spania mi se pare un pic altfel decat in 2008, ceva mai dezlanata si cateodata previzibila. 2. America de Sud a capotat dupa ce tocmai i se pronosticase triumful. Asia inca nu e la nivelul Europei si al Americii de Sud. Fotbalul ei, ca si al Africii, e de emancipare, nu de confirmare. RP

  • Întrebarea nr. 4 anton

    Credeti ca nivelul scazut aratat de echipele cu campionate puternice (Anglia, Italia, Franta) se datoreaza importului masiv de jucatori straini in respectivele campionate? Toate aceste echipe au in comun lipsa unui nucleu de jucatori de valoare care sa joace constant impreuna.
    Diferenta se vede cand ne uitam la Germania, ce se bazeaza pe nucleul Bayern Munchen sau Spania pe Real - Barcelona...Similar, marile perdante Argentina si Brazilia sunt macinate de exportul de jucatori...

    • Radu Paraschivescu

      Categoric, importul de jucatori comporta riscuri. Nu intamplator, Italia n-a avut nici un om de la campioana Europei, Inter. In plus, Lippi a fost sentimental si a creditat in orb blocul Juve, care a avut un sezon cenusiu, Capello a ramas blocat in propria incapatanare si n-a putut rezolva animozitatile dintre exponentii celor 3 centre de putere fotbalistica din Anglia (Gerrard-Rooney-Lampard), iar Domenech - sa fiu iertat - e la fel de antrenor ca Maradona. Germania si Spania - observatii foarte corecte. Argentina si Brazilia au parut preocupate exclusiv de prezumtiva lor finala sud-americana si s-au uitat prea mult in zare, neatente la obstacolele europene. RP

  • Întrebarea nr. 5 Florin Pantea

    Buna ziua
    Ati scris acum o saptamina ca va place Ozil (Germania). De nenumarate ori v-ati ales jucatorii favoriti dintre cei pe care telespectatorii obisnuiti sint tentati sa-i treaca cu vederea. Si ati avut dreptate. Aveti, deci, un ochi expert :)
    Care sint ceilalti jucatori care v-au placut in Africa de Sud si de ce?

    Toate bune,
    f

    • Radu Paraschivescu

      Da, mi-a placut Ozil inca de anul trecut. Ma asteptam sa-si fructifice sansa data de accidentarea lui Ballack. Mi-au mai placut Forlan (unul dintre cei mai isteti fotbalisti de la CM), Coentrao (versatil, tehnic) si - poate o sa radeti - van der Wiel, fundasul dreapta al Olandei (aport ofensiv, fantezie, disponibilitate pentru combinatii). Robben si Sneijder au fost simple confirmari, Schweinsteiger, la fel. RP

  • Întrebarea nr. 6 toma

    felicitari pentru articolele pe tema fotbalistica !
    de argentina nu ma mir,cu un asemenea antrenor nu putea ajunge departe !( din grupa de calificare sud americana a venit pe 4,departe de brazilia,chile si paraguay )
    1.in legatura cu brazilia :pe langa gresala tactica,o brazilie care se APARA,nu construieste,nu "danseaza smaba" (ceva foarte normal cand il ai antrenor pe dunga-un mijlocas defensiv,distructiv ) eu cred ca a fost si greseala de selectie ! nu poti sa nu-i ai in lot pe ronaldinho si pato (sant primele doua nume care mi-au venit ) !
    2.despre germania : joaca foarte placut ochiului,ce se intampla cu ei ? ar trebui sa nu le mai spuneti "panzere",sa le gasiti alta porecla,alt nume !
    "cand joaca rau ajung in finala,cand joaca bine o castiga" ,dar cand joaca foarte bine ?

    • Radu Paraschivescu

      1. Cand faci abstractie de calitatile native si incerci sa inventezi ceva ce nu ti se potriveste, patesti ce-a patit Brazilia. Sigur, si selectia a fost lacunara. Marcelo si Diego - alti 2 nedreptatiti.

      2. Lupt pe cat pot impotriva cliseelor. Germania are un antrenor inteligent si un laborator de tineret care produce intruna. Plus un sistem articulat de performanta. RP

  • Întrebarea nr. 7 antonioro

    Nu aduc elogii echipelor sud-americane,ma bucur ca ,CM a devenit o "afacere europeana"(nu uitam ca nici o echipa europeana n-a reusit sa se impuna in afara Europei la un CM-acum se poate sparge ghetata),dar...celor mai multi li se pare normal ca Brazilia a plecat acasa si a fost eliminata,meritat ,de Olanda.Majoritatea tin minte repriza a 2-a,cea a Olandei,dar uita(intentionat),prima repriza,cea in care Olanda nu prea s-a intilnit cu mingea,ba nici nu prea a trecut centrul terenului,fiind supusa unui pressing salbatic....nu-i asa ca,de fapt,Brazilia a pierdut partida si,implicit,CM,la pauza?Si nu pt ca au cazut fizic,ci pt ca Dunga a cerut retragerea in transee?Parerea mea e ca Brazilia s-ar fi calificat en-fanfare si ar fi cistigat ,la fel,CM ,daca ar fi pastrat jocul din prima repriza cu Olanda.Multi nu au vrut sa vada,dar Brazilia a emanat o forta colosala la acest CM,nu atit dpdv ofensiv,cit mai ales al echilibrului dintre compartimente. a parut o echipa careia nu-i poti da gol,indiferent daca partida tine 3 zile.....deci,eu cred ca Brazilia a pierdut pe mina antrenorului,care a cerut"gata cu presingul",si nu din cauza valorii echipei.Cit despre a pune pe acelasi plan Aergentina cu Brazilia,nici nu incape discutie-Aergentina ar fi putut fi eliminata de aproape toate tarile ramase intre primele 8,a fost singura echipa fara nici o tactica la acest CM,toti au vazut doar splendoarea atacului argentinian,f putini au observat ca nu au aparare deloc sau ca ,de la mijloc in jos,echipa e formata din jucatori modesti dpdv valoric(spre deosebire de Brazilia,unde esti pus in situatia de a te scarpina in cap ,intrebindu-te"pe cine bag fundas dreapta,Maicon sau Dani Alves"?)

    • Radu Paraschivescu

      Dunga are vina lui, dar Olanda e din alta categorie decat Chile sau Coasta de Fildes. Vina lui Dunga e ca a refuzat Braziliei dreptul de-a fi ea insasi. In plus, Kaka mi s-a parut slab, iar Fabiano inexistent in sferturi. Argentina e victima fotbalului misticoid promovat de Maradona, despre care s-a spus ca a fost cel mai bun copil de mingi al CM. Argentina n-a avut echipa, ci doar jucatori. Brazilia a avut o echipa in derapaj identitar. Olanda are echipa in sensul adevarat al cuvantului. Germania, la fel. Spania, asijderea. RP

  • Întrebarea nr. 8 ionescu

    de ce ati revenit cu articole despre fotbal, dupa ce acum cativa ani ati declarat ca, scârbit de mizeria din fotbalul românesc, nu veti mai scrie şi nu veti mai vorbi despre sport, declaratie intarita chiar ceva mai tarziu, intr-un interviu din...adevarul, parca.

    • Radu Paraschivescu

      Am explicat deja revenirea. M-am intors dintr-un doliu de un an si jumatate - doliu dupa sportul asa cum il vedeam eu. Dar a ramane in doliu pe viata inseamna a te sminti. RP

  • Întrebarea nr. 9 CP

    De citva timp ma intriga faptul ca FIFA isi asuma atributii supra-statale si supra-guvernamentale, impunindu-si deciziile de o maniera brutala si de-a dreptul dictatoriala amenintind direct cu excluderea tarii respective si a cluburilor sale din toate circuitele internationale. Azi citeam despre "tragerea de urechi" a Frantei, ieri despre cazul Nigeriei, anul trecut a fost un caz in Chile, si asa mai departe. Sigur ca pina la urma fotbalul este doar un joc sportiv si poate ca e corect ca nu are ce cauta in tribunale, insa exista interese uriase la mijloc, in care cei puternici fac legea si trebuie sa existe o instanta independenta la care sa se adreseze cei care se considera nedreptatiti. Este absolut imprezentabil ca atunci cind de exemplu Germania cistiga, Angela Merkel se bucura in tribuna VIP alaturi de Joseph Blatter, iar cind Franta pierde si Sarkozy se supara, acelasi Blatter il ameninta cu excluderea Frantei din FIFA.

    Sunteti de acord cu ideea ca FIFA a devenit un fel de "monstru" scapat de sub control?

    • Radu Paraschivescu

      Observatii foarte corecte. Da, FIFA e un monstru, dar e foarte bine controlat. Amintiti-va si de cazul Togo, relativ recent. Mai nou. FIFA a incercat sa livreze ca tema de lucru iubirea pentru Africa. Toata lumea s-a simtit obligata sa impinga Ghana in semifinale, in frunte cu arbitrul Benquerenca. Exista carti care dezvaluie o buna parte din puroiul FIFA, din felul cum ea incearca sa falsifice agenda fotbalului. RP

  • Întrebarea nr. 10 codrus

    1.Mi se pare din ce in ce mai evident ca traim o epoca in care echipele de club (in special cele europene) au devenit mai puternice decat nationalele iar competitiile intercluburi (UCL, mai precis), mult mai spectaculoase si mai puternice decat Campionatul Mondial. In acest context ( asupra realitatii caruia va rog sa va pronuntati) ce credeti ca ar trebui sa cantareasca mai mult in desemnarea celui mai bun jucator al lumii in anul in care avem un CM: evolutia de la echipa de club (ex: Messi-peste 40 de goluri, un sezon exceptional umbrit insa de un meci f slab la mondial) sau evolutia de la nationala (Klosse-2 goluri, rezerva la Bayern urmat de goluri si evolutie f buna la CM)?
    2. Cum comentati mania asta aristofoba sau si mai bine zis, idolochtona pe care-o regasim la Dunga(un Angelo Niculescu postmodern)? Credeti ca cenzurarea poeziei incarnate in fotbalisti ca Dobrin sau ca Ronaldinho poate fi inteleasa si acceptata pana la capat?
    Multumesc.

    • Radu Paraschivescu

      1. Campionatul dureaza un an si e anual, CM dureaza o luna si e din 4 in 4 ani. Din punctul asta de vedere, e de inteles evaluarea jucatorilor in functie de aportul din campionat. Nu uitati incarcatura financiara a competitiilor, Ch League si campionatele interne inseamna mult mai mujlti bani decat CM.

      2. Frumos spus, "aristofob". Eu n-as fi atat de elegant. Dunga si Niculescu seamana cu esteticienii care acrediteaza uratul pe post de categorie estetica. Nu pot fi de acord cu cineva care fura spiritul solar al unui joc. RP

  • Întrebarea nr. 11 daniel

    Buna ziua !
    Am mai multe intrebari:
    - pe cine vedeti castigatoare/finaliste
    - credeti ca Messi ar fi trebuit trecut rezerva si inlocuit mai devreme in meciurile Argentinei, la care Aguerro si Milito nu prea au apucat sa joace
    - credeti ca fotbalul din Franta isi va reveni complet pana la meciurile cu noi
    - credeti ca Romania ar fi putut trece de grupe, in locul Serbiei sau Frantei

    • Radu Paraschivescu

      Pronosticul meu e Olanda-Spania, dar sa stiti ca sunt departe de caracatita Paul ca acuratete.

      E scandalos ca Aguero si Milito n-au jucat aproape deloc. Ar fi trebuit testati chiar din grupa.

      Franta nu poate fi mai slaba decat in mandatul Domenech. N-are cum. Blanc are minte, vezi rezultatele cu Bordeaux. Totul e sa poata trece de la calitatea de antrenor la cea de selectioner. E mai greu decat pare.

      Suntem experti in contrafactualism. Totusi, nu sunt convins ca am fi batut nici Africa de Sud, nici Australia sau Ghana. De Mexic nici nu mai vorbesc. RP

  • Întrebarea nr. 12 antiblogtm.blogspot.com

    v-am citit majoritatea volumelor satirice si imi place foarte mult felul in care surprindeti "pitziponcaiala" din societatea romaneasca
    am o curiozitate: de ce fotbalul este considerat sportul rege? de ce se mediatizeaza pana la regurgitare personajele implicate in acest circ? ///
    urmariti cu acelasi interes si alte sporturi: ciclism, tenis, baschet...?

    • Radu Paraschivescu

      Multumesc. Sa stiti ca uneori ma incumet si la alt tip de carti, dar nu sunt atat de observate. Fotbalul e cel mai usor de povestit, are un regulament relativ simplu si e sportul care se pricepe cel mai bine sa produca eroi si antieroi. Cred ca asta explica forta lui de seductie colosala.

      Ma uit sporadic la tenis, baschet, volei. Ma uitam statornic la natatie si atletism, dar mi-a trecut, dupa ce am vazut cat din rezultate inseamna farmacologie si minciuna. RP

  • Întrebarea nr. 13 dan

    Am observat ca la acest campionat nu au mai fost jucatori eroi care sa faca meciul, cum era zidane, de exemplu, dar au mai fost si altii la alte campionate. Credeti ca acum in fotbal sau doar ala acest campionat se castiga doar daca joci ca echipa, nu mai conteaza sa fie un individ genial ca si atacant?

    • Radu Paraschivescu

      Un campionat nu se castiga fara inteligenta, oricate valori ai in echipa. Argentina e un bun exemplu. Vedeta cu majuscula e in pierdere de viteza. A venit randul jucatorului cerebral, de tip Sneijder, Forlan, Ozil sau Xavi. Nu intamplator, am dat 4 nume care au prins semifinalele. RP

  • Întrebarea nr. 14 mihai

    Care sint povestile cu care raminem dupa acest CM? Ce-l defineste, in opinia dvs?

    multumesc

    • Radu Paraschivescu

      In ce ma priveste, raman cu urmatoarele:

      Contrastul dintre frumusetea stadioanelor si seria de jafuri care au precedat meciurile;
      Arbitrajele scandaloase (mai putine ca in 2002, mai multe ca in 2006);
      Spectacolul imnurilor (Wilhelmus e preferatul meu);
      Comentariile execrabile ale domnilor de la TVR;
      Figurile memorabile ale turneului: Ozil, Schweinsteiger, Forlan, Robben, Sneijder, Villa, Coentrao si van der Wiel (absolut surprinzator pentru cine l-a urmarit atent). RP

  • Întrebarea nr. 15 Dan Banea

    Buna ziua.Credeti ca pe linga calitatile fizice au ajuns importante la acest nivel si cele morale, educatia , etc?Ce m-a uimit pe mine a fost ritmul si profesionalismul manifesta in joc chiar la sfirsitul jocului cind totul era decis.Inca nu reusesc sa inteleg asta prin ochii si mentalitate mea de romin.Multumesc.

    • Radu Paraschivescu

      Calitatile fizice trebuie dublate de inteligenta si onoare, daca vrem un meniu complet. La meciul Olanda-Brazilia, van Persie a fost schimbat in minutul 85, cand olandezii conduceau, si a iesit de pe teren in pas alergator. Mi s-a parut un moment pilduitor. RP

  • Întrebarea nr. 16 bgd

    Pe o scara de la 1 la 10...cu cat l-ati nota pe Maradona ca antrenor? Dar pe Low?
    Ambele echipe au loturi puternice si as vrea sa aflu cat considerati ca e meritul antrenorului in involutia/evolutia ambelor echipe.

    • Radu Paraschivescu

      Maradona - 2
      Low - 9

      Low a intinerit echipa dupa un sondaj in urma caruia germanii s-au declarat deceptionati de felul cum arata echipa lor. Totodata, el a valorificat pepinierele autohtone si a stiut ca venise vremea unei schimbari a sangelui (Ozil, Khedira, Boateng, Cacau etc). Uitati-va la pepiniera lui Bayern si va lamuriti. Maradona a mizat pe relatia cu Dumnezeu si a prabusit Argentina in ridicol. Nu mai vorbesc de selectie. I-a luat pe Otamendi si Guttierez, nu i-a luat pe Cambiasso, Lucho Gonzales, Zanetti. Asta spune mult. RP

  • Întrebarea nr. 17 dragos done

    Buna ziua si toata stima pt ceea ce faceti
    Ati remarcat vreo inovatie de marketing demna de luat in seama la acest CM? Pina la urma, un Campionat Mondial este si un prilej excelent pt industria de marketing/publicitate sa-si etaleze inovatiile.

    Multumesc

    • Radu Paraschivescu

      Cu 64 de meciuri intr-o luna, nu prea am apucat sa vad latura de marketing. Nu stiu daca vuvuzelele pe post de instrument identitar pot fi trecute aici. Mai degraba nu, daca ramanem partizanii pozitiei bipede. RP

  • Întrebarea nr. 18 Mihnea

    Ce antrenori v-au impresionat la acest mondial si de ce?

    • Radu Paraschivescu

      Low pentru inteligenta si bun-simt, Aguirre pentru felul cum a schimbat fata Mexicului. Mi-a placut si riscul asumat de Tabarez, care si-a responsabilizat jucatorii lasandu-i sa faca absolut tot ce voiau in afara terenului. Nici Rajevac n-a fost rau. RP

  • Întrebarea nr. 19 ionut

    Domnule Paraschivescu, care credeti ca a fost principalul motiv pentru care marile favorite Argentina si Brazilia au plecat acasa inca din sferturi?

    In ce masura credeti ca a influentat arbitrajul desfasurarea CM?

    • Radu Paraschivescu

      Doua motive: a) selectia cu lipsuri; b) faptul ca fiecare dintre ele a parut sa se gandeasca doar la finala pe care avea s-o joace in compania celeilalte. De aici a iesit un fotbal inertial si neatent, care s-a surpat in fata primului adversar abil.

      Au fost destule greseli. Rosetti, Batres si Benquerenca au masluit ierarhiile. Sau au incercat s-o faca. Si n-au fost singurii. Mi-a placut Baldassi dintre arbitri. RP

  • Întrebarea nr. 20 pavel

    care credeti ca a fost punctul slab al acestui CM? vuvuzela sau jucatorii obositi in intrecerile de pe Batranul Continent?

    • Radu Paraschivescu

      E punctul slab al ultimelor editii: prea multe meciuri si prea putin fotbal. 32 de echipe sunt fioros de multe, dar Blatter are o agenda de la care nu se abate. Money talks. RP

  • Întrebarea nr. 21 marcel

    Din toate campionatele pe care le-ati vazut pana acum, cel din Africa de Sud unde s-ar situa? Mie mi s-a parut unul foarte slab din punct de vedere fotbalistic...

    • Radu Paraschivescu

      De acord, nici eu nu-l situez foarte sus. La asta s-ar putea sa contribuie si pierderea de contur a vedetei clasice, de tip Ronaldo, Messi, Rooney, Ribery sau Kaka (impreuna, 1 gol la CM). Am nostalgia editiilor din 1978 si 1982, chiar daca atunci favoritele mele (Olanda si Brazilia) au suferit. RP

  • Întrebarea nr. 22 diego

    dupa cum ati observat franta la acest turneu final, credeti ca era bine sa ramana Domenech? vom avea o soarta mai grea cu Blanc?

    • Radu Paraschivescu

      Asa spune toata lumea. Domenech era incapabil de idee, incremenit si inert. Blanc vine cu alte argumente si pare, in plus, un comunicator mai bun. Nu mai vorbesc de relatia cu presa (desi si Jacquet a avut raporturi ostile cu ziaristii, i-a lasat acasa pe Cantona si Ginola si a castigat CM). Da, cred ca va fi mai greu. Va pleca, probabil, Henry, iar Gourcuff se va simti mai bine sub comanda lui Blanc. Acum el a fost izolat de comandoul de presiune Anelka-Ribery-Malouda. RP

  • Întrebarea nr. 23 Costel

    vazand "desfasurarea" de valori de la acest CM ce credeti ca ar fi facut romania? asta, ipotetic, daca s-ar fi aflat in Africa de Sud...

    Ce ne lipseste pentru a fi si noi la Mondial printre nume mari precum Coreea de Nord, Honduras sau Noua Zeelanda?

    • Radu Paraschivescu

      Probabil c-am fi fost un fel de Serbie ceva mai bleaga. Cat despre a 2-a intrebare, aici echipele sunt beneficiarele criteriului geografic. Peste 5 editii, vom avea meciuri intre Atolul Mururoa si echipa bastinasilor de pe malul Lacului Titikaka. RP

  • Întrebarea nr. 24 adrian soare

    cum vi s-a parut acoperirea jurnalistica a Mondialului, in presa romaneasca?
    subscrieti la ideea ca reportajele lui ioanitoaia au fost surpriza placuta? (in cazul in care generatiile mai tinere nu cunosteau talentul reportericesc al lui ovidiu...)
    si legat de aceasta idee: credeti ca gestul dvs de fronda, de acum cativa ani, cand ati renuntat sa mai scrieti despre fotbalul romanesc, a avut vreun efect?
    intre noi fiind vorba, nu va este dor de cronica sportiva?

    • Radu Paraschivescu

      In general, multumitoare. Ovidiu Ioanitoaia e un excelent om de reportaj, lucru dovedit cu zeci de ani in urma. Acum au aflat despre asta si cititorii tineri.

      Gestul meu a avut exact efectul pe care-l banuiam: zero. Sa stiti ca nu m-am iluzionat, nu sunt nebun.

      Nu-mi mai e dor de cronica sportiva. Fiindca am reinceput-o din noiembrie 2009 la ProSport. De cateva luni, scriu si la Corso, un saptamanal clujean de cultura urbana. RP

  • Întrebarea nr. 25 angloma

    am citit ieri, chiar in hotnews, o sugestie despre "11"-le dezamagirilor la CM. impresia mea este ca e mult mai usor de alcatuit un asemenea 11, decat unul al succeselor. chiar a fost un mondial prost sau ne alintam, de dragul "amintirilor din copilarie"?
    care credeti ca este influenta lui mourinho in acest mondial? am sentimentul ca absenta sa, ilustra, este mai puternica decat contributia tehnicienilor prezenti, referindu-ma aici la modelul de fotbal cinic pe care l-a perfectionat la maximum...

    • Radu Paraschivescu

      A fost un CM in care vedeta cu sclipici si figura iconica au cedat loc vedetei de plan secund, cu aport neuronal mai bun.

      Foarte oportuna pomenirea lui Mourinho. CM traieste partial sub umbrela lui. Sneijder e unul dintre cei care i-au preluat ideile. RP







4992 vizualizari

  • Parfum de fotbal (Luni, 5 iulie 2010, 18:06)

    George [anonim]

    Domnule Paraschivescu, in primul rind felicitari pentru aerul proaspat pe care-l aduceti in dezbaterea publica despre sport.
    Iata si doua intrebari legata de CM:
    1. Hentul lui Luis Suarez este un gest altruist (sacrificiu personal in numele echipei) sau o deturnare a spiritului jocului?
    2. Brazilia fara Ronaldinho si pliata pe filosofia lui Dunga a fost mai slaba decit v-o imaginati inainte de debutul CM?

    Multumesc si multa inspiratie in continuare
    • raspuns (Marţi, 6 iulie 2010, 10:14)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui George

      Multumiri. 1. Suarez a gandit ultrarapid si a calculat sansele de supravietuire. E un gest aproape reflex - n-as spune sacrificial. Ar fi deturnat spiritul jocului daca ar fi incercat sa-si mascheze hentul. Dar n-a facut-o. Si-a asumat gestul, stiind ca va fi eliminat si ca va rata eventualul meci urmator. RP
  • Antrenori (Luni, 5 iulie 2010, 18:25)

    Petre [anonim]

    Domnule Paraschivescu,

    Citesc cu mare placere articolele dvs de sport, si pentru aceasta ma bucur ca ati revenit in aceasta "furtuna involburata".
    1. Maradona a avut vreun rol in ajungerea echipei pana in sferturi? Sau a avut doar privilegiul de a beneficia doar de jucatori, pe care nu a stiut "sa-i organizeze?

    2. Dintre antrenori, care credeti ca el cel care a beneficiat de un lot mai slab, dar a reusit sa scoata maximum? (de ex. echipa ghana)
    • raspuns (Marţi, 6 iulie 2010, 10:14)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Petre

      Multumiri si dvs. 1. Maradona a fost o figura iconica, nimic mai mult. Insa fotbalul misticoid nu prinde la CM. E greu de crezut ca adversarul se da la o parte fiindca sustii ca ai fir scurt cu Dumnezeu. Maradona a gresit selectia si n-a stiut ce sa le spuna fotbalistilor la primul moment delicat. Pana in sferturi, a avut adversari facili in grupa si un arbitraj prielnic in optimi. 2. Ghana e un exemplu, SUA - un altul. Paraguay a prins sferturile fara sa-l aiba pe Cabanas si fara vedete de calibrul altora. Uruguay se inscrie tot aici, fiindca doar Forlan si Suarez au staif si pedigri. RP
  • Criza fotbalului (Luni, 5 iulie 2010, 18:44)

    Josika [anonim]

    Domnule Paraschivescu, ne bucurăm să vă putem saluta! Nelămurirea mea e legată de faptul că echipele mari sunt în impas.
    1. Credeţi că aşa-numita criză a lumii moderne se răsfrânge şi în fotbal?
    2. Vom asista oare la o înlocuire a fotbalului european cu cel sud-american (ex. Uruguay, Chile, Mexic) şi asiatic? Prestaţia echipelor din aceste zone a fost surprinzătoare, chiar dacă nu s-a văzut întotdeauna la rezultat.
    • raspuns (Marţi, 6 iulie 2010, 10:15)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Josika

      1. Cred ca sistemul, metoda si inteligenta primeaza in fata fanteziei si talentului nesustinute. Nu stiu daca pentru europeni e o reflectare a crizei din alte domenii. In fond, Europa are 3 semifinaliste din 4, iar Germania si Olanda nu par deloc in scadere de randament. Spania mi se pare un pic altfel decat in 2008, ceva mai dezlanata si cateodata previzibila. 2. America de Sud a capotat dupa ce tocmai i se pronosticase triumful. Asia inca nu e la nivelul Europei si al Americii de Sud. Fotbalul ei, ca si al Africii, e de emancipare, nu de confirmare. RP
  • intrebari (Luni, 5 iulie 2010, 18:57)

    anton [anonim]

    Credeti ca nivelul scazut aratat de echipele cu campionate puternice (Anglia, Italia, Franta) se datoreaza importului masiv de jucatori straini in respectivele campionate? Toate aceste echipe au in comun lipsa unui nucleu de jucatori de valoare care sa joace constant impreuna.
    Diferenta se vede cand ne uitam la Germania, ce se bazeaza pe nucleul Bayern Munchen sau Spania pe Real - Barcelona...Similar, marile perdante Argentina si Brazilia sunt macinate de exportul de jucatori...
    • raspuns (Marţi, 6 iulie 2010, 10:15)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui anton

      Categoric, importul de jucatori comporta riscuri. Nu intamplator, Italia n-a avut nici un om de la campioana Europei, Inter. In plus, Lippi a fost sentimental si a creditat in orb blocul Juve, care a avut un sezon cenusiu, Capello a ramas blocat in propria incapatanare si n-a putut rezolva animozitatile dintre exponentii celor 3 centre de putere fotbalistica din Anglia (Gerrard-Rooney-Lampard), iar Domenech - sa fiu iertat - e la fel de antrenor ca Maradona. Germania si Spania - observatii foarte corecte. Argentina si Brazilia au parut preocupate exclusiv de prezumtiva lor finala sud-americana si s-au uitat prea mult in zare, neatente la obstacolele europene. RP
  • Jucatori favoriti (Luni, 5 iulie 2010, 19:22)

    Florin Pantea [anonim]

    Buna ziua
    Ati scris acum o saptamina ca va place Ozil (Germania). De nenumarate ori v-ati ales jucatorii favoriti dintre cei pe care telespectatorii obisnuiti sint tentati sa-i treaca cu vederea. Si ati avut dreptate. Aveti, deci, un ochi expert :)
    Care sint ceilalti jucatori care v-au placut in Africa de Sud si de ce?

    Toate bune,
    f
    • raspuns (Marţi, 6 iulie 2010, 10:15)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin Pantea

      Da, mi-a placut Ozil inca de anul trecut. Ma asteptam sa-si fructifice sansa data de accidentarea lui Ballack. Mi-au mai placut Forlan (unul dintre cei mai isteti fotbalisti de la CM), Coentrao (versatil, tehnic) si - poate o sa radeti - van der Wiel, fundasul dreapta al Olandei (aport ofensiv, fantezie, disponibilitate pentru combinatii). Robben si Sneijder au fost simple confirmari, Schweinsteiger, la fel. RP
  • brazilia,germania (Luni, 5 iulie 2010, 19:56)

    toma [anonim]

    felicitari pentru articolele pe tema fotbalistica !
    de argentina nu ma mir,cu un asemenea antrenor nu putea ajunge departe !( din grupa de calificare sud americana a venit pe 4,departe de brazilia,chile si paraguay )
    1.in legatura cu brazilia :pe langa gresala tactica,o brazilie care se APARA,nu construieste,nu "danseaza smaba" (ceva foarte normal cand il ai antrenor pe dunga-un mijlocas defensiv,distructiv ) eu cred ca a fost si greseala de selectie ! nu poti sa nu-i ai in lot pe ronaldinho si pato (sant primele doua nume care mi-au venit ) !
    2.despre germania : joaca foarte placut ochiului,ce se intampla cu ei ? ar trebui sa nu le mai spuneti "panzere",sa le gasiti alta porecla,alt nume !
    "cand joaca rau ajung in finala,cand joaca bine o castiga" ,dar cand joaca foarte bine ?
    • @Toma (Marţi, 6 iulie 2010, 10:56)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui toma

      1. Cand faci abstractie de calitatile native si incerci sa inventezi ceva ce nu ti se potriveste, patesti ce-a patit Brazilia. Sigur, si selectia a fost lacunara. Marcelo si Diego - alti 2 nedreptatiti.

      2. Lupt pe cat pot impotriva cliseelor. Germania are un antrenor inteligent si un laborator de tineret care produce intruna. Plus un sistem articulat de performanta. RP
  • despre Brazilia.... (Luni, 5 iulie 2010, 22:11)

    antonioro [anonim]

    Nu aduc elogii echipelor sud-americane,ma bucur ca ,CM a devenit o "afacere europeana"(nu uitam ca nici o echipa europeana n-a reusit sa se impuna in afara Europei la un CM-acum se poate sparge ghetata),dar...celor mai multi li se pare normal ca Brazilia a plecat acasa si a fost eliminata,meritat ,de Olanda.Majoritatea tin minte repriza a 2-a,cea a Olandei,dar uita(intentionat),prima repriza,cea in care Olanda nu prea s-a intilnit cu mingea,ba nici nu prea a trecut centrul terenului,fiind supusa unui pressing salbatic....nu-i asa ca,de fapt,Brazilia a pierdut partida si,implicit,CM,la pauza?Si nu pt ca au cazut fizic,ci pt ca Dunga a cerut retragerea in transee?Parerea mea e ca Brazilia s-ar fi calificat en-fanfare si ar fi cistigat ,la fel,CM ,daca ar fi pastrat jocul din prima repriza cu Olanda.Multi nu au vrut sa vada,dar Brazilia a emanat o forta colosala la acest CM,nu atit dpdv ofensiv,cit mai ales al echilibrului dintre compartimente. a parut o echipa careia nu-i poti da gol,indiferent daca partida tine 3 zile.....deci,eu cred ca Brazilia a pierdut pe mina antrenorului,care a cerut"gata cu presingul",si nu din cauza valorii echipei.Cit despre a pune pe acelasi plan Aergentina cu Brazilia,nici nu incape discutie-Aergentina ar fi putut fi eliminata de aproape toate tarile ramase intre primele 8,a fost singura echipa fara nici o tactica la acest CM,toti au vazut doar splendoarea atacului argentinian,f putini au observat ca nu au aparare deloc sau ca ,de la mijloc in jos,echipa e formata din jucatori modesti dpdv valoric(spre deosebire de Brazilia,unde esti pus in situatia de a te scarpina in cap ,intrebindu-te"pe cine bag fundas dreapta,Maicon sau Dani Alves"?)
    • @Antonioro (Marţi, 6 iulie 2010, 11:00)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui antonioro

      Dunga are vina lui, dar Olanda e din alta categorie decat Chile sau Coasta de Fildes. Vina lui Dunga e ca a refuzat Braziliei dreptul de-a fi ea insasi. In plus, Kaka mi s-a parut slab, iar Fabiano inexistent in sferturi. Argentina e victima fotbalului misticoid promovat de Maradona, despre care s-a spus ca a fost cel mai bun copil de mingi al CM. Argentina n-a avut echipa, ci doar jucatori. Brazilia a avut o echipa in derapaj identitar. Olanda are echipa in sensul adevarat al cuvantului. Germania, la fel. Spania, asijderea. RP
  • articole despre sport (Luni, 5 iulie 2010, 22:58)

    ionescu [anonim]

    de ce ati revenit cu articole despre fotbal, dupa ce acum cativa ani ati declarat ca, scârbit de mizeria din fotbalul românesc, nu veti mai scrie şi nu veti mai vorbi despre sport, declaratie intarita chiar ceva mai tarziu, intr-un interviu din...adevarul, parca.
    • @Ionescu (Marţi, 6 iulie 2010, 11:01)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ionescu

      Am explicat deja revenirea. M-am intors dintr-un doliu de un an si jumatate - doliu dupa sportul asa cum il vedeam eu. Dar a ramane in doliu pe viata inseamna a te sminti. RP
  • FIFA (Luni, 5 iulie 2010, 23:07)

    CP [anonim]

    De citva timp ma intriga faptul ca FIFA isi asuma atributii supra-statale si supra-guvernamentale, impunindu-si deciziile de o maniera brutala si de-a dreptul dictatoriala amenintind direct cu excluderea tarii respective si a cluburilor sale din toate circuitele internationale. Azi citeam despre "tragerea de urechi" a Frantei, ieri despre cazul Nigeriei, anul trecut a fost un caz in Chile, si asa mai departe. Sigur ca pina la urma fotbalul este doar un joc sportiv si poate ca e corect ca nu are ce cauta in tribunale, insa exista interese uriase la mijloc, in care cei puternici fac legea si trebuie sa existe o instanta independenta la care sa se adreseze cei care se considera nedreptatiti. Este absolut imprezentabil ca atunci cind de exemplu Germania cistiga, Angela Merkel se bucura in tribuna VIP alaturi de Joseph Blatter, iar cind Franta pierde si Sarkozy se supara, acelasi Blatter il ameninta cu excluderea Frantei din FIFA.

    Sunteti de acord cu ideea ca FIFA a devenit un fel de "monstru" scapat de sub control?
    • @ CP (Marţi, 6 iulie 2010, 11:04)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui CP

      Observatii foarte corecte. Da, FIFA e un monstru, dar e foarte bine controlat. Amintiti-va si de cazul Togo, relativ recent. Mai nou. FIFA a incercat sa livreze ca tema de lucru iubirea pentru Africa. Toata lumea s-a simtit obligata sa impinga Ghana in semifinale, in frunte cu arbitrul Benquerenca. Exista carti care dezvaluie o buna parte din puroiul FIFA, din felul cum ea incearca sa falsifice agenda fotbalului. RP
  • intrebari (Luni, 5 iulie 2010, 23:45)

    codrus [anonim]

    1.Mi se pare din ce in ce mai evident ca traim o epoca in care echipele de club (in special cele europene) au devenit mai puternice decat nationalele iar competitiile intercluburi (UCL, mai precis), mult mai spectaculoase si mai puternice decat Campionatul Mondial. In acest context ( asupra realitatii caruia va rog sa va pronuntati) ce credeti ca ar trebui sa cantareasca mai mult in desemnarea celui mai bun jucator al lumii in anul in care avem un CM: evolutia de la echipa de club (ex: Messi-peste 40 de goluri, un sezon exceptional umbrit insa de un meci f slab la mondial) sau evolutia de la nationala (Klosse-2 goluri, rezerva la Bayern urmat de goluri si evolutie f buna la CM)?
    2. Cum comentati mania asta aristofoba sau si mai bine zis, idolochtona pe care-o regasim la Dunga(un Angelo Niculescu postmodern)? Credeti ca cenzurarea poeziei incarnate in fotbalisti ca Dobrin sau ca Ronaldinho poate fi inteleasa si acceptata pana la capat?
    Multumesc.
    • @ Codrus (Marţi, 6 iulie 2010, 11:08)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui codrus

      1. Campionatul dureaza un an si e anual, CM dureaza o luna si e din 4 in 4 ani. Din punctul asta de vedere, e de inteles evaluarea jucatorilor in functie de aportul din campionat. Nu uitati incarcatura financiara a competitiilor, Ch League si campionatele interne inseamna mult mai mujlti bani decat CM.

      2. Frumos spus, "aristofob". Eu n-as fi atat de elegant. Dunga si Niculescu seamana cu esteticienii care acrediteaza uratul pe post de categorie estetica. Nu pot fi de acord cu cineva care fura spiritul solar al unui joc. RP
  • CM 2010 (Marţi, 6 iulie 2010, 9:06)

    daniel [anonim]

    Buna ziua !
    Am mai multe intrebari:
    - pe cine vedeti castigatoare/finaliste
    - credeti ca Messi ar fi trebuit trecut rezerva si inlocuit mai devreme in meciurile Argentinei, la care Aguerro si Milito nu prea au apucat sa joace
    - credeti ca fotbalul din Franta isi va reveni complet pana la meciurile cu noi
    - credeti ca Romania ar fi putut trece de grupe, in locul Serbiei sau Frantei
    • @Daniel (Marţi, 6 iulie 2010, 11:12)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniel

      Pronosticul meu e Olanda-Spania, dar sa stiti ca sunt departe de caracatita Paul ca acuratete.

      E scandalos ca Aguero si Milito n-au jucat aproape deloc. Ar fi trebuit testati chiar din grupa.

      Franta nu poate fi mai slaba decat in mandatul Domenech. N-are cum. Blanc are minte, vezi rezultatele cu Bordeaux. Totul e sa poata trece de la calitatea de antrenor la cea de selectioner. E mai greu decat pare.

      Suntem experti in contrafactualism. Totusi, nu sunt convins ca am fi batut nici Africa de Sud, nici Australia sau Ghana. De Mexic nici nu mai vorbesc. RP
  • alte sporturi (Marţi, 6 iulie 2010, 9:15)

    antiblogtm.blogspot.com [anonim]

    v-am citit majoritatea volumelor satirice si imi place foarte mult felul in care surprindeti "pitziponcaiala" din societatea romaneasca
    am o curiozitate: de ce fotbalul este considerat sportul rege? de ce se mediatizeaza pana la regurgitare personajele implicate in acest circ? ///
    urmariti cu acelasi interes si alte sporturi: ciclism, tenis, baschet...?
    • @antiblogtm (Marţi, 6 iulie 2010, 11:15)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui antiblogtm.blogspot.com

      Multumesc. Sa stiti ca uneori ma incumet si la alt tip de carti, dar nu sunt atat de observate. Fotbalul e cel mai usor de povestit, are un regulament relativ simplu si e sportul care se pricepe cel mai bine sa produca eroi si antieroi. Cred ca asta explica forta lui de seductie colosala.

      Ma uit sporadic la tenis, baschet, volei. Ma uitam statornic la natatie si atletism, dar mi-a trecut, dupa ce am vazut cat din rezultate inseamna farmacologie si minciuna. RP
  • jucatori (Marţi, 6 iulie 2010, 10:09)

    dan [anonim]

    Am observat ca la acest campionat nu au mai fost jucatori eroi care sa faca meciul, cum era zidane, de exemplu, dar au mai fost si altii la alte campionate. Credeti ca acum in fotbal sau doar ala acest campionat se castiga doar daca joci ca echipa, nu mai conteaza sa fie un individ genial ca si atacant?
    • @ Dan (Marţi, 6 iulie 2010, 11:18)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan

      Un campionat nu se castiga fara inteligenta, oricate valori ai in echipa. Argentina e un bun exemplu. Vedeta cu majuscula e in pierdere de viteza. A venit randul jucatorului cerebral, de tip Sneijder, Forlan, Ozil sau Xavi. Nu intamplator, am dat 4 nume care au prins semifinalele. RP
  • Povesti (Marţi, 6 iulie 2010, 10:27)

    mihai [anonim]

    Care sint povestile cu care raminem dupa acest CM? Ce-l defineste, in opinia dvs?

    multumesc
    • @ Mihai (Marţi, 6 iulie 2010, 11:22)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai

      In ce ma priveste, raman cu urmatoarele:

      Contrastul dintre frumusetea stadioanelor si seria de jafuri care au precedat meciurile;
      Arbitrajele scandaloase (mai putine ca in 2002, mai multe ca in 2006);
      Spectacolul imnurilor (Wilhelmus e preferatul meu);
      Comentariile execrabile ale domnilor de la TVR;
      Figurile memorabile ale turneului: Ozil, Schweinsteiger, Forlan, Robben, Sneijder, Villa, Coentrao si van der Wiel (absolut surprinzator pentru cine l-a urmarit atent). RP
  • calitati (Marţi, 6 iulie 2010, 10:28)

    Dan Banea [anonim]

    Buna ziua.Credeti ca pe linga calitatile fizice au ajuns importante la acest nivel si cele morale, educatia , etc?Ce m-a uimit pe mine a fost ritmul si profesionalismul manifesta in joc chiar la sfirsitul jocului cind totul era decis.Inca nu reusesc sa inteleg asta prin ochii si mentalitate mea de romin.Multumesc.
    • @Dan Banea (Marţi, 6 iulie 2010, 11:24)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan Banea

      Calitatile fizice trebuie dublate de inteligenta si onoare, daca vrem un meniu complet. La meciul Olanda-Brazilia, van Persie a fost schimbat in minutul 85, cand olandezii conduceau, si a iesit de pe teren in pas alergator. Mi s-a parut un moment pilduitor. RP
  • Buna dimineata dle. Paraschivescu (Marţi, 6 iulie 2010, 10:28)

    bgd [utilizator]

    Pe o scara de la 1 la 10...cu cat l-ati nota pe Maradona ca antrenor? Dar pe Low?
    Ambele echipe au loturi puternice si as vrea sa aflu cat considerati ca e meritul antrenorului in involutia/evolutia ambelor echipe.
    • @bgd (Marţi, 6 iulie 2010, 11:29)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui bgd

      Maradona - 2
      Low - 9

      Low a intinerit echipa dupa un sondaj in urma caruia germanii s-au declarat deceptionati de felul cum arata echipa lor. Totodata, el a valorificat pepinierele autohtone si a stiut ca venise vremea unei schimbari a sangelui (Ozil, Khedira, Boateng, Cacau etc). Uitati-va la pepiniera lui Bayern si va lamuriti. Maradona a mizat pe relatia cu Dumnezeu si a prabusit Argentina in ridicol. Nu mai vorbesc de selectie. I-a luat pe Otamendi si Guttierez, nu i-a luat pe Cambiasso, Lucho Gonzales, Zanetti. Asta spune mult. RP
  • Inovatii de marketing (Marţi, 6 iulie 2010, 10:29)

    dragos done [anonim]

    Buna ziua si toata stima pt ceea ce faceti
    Ati remarcat vreo inovatie de marketing demna de luat in seama la acest CM? Pina la urma, un Campionat Mondial este si un prilej excelent pt industria de marketing/publicitate sa-si etaleze inovatiile.

    Multumesc
    • @ dragos done (Marţi, 6 iulie 2010, 11:30)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dragos done

      Cu 64 de meciuri intr-o luna, nu prea am apucat sa vad latura de marketing. Nu stiu daca vuvuzelele pe post de instrument identitar pot fi trecute aici. Mai degraba nu, daca ramanem partizanii pozitiei bipede. RP
  • Antrenori (Marţi, 6 iulie 2010, 10:30)

    Mihnea [anonim]

    Ce antrenori v-au impresionat la acest mondial si de ce?
    • @ Mihnea (Marţi, 6 iulie 2010, 11:32)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihnea

      Low pentru inteligenta si bun-simt, Aguirre pentru felul cum a schimbat fata Mexicului. Mi-a placut si riscul asumat de Tabarez, care si-a responsabilizat jucatorii lasandu-i sa faca absolut tot ce voiau in afara terenului. Nici Rajevac n-a fost rau. RP
  • intrebare (Marţi, 6 iulie 2010, 10:51)

    ionut [anonim]

    Domnule Paraschivescu, care credeti ca a fost principalul motiv pentru care marile favorite Argentina si Brazilia au plecat acasa inca din sferturi?

    In ce masura credeti ca a influentat arbitrajul desfasurarea CM?
    • @ Ionut (Marţi, 6 iulie 2010, 11:37)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ionut

      Doua motive: a) selectia cu lipsuri; b) faptul ca fiecare dintre ele a parut sa se gandeasca doar la finala pe care avea s-o joace in compania celeilalte. De aici a iesit un fotbal inertial si neatent, care s-a surpat in fata primului adversar abil.

      Au fost destule greseli. Rosetti, Batres si Benquerenca au masluit ierarhiile. Sau au incercat s-o faca. Si n-au fost singurii. Mi-a placut Baldassi dintre arbitri. RP
  • vreau sa stiu (Marţi, 6 iulie 2010, 10:52)

    pavel [anonim]

    care credeti ca a fost punctul slab al acestui CM? vuvuzela sau jucatorii obositi in intrecerile de pe Batranul Continent?
    • @pavel (Marţi, 6 iulie 2010, 11:38)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui pavel

      E punctul slab al ultimelor editii: prea multe meciuri si prea putin fotbal. 32 de echipe sunt fioros de multe, dar Blatter are o agenda de la care nu se abate. Money talks. RP
  • despre CM 2010 (Marţi, 6 iulie 2010, 10:53)

    marcel [anonim]

    Din toate campionatele pe care le-ati vazut pana acum, cel din Africa de Sud unde s-ar situa? Mie mi s-a parut unul foarte slab din punct de vedere fotbalistic...
    • @Marcel (Marţi, 6 iulie 2010, 11:40)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui marcel

      De acord, nici eu nu-l situez foarte sus. La asta s-ar putea sa contribuie si pierderea de contur a vedetei clasice, de tip Ronaldo, Messi, Rooney, Ribery sau Kaka (impreuna, 1 gol la CM). Am nostalgia editiilor din 1978 si 1982, chiar daca atunci favoritele mele (Olanda si Brazilia) au suferit. RP
  • intrebare (Marţi, 6 iulie 2010, 10:54)

    diego [anonim]

    dupa cum ati observat franta la acest turneu final, credeti ca era bine sa ramana Domenech? vom avea o soarta mai grea cu Blanc?
    • @ diego (Marţi, 6 iulie 2010, 11:43)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui diego

      Asa spune toata lumea. Domenech era incapabil de idee, incremenit si inert. Blanc vine cu alte argumente si pare, in plus, un comunicator mai bun. Nu mai vorbesc de relatia cu presa (desi si Jacquet a avut raporturi ostile cu ziaristii, i-a lasat acasa pe Cantona si Ginola si a castigat CM). Da, cred ca va fi mai greu. Va pleca, probabil, Henry, iar Gourcuff se va simti mai bine sub comanda lui Blanc. Acum el a fost izolat de comandoul de presiune Anelka-Ribery-Malouda. RP
  • despre Romania (Marţi, 6 iulie 2010, 10:56)

    Costel [anonim]

    vazand "desfasurarea" de valori de la acest CM ce credeti ca ar fi facut romania? asta, ipotetic, daca s-ar fi aflat in Africa de Sud...

    Ce ne lipseste pentru a fi si noi la Mondial printre nume mari precum Coreea de Nord, Honduras sau Noua Zeelanda?
    • @Costel (Marţi, 6 iulie 2010, 11:45)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Costel

      Probabil c-am fi fost un fel de Serbie ceva mai bleaga. Cat despre a 2-a intrebare, aici echipele sunt beneficiarele criteriului geografic. Peste 5 editii, vom avea meciuri intre Atolul Mururoa si echipa bastinasilor de pe malul Lacului Titikaka. RP
  • despre presa (Marţi, 6 iulie 2010, 10:58)

    adrian soare [anonim]

    cum vi s-a parut acoperirea jurnalistica a Mondialului, in presa romaneasca?
    subscrieti la ideea ca reportajele lui ioanitoaia au fost surpriza placuta? (in cazul in care generatiile mai tinere nu cunosteau talentul reportericesc al lui ovidiu...)
    si legat de aceasta idee: credeti ca gestul dvs de fronda, de acum cativa ani, cand ati renuntat sa mai scrieti despre fotbalul romanesc, a avut vreun efect?
    intre noi fiind vorba, nu va este dor de cronica sportiva?
    • @adrian soare (Marţi, 6 iulie 2010, 11:49)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adrian soare

      In general, multumitoare. Ovidiu Ioanitoaia e un excelent om de reportaj, lucru dovedit cu zeci de ani in urma. Acum au aflat despre asta si cititorii tineri.

      Gestul meu a avut exact efectul pe care-l banuiam: zero. Sa stiti ca nu m-am iluzionat, nu sunt nebun.

      Nu-mi mai e dor de cronica sportiva. Fiindca am reinceput-o din noiembrie 2009 la ProSport. De cateva luni, scriu si la Corso, un saptamanal clujean de cultura urbana. RP
  • salutari, domnule paraschivescu (Marţi, 6 iulie 2010, 11:02)

    angloma [anonim]

    am citit ieri, chiar in hotnews, o sugestie despre "11"-le dezamagirilor la CM. impresia mea este ca e mult mai usor de alcatuit un asemenea 11, decat unul al succeselor. chiar a fost un mondial prost sau ne alintam, de dragul "amintirilor din copilarie"?
    care credeti ca este influenta lui mourinho in acest mondial? am sentimentul ca absenta sa, ilustra, este mai puternica decat contributia tehnicienilor prezenti, referindu-ma aici la modelul de fotbal cinic pe care l-a perfectionat la maximum...
    • @angloma (Marţi, 6 iulie 2010, 11:51)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui angloma

      A fost un CM in care vedeta cu sclipici si figura iconica au cedat loc vedetei de plan secund, cu aport neuronal mai bun.

      Foarte oportuna pomenirea lui Mourinho. CM traieste partial sub umbrela lui. Sneijder e unul dintre cei care i-au preluat ideile. RP
  • utilitate (Marţi, 6 iulie 2010, 11:07)

    andrei nistor [anonim]

    un asemenea mondial ne ofera intr-adevar "stapana jocului"?
    care este contributia lui honduras, paraguay, coreea de nord, etc, la Mondial?
    de ce credetti ca FIFA refuza cu obstinatie sa introduca analiza video, precum in jocul de rugby?
    • @ andrei nistor (Marţi, 6 iulie 2010, 11:56)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei nistor

      Orice invingator e contestat, indiferent cat de justa e victoria lui. La CM castiga echipa care raspunde bine concomitent mai multor intrebari: selectie, bioritm, adaptare la clima, valoare, inteligenta, oameni care decid in momentele cheie, disciplina de grup.

      Hondurasul si Coreea de Nord de azi sunt Marocul si Salvadorul din 1970, Zairul si Haiti din 1974, Tunisia din 1978, Algeria din 1982 etc. Cand trebuie sa faci din fotbal o afacere planetara, nu poti pretinde valoare suta la suta.

      Am scris despre controlul video de cateva ori. FIFA refuza fiindca in felul asta nu mai poate permite fraude de tipul Coreea de Sud 2002. Vad acum ca Blatter exprima oarecari preocupari pentru videoarbitraj, dar ma tem ca va redeveni inflexibil imediat dupa CM. Fotbalul ca afacere nu se poate desfasura fara potlogarii, iar arbitrii sunt instrumente de executie. S-a dovedit de multe ori. RP
  • Buna ziua, (Marţi, 6 iulie 2010, 11:15)

    Costin [anonim]

    Felicitari pentru articolele dvs., se vede ca sunteti un ochi avizat si obiectiv in acelasi timp.
    Intrebare: pe cine mizati acum ca va lua campionatul? pe cine ati mizat la inceputul campionatului?.
    mult succes in continuare!
    • @ Costin (Marţi, 6 iulie 2010, 11:58)

      Radu Paraschivescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Costin

      Multumiri.
      La inceput am mizat pe caii mei favoriti dintotdeauna: Brazilia si Olanda. Inca sunt in carti. La un concurs de pronosticuri, am dat Anglia - nu stiu ce mi-o fi venit. Cred ca va castiga Olanda. RP
  • Clisee (Marţi, 6 iulie 2010, 12:00)

    CC [anonim]

    Va salut! Cum vi s-au parut declaratiile de presa si comentariile TV din perspectiva cliseelor ? A aparut la acest CM vreun cliseu nou sau balonul e in continuare rotund si ocaziile se razbuna :) ?
  • romania (Marţi, 6 iulie 2010, 12:13)

    bogdanicus [anonim]

    Buna ziua, am doua intrebari:

    1. Daca Romania se califica la acest CM, ce credeti ca reusea?

    2. Avem sanse sa accedem in fazele superioare in editiile urmatoare ale Campionatului Mondial sau European?
  • Argentina (Marţi, 6 iulie 2010, 13:46)

    Catalin [anonim]

    Buna ziua Domnule Paraschivescu,

    Cu parere de rau tb sa va spun urmatoarele:

    - explicatiile oferite de dumneavoastra cu privire la esecul Argentinei (si implicit al lui Maradona) sunt total pe langa subiect. Ar fi trebuit sa va documentati putin inainte sa faceti niste afirmatii:
    1. selectie gresita? Maradona a luat aproape tot ce era mai bun in Argentina la aceasta ora....exceptiile numite Zaneti sau Cambiaso nu tin, sunt jucatori care nu mai au ceva de spus in footbalul mare de vreo 2 ani;
    2. Aguerro si Milito: banuiesc ca stiti, Aguero este chiar ginerele lui Maradona. Sa fi avut ceva cu el? L-ati fi scos pe Higuain (cele mai multe goluri pt. Argentina la acest Mondial) sau pe Tevez care a muncit enorm la acest Mondial (+ ca a jucat exceptional cu Mexic)?
    3. cititi analiza din ziarul argentinian Clarin. Au expus 10 cauze ale esecului - este adevarat ca au invocat putin si selectia dar nu ca si cauza principala.

    Marea greseala a fost pozitionarea lui Messi ca si coordonator....Maradona a sperat ca Messi va duce echipa la victorie asa cum a facut-o el in '86 si '90....ori "Messi nu e Maradona" si nici nu cred ca o sa ajunga vreodata - am citat chiar din Clarin.

    Banuiesc ca stiti, Carlos Bilardo a fost in spatele lui Maradona, el a luat majoritatea deciziilor. Nu a iesit bine, e usor acum sa dai in oameni care sunt la pamant.

    Pt. final va recomand filmul Maradona al lui Kusturica (poate l-ati vazut).
  • liga (Marţi, 6 iulie 2010, 13:56)

    triumf13 [anonim]

    Daca ati fi antrenor sau conducator in Liga I, ce jucator de la Mondiale ati transfera, jucător care sa fie si accesibil fotbalului romanesc?
  • Nationala (Marţi, 6 iulie 2010, 16:07)

    Dragos [anonim]

    As dori mai intai, D-le Paraschivescu, sa va marturisesc recunostinta mea cel putin pentru simplul fapt ca existati in peisajul scriitoricesc romanesc. Intrebarea mea este simpla: ce se intampla, doctore, cu neuronii nationalei Romaniei?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version