Misiune indeplinita/ Sa ne intoarcem la Liga 1 dupa ce am fost codasii Europei

de Adrian Ilincescu     HotNews.ro
Vineri, 18 decembrie 2009, 10:32 Sport | Fotbal

Unirea, outsider contra lui Zenit
Foto: Uefa.com
CFR Cluj, Steaua si Timisoara "au impresionat" in Europa League, cele trei echipe din Liga 1 avand ceva in comun: au terminat pe ultimul loc in grupele din care au facut parte. Impreuna, formatiile mentionate au adunat 12 puncte, zestre deloc de neglijat in conditiile in care Urziceniul a avut 8 puncte in Champions League.

Grupa A:

Timisoara a adunat 5 puncte intr-o grupa alaturi de Ajax, Anderlecht si Dinamo Zagreb, destul de putin pentru o formatie care a eliminat in turul doi preliminar al Champions League pe Sahtior. Banatenii au debutat bine, remiza la Amsterdam, dar aveau sa urmeze infrangeri acasa cu Ajax si Zagreb. Totul s-a terminat prematur pentru echipa lui Ioan Ovidiu Sabau, cu toate ca dubla contra lui Mircea Lucescu anunta un parcurs european indelungat.

Clasament:

1. ANDERLECHT 11p
2. AJAX 11p
3. Dinamo Zagreb 6p
4. FC Timisoara 5p.

Grupa H:

Steaua era considerata una dintre marile favorite la calificarea in primavara europeana, ros-albastrii avand o grupa relativ accesibila cu Fenerbahce, Twente si Serif Tiraspol. Lucrurile nu aveau sa stea deloc asa, elevii lui Bergodi si mai apoi Stoichita "reusind" performanta de a nu invinge pe Serif (doua remize). Pe langa acest lucru, Steaua a fost depasita clar de Fener si a mai realizat doua puncte cu Twente. In total, 4 puncte, adica prea putin pentru o echipa care in urma cu doar cateva sezoane ajungea in semifinalele Cupei UEFA. In plus, conflictul dintre suporteri si patron a vaduvit echipa de importantul aport al publicului, la ultimul meci fiind doar cateva sute de spectatori pe Ghencea.

Clasament:

1. FENERBAHCE 15p
2. TWENTE ENSCHEDE 8p
3. Serif Tiraspol 5p
4. Steaua 4p.

Grupa K:

Dupa Steaua, CFR a fost marea dezamagire a participarii in cupele europene, formatia din Gruia fiind ultima intr-o grupa din care au mai facut parte PSV, Copenhaga si Sparta Praga. Victoriosi cu Roma in Champions League, elevii lui Conceicao si apoi Mandorlini au dat rateu dupa rateu in Europa League. Ardelenii au reusit o singura victorie, 2-0 cu Copenhaga, echipa care avea sa se califice alaturi de PSV. Trei puncte din sase partide, o zestre mult prea mica pentru o echipa care remiza cu Chelsea la Cluj. 

Clasament:

1. PSV EINDHOVEN 14p
2. FC COPENHAGA 10p
3. Sparta Praga 7p
4. CFR Cluj 3p.

Grupa F:

Dinamo incerca marea cu degetul intr-o grupa cu Galatasaray, Panathinaikos si Sturm Graz. Asa cum era de asteptat, cainii nu s-au calificat, cu toate ca au avut cateva ocazii importante la Atena, in partida decisiva pentru primavara europeana. Echipa lui Dario Bonetti (doua etape), Ion Marin (un meci) si Cornel Talnar (trei dispute) a adunat 6 puncte din dubla cu Graz si cam atat. Cu turcii si grecii nu am putut sa emitem pretentii, cu toate am avut si momente bune.

Clasament:

1. GALATASARAY 13p
2. PANATHINAIKOS 12p
3. Dinamo 6p
4. Sturm Graz 4p.

Pana la urma, Liga 1 a ajuns in primavara europeana gratie Urziceniului, formatie care era vazuta de "oamenii de fotbal" din campionatul intern o victima sigura in Liga Campionilor. Cu mult entuziasm si cu o mana forte in persoana lui Dan Petrescu, Unirea a fost la 90 de minute distanta de optimile Champions League. Un cosmar de 10 minute pe Mercedes Arena i-a trimis pe ialomiteni in Europa League, dar campioana a facut cinste fotbalului romanesc.


Citeste mai multe despre   























1914 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Concluzie pentru conducatorii de cluburi!!! (Vineri, 18 decembrie 2009, 10:45)

    Mircea [anonim]

    Conducatorii de cluburi ar trebui sa ia exemplu de la Urziceni, unde antrenorul raspunde de echipa si el face regulile!!! Nimeni nu se baga la echipa peste antrenor. 80% din jucatorii de la Urziceni nu au fost "buni" pentru echipe ca Dinamo, Steaua, Rapid, etc... Bafta!!!
    • +3 (3 voturi)    
      Gigi Becali (Vineri, 18 decembrie 2009, 11:17)

      steliani [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Nu mai este parlamentar? Ca vad ca este numai pe-acasa!
  • -3 (5 voturi)    
    comentarii tendentioase (Vineri, 18 decembrie 2009, 10:51)

    Un stelist [anonim]

    Se spune asa:
    - "Steaua era considerata una dintre marile favorite la calificarea in primavara europeana, ros-albastrii avand o grupa relativ accesibila cu Fenerbahce, Twente si Serif Tiraspol."
    - "Dinamo incerca marea cu degetul intr-o grupa cu Galatasaray, Panathinaikos si Sturm Graz."

    Oi fi eu stelist, dar hai sa judecam un pic obiectiv cele 2 comentarii de mai sus: cine era in grupa Stelei?Echipele de pe PRIMUL loc (conducand clasamentele intr'o maniera foarte clara) din campionatele Turciei si Olandei, campionate clar superioare diviziei A si cea care castiga la pas de ani zile in Moldova.
    Acum, grupa lui dinamo: Galata, nu rupe gura targului in Turcia; Panathinaikos nici macar in Grecia, la fel Sturm in Austria.

    S'o luam altfel: Steaua 2 infringeri, Timisoara si dinamo cate 3 respectiv 4 infringeri, Cluj 5 infringeri.
    Dle Ilincescu, aveam pretentii ...
    • +2 (4 voturi)    
      si singura cu doua victorii (Vineri, 18 decembrie 2009, 11:12)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui Un stelist

      ghici cine? Dinamo!
      Cine n-a avut nici o victorie?
    • +3 (3 voturi)    
      Adevarat, grupa Stelei a fost tare (Vineri, 18 decembrie 2009, 11:23)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Un stelist

      Sunt partial de acord cu dumneavoastra, desi nu sunt stelist. Totusi, Steaua a prestat slab, si asta s-a vazut mai degraba cu Sheriff, Steaua a scos doua egaluri si daca ma gandesc bine, meciurile au inclinat cumva spre Sherif, care a fost un pic mai aproape de victorie.

      Toate echipele romanesti din Europa League au jucat rau, rau de tot. Marea deziluzie este Cluj-ul din punctul meu de vedere. Dinamo a mai miscat putin-putin, dar nu suficient. Steaua si Timisoara au avut prestatii plate si plictisitoare. Steaua nu s-a facut de ras, mai toate meciurile au fost cat de cat echilibrate, dar jocul a fost ineficient si plicticos (vezi doar numarul de goluri marcate)

      Cam asta e valoarea noastra, de urna a treia valorica. Am cazut sub campionatele de urna a doua: Olanda, Belgia, Grecia, Turcia, Rusia sau Ucraina. Cam aici e locul nostru si e cam trist. Urziceniul e doar exceptia care confirma regula. Si acolo totul se reduce la un sistem bun de organizare, care pare ca se va rupe rapid dupa plecarea lui Dan Petrescu. Daca echipele noastre de frunte ar aplica sistemul Unirea, altfel am discuta peste 2-3 ani. Dar nu mai cred in mos Craciun, la varsta mea.

      Eu unul ma orientez spre alte sporturi..
    • +2 (2 voturi)    
      nu-i mai ridica in slavi (Vineri, 18 decembrie 2009, 12:07)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Un stelist

      Steaua a fost cea mai mare dezamagire dintre toate echipele romanesti anul asta .....
      sa joci cu Sheriff doua meciuri si sa nu poti sa-i bati....mai mult sa aproape sa pierzi...nu face cinste.
      O echipa de calibrul stelei n-avea voie sa faca asa ceva. Nu avea nimeni pretentia sa-i bata de Twente sau fener (echipe clar mai valoroase.... dar Sheriff??? )

      macar dinamo si-a luat punctele cu echipa mai slaba valoric decat ei (ca de la celellte nimeni nu avea mari pretentii), CFR a smuls si ea 1 punct unui nume greu PSV si a castigat un meci acasa cu o echipa slaba.

      Timisoara.... a ciupit si e cat a putut de la niste echipe clar mai valoroase

      dar prestatia stelei din meciurile cu moldovenii...rama o pata mare anul asta pentru steaua....
      • -2 (2 voturi)    
        ai inteles gresit mesajul meu (Vineri, 18 decembrie 2009, 13:58)

        Un stelist [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        Nu am luat apararea Stelei si nici nu i'am ridicat in slavi, am spus doar ca autorul a comentat tendentios.Una e sa zici "una dintre marile favorite la calificare" si alta "a incercat marea cu degetul".
        Intr'adevar, dinamo a obtinut 2 victorii, dar nu putem compara Sturm, o echipa de mijlocul clasamentului cu Sherif care se bate de ani de zile sa intre in grupele UCL, esti de acord cu mine aici?La fel cum nu putem compara nici Fener-Twente cu Galata-Panathinaikos.
        Gresesti cand scrii ca Sherif aproape ne'a batut, doar norocul a facut sa obtina egalul la Tiraspol (in caz ca ai vazut meciul).
        Una peste alta, STeaua a evoluat slabut, dar nici dinamo nu a rupt gura targului, cele 6 puncte fiind de conjunctura: un sut pe poarta la Graz cu gol si aia au ratat pe final din orice pozitie ...
    • +1 (1 vot)    
      Mah, pot sa te-ating??? (Vineri, 18 decembrie 2009, 18:38)

      George [anonim] i-a raspuns lui Un stelist

      Ce statistici faci, nene, manca-ti-as neamul tau acolo??? Steaua a facut un lamentabil loc 4, ciufulita la greu de Tiraspol, si in final a adunat 4 pct. Dinamo, n-a fost cu mult mai breaza, dar pe de-o parte a reusit locul 3 cu 6 puncte si a jucat cu sanse pana in ultimul meci... Kilu, meu, cum te mai pricepi sa faci din rahat bici...
  • +3 (3 voturi)    
    totusi, bilantul nu e chiar rau (Vineri, 18 decembrie 2009, 10:59)

    gimini [anonim]

    Avem un coeficient de 6.083, ceea ce ne plaseaza pe locul 12. Daca Unirea mai face macar un egal in primavara, coeficientul mai creste nitel. Anul asta mai putem fi intrecuti doar de Belgia si Ucraina. Deci vom termina sigur undeva in primele 15. Pana la urma, cam asta e valoarea Ligii I si e mai bine decat in ultimii ani, cand trecerea de la 3 echipe la 6-7 a fost prea socanta si am cazut in jurul pozitiei 25, cu coeficienti de rasu-plansu, comparabili cu cei scosi de echipele din Cipru sau Belarus.
    • +3 (3 voturi)    
      Adevarat (Vineri, 18 decembrie 2009, 11:30)

      ion [anonim] i-a raspuns lui gimini

      Buna observatie, multumesc. Eu eram mai sceptic, fara sa studiez datele. Totusi, cu un campionat de pozitia 14-15 nu ne mai calificam in niciun turneu final, asta pentru ca din campionat pornesc juniorii si jucatorii de 18-21 ani, chiar daca apoi ei pleaca spre campionate mai puternice, unde sunt platiti mai bine. Daca ne uitam la primele 12 pozitii putem vedea ca sunt echipele care se si califica regulat la finale.

      Daca nu suntem in primii 12 ca si tarie a campionatului, o sa privim CM sau Camp. European de la televizor si atat. Trebuie sa ne agatam cu dintii si sa ramanem in primele 12. Asta inseamna sa avem echipe calificate in primavara an de an (1-2 echipe) si sa contam in lupta cu echipe din Belgia, Grecia sau Turcia (ehei, cum spalam pe jos acum 20-25 de ani cu echipe din Grecia sau Turcia..)
  • +3 (3 voturi)    
    codasi ? (Vineri, 18 decembrie 2009, 11:24)

    andrei [anonim]

    gimini, perfect de acord cu tine, locul 12 din 53 nu reprezinta o pozitie codasa, in plus suntem printre cele 16 tari care mai au reprezentante in primavara europeana. Cu exceptia cvintetului imposibil de ajuns (spania, italia,germania, anglia cu coeficient peste 12 , franta 11 puncte) si a olandei (8,58) restul sunt foarte aproape de noi (portugalia, turcia, grecia, israel care au intre 7 - 7,5). Surpriza acestui an este austria (9,12) dar stiti cum se spune, o data pe an si ciomagu-i mitraliera. In concluzie, nu suntem decat codasii plutonului fruntas
  • +1 (1 vot)    
    Un titlu bun (Vineri, 18 decembrie 2009, 14:37)

    Daniel [anonim]

    Un titlu bun ar fi sunat astfel:" Misiune indeplinita! Inapoi la liga lui Mitica!
  • +1 (1 vot)    
    Nu-i bai! (Vineri, 18 decembrie 2009, 15:59)

    Daniel [anonim]

    Poate in loc sa dam banii pe jucatori din strainatate la fotbal, poate ne duce capul sa promovam constructia de bazine de inot, terenuri de baschet/handbal/rugby...pentru copii si tineri...si poate ne raman ceva bani sa punem un gazon OK pe stadioanele (chiar si de fotbal) pe care joaca nationala.

    Mda, mira-m-as!
  • +1 (1 vot)    
    hmmm (Vineri, 18 decembrie 2009, 16:26)

    anton [anonim]

    Grupa Stelei a fost foarte slaba...Twente nu a aratat nimic impresionant (faptul ca e temporar pe primul loc in Olanda nu are importanta), Sherif e o echipa de batut, Fenerbahce e puternica. De observat ca daca Steaua batea intr-unul din meciurile cu Sherif si trecea de Twente acasa (ceea ce dupa ce am vazut era mai mult decat posibil) acum era in primavara...

    Grupa Timisoarei a fost cea mai grea, parerea mea...Timisoara a pierdut calificarea in meciul de acasa cu Zagreb...o echipa demoralizata total a pierdut apoi cu Anderlecht si Ajax...

    Clujul s-a facut de ras...a inceput bine, invingand pe Copenhaga si pierzand la limita cu PSV, dar prestatiile EXTREM de slabe cu Sparta au scos-o din cartile calificarii. Mare dezamagire in cea mai slaba grupa (dovada e faptul ca Copenhaga merge mai departe).

    Dinamo a avut o grupa grea. Calificarea a pierdut-o in meciurile de acasa cu Galata si Pao...pacat, putea face o figura frumoasa...

    In concluzie: 2 mari dezamagiri (Steaua si Cluj), o eliminare cu gust amar (Dinamo) si un mai mult nu s-a putut (Timisoara).
  • +1 (1 vot)    
    :I (Vineri, 18 decembrie 2009, 21:24)

    dan [anonim]

    in ritmul asta, in cativa ani ajungem ca ungurii
  • 0 (0 voturi)    
    vai de mama lor (Sâmbătă, 19 decembrie 2009, 19:22)

    ardelean [anonim]

    fotbal mediocru pana la slab/foarte slab,jucatori straini fara pic de vlaga si valoare,cumparati destul de scump,in loc sa-si creasca tineretul,mai mult show in coferintele mass-media decat pe teren,tot fotbalul romanesc a ajuns un exemplu bizar de a arunca banii pe fereastra fara a acumula international nici macar un zambet amar.E jale....Mai jos de atat?Clar, in Romanika e totul posibil......


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri