Real Madrid vs. Barcelona: Strategiile de marketing cu care au monopolizat piata media

de Adrian Ilincescu     HotNews.ro
Luni, 20 iulie 2009, 13:48 Sport | Fotbal

Real - Barca, batalia pentru suprematie
Foto: HotNews.ro
Real Madrid si FC Barcelona au oferit in aceasta pauza competitionala modelul ideal prin care sa domini piata fotbalistica, strategiile de marketing ale celor doua super echipe fiind cu cel putin o clasa peste cele ale celorlalte formatii din Europa. De aici si numarul tot mai mare de socios al celor doua grupari. Kaka, Ronaldo, Benzema, David Villa si Ibrahimovic au facut din cele doua mari rivale cele mai mediatizate grupari ale verii.

Barcelona si-a demonstrat suprematia absoluta pe terenul de fotbal, Messi, Eto'o, Xavi, Iniesta si compania castigand tripla: titlul in Primera Division, Liga Campionilor si Cupa Regelui Spaniei. Mai mult de atat nu se poate pe Batranul Continent, catalanii atingand, dupa multi experti, cel mai inalt nivel din istorie.

Batalia de marketing dintre Barca si Real:

Episodul 1: Real Madrid nu putea sta cu mainile in san dupa aceasta performanta superba a rivalei de moarte. Marketingul galactic s-a pus in miscare la doar cateva zile dupa ce Barca a devenit campioana a Europei, iar prima masura, si cea mai buna dupa multi, a fost reinstalarea lui Florentino Perez in functia de presedinte al clubului. Juan Onieva, principalul contracandidat al lui Perez, se retrage la numai 24 de ore dupa ce si-a anuntat candidatura, iar Florentino are cale libera catre al doilea mandat.

Episodul 2: Realul tine cateva zile atentia mass-media prin declaratiile lui Perez: "Voi face o echipa galactica prin aducerile lui Kaka si Cristiano Ronaldo". Multi dintre specialisti credeau ca acest lucru este imposibil. Au inceput calculele: luam atat din tricouri, atat din drepturi tv, plus turnee pe bani multi din Asia si America de Sud, acolo unde cei doi super fotbalisti sunt foarte populari. "Ne scoatem investitiile rapid" au fost de parere expertii de marketing ai Realului.

Episodul 3: Manuel Pellegrini este instalat in functia de antrenor al Realului la inceputul lunii iunie, Madridul tine din nou prima pagina a ziarelor cu noul tehnician. In varsta de 55 de ani, Pellegrini a impresionat la Villarreal prin stilul sau ofensiv, unul care se potriveste de minune pe Santiago Bernabeu.

Episodul 4: La cateva zile dupa sosirea lui Pellegrini, Realul anunta ca a ajuns la o intelegere cu AC Milan pentru Kaka (pentru nu mai putin de aproximativ 68 de milioane de euro), unul dintre cei mai buni jucatori din lume. Pe 9 iunie Madridul face anuntul oficial, iar brazilianul devine galactic din Africa de Sud, acolo unde Brazilia participa la Cupa Confederatiilor. A curs multa cerneala, iar Realul a fost din nou in prim-plan.

Episodul 5: In data de 11 iunie Manchester United posteaza pe site-ul oficial un comunicat in care precizeaza ca a ajuns la o intelegere cu Realul pentru cedarea lui Cristiano Ronaldo. Dinspre Madrid pleaca catre Manchester aproximativ 93 de milioane de euro in schimbul Balonului de Aur. Isteria cuprinde presa din intreaga lume, iar Madridul este regina absoluta a transferurilor. Apar primele calcule conform carora Realul va avea mai multe sute de milioane de euro profit dupa aducerea lusitanului printr-o adevarata campanie de marketing.

Episodul 6: Pentru cele doua super achizitii este insa nevoie si de bani, iar Madridul gaseste de cuviinta a se imprumuta cu cate 75 de milioane de euro catre Caja Madrid (numele complet Caja de Ahorros y Monte de Piedad de Madrid) - casa de economii si catre Grupo Santander, una dintre cele mai importante bani din Europa. Galacticii garanteaza imprumutul cu drepturile tv pentru urmatorul sezon competitional. Toata lumea discuta despre acest lucru.

Episodul 7: Barcelona este oarecum data uitarii, iar catalanii simt acest lucru. Marketing-ul se pune in miscare, iar astfel apar primele informatii conform carora David Villa, unul dintre cei mai in forma atacanti, ar putea sosi pe Nou Camp. Negocierile sunt anevoioase, dar important este faptul ca Barca a revenit in prim-planul mass-media dupa o dominare categorica a rivalei Real. Transferul nu se concretizeaza, dar scopul a fost atins.

Episodul 8: Realul mai da o lovitura si mai face o prezentare pe Bernabeu, fiind randul francezului Karim Benzema sa imbrace tricoul blanco. "Hala Madrid!" face inconjurul lumii prin intermediul jurnalistilor de pretutindeni.

Episodul 9: Barcelona trebuie sa gandeasca repede o strategie prin care sa ii ia fata unui Real dezlantuit pe piata transferurilor si care castiga in fiecare zi tot mai multa popularitate. Astfel, apare solutia Ibrahimovic, suedezul minune al Interului. Toate discutiile din ultimele zile sunt cu privire la acest subiect, iar Kaka si Ronaldo au trecut in umbra. Barca este din nou in pole-position dupa o vara fierbinte la Madrid.

Episodul 10: Guardiola vorbeste prima data dupa castigarea Champions League, iar cuvintele sale fac referire la o iminenta plecare a lui Samule Eto'o, fotbalist caruia nu are sa-i reproseze nimic. "Eu simt ca ar fi cel mai bine daca Samule ar pleca. Acesta este feeling-ul meu. Dupa tot ce am realizat impreuna, e timpul sa mai schimbam imaginea in vestiar si spun asta din experienta mea de jucator", a spus Guardiola. Decizia tehnicianului pare una cel putin ciudata, tinand cont de faptul ca fotbalistul camerunez a fost unul dintre cei mai buni catalani intr-un sezon de exceptie. Barcelona tine din nou prima pagina a ziarelor.

Sistematic, Real si Barca au oferit spectacol in aceasta vara fara competitii oficiale, celelalte echipe fiind aproape uitate. Spania se anunta a fi una dintre marile puteri ale noului sezon, putand prelua conducerea de la Anglia, din Primera Division.

Interesant este faptul ca Real si Barcelona au avut impreuna majoritatea stirilor din aceasta vara, nume importante precum Manchester, AC Milan, Chelsea, Inter, Liverpool sau Bayern Munchen fiind aparitii meteorice in subiectele importante din fotbal, iar mentionarea lor a avut legatura directa tot cu cele doua grupari spaniole (vezi aici interesul ibericilor pentru diversi jucatori ai acestor echipe). 

Cu alte cuvinte, Real Madrid si FC Barcelona au demonstrat ca in fotbal totul tine de marketing si de cat de bine stapanesti secretele acestuia.

P.S. Sa nu uitam ca perioada de transferuri se incheie pe 31 august, iar pana atunci cele doua mari echipe ale Spaniei mai pot face si alte lovituri de imagine.


Citeste mai multe despre   





















2172 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    . (Luni, 20 iulie 2009, 14:58)

    sep [utilizator]

    inca 3-4 episoade si facem un sezon de Stargate :))
  • 0 (0 voturi)    
    ok ok... (Luni, 20 iulie 2009, 15:13)

    liviu_ [utilizator]

    show, marketing, transferuri, bani etc...
    da fotbal cand???
    nu dealta dar realul cel putin cam scartaie la acest capitol... astia l-ar aduce si pe brad pitt numai ca sa ia bani, chiar ca nu stie diferenta intre un portar si un atacant...
  • 0 (0 voturi)    
    marketing (Luni, 20 iulie 2009, 16:40)

    Andreea [anonim]

    foarte pertinenta analiza, dovada= marketingul conduce fotbalul, jocul trecand de cativa ani in umbra
  • 0 (0 voturi)    
    nu e marketing (Luni, 20 iulie 2009, 17:56)

    ionel [anonim]

    Insiruiriea evenimentelor e corecta insa interpretarea ei ca marketing e gresita.
    Marketing inseamna a face reclama unui produs. Ce fac Barsa si Real nu e reclama, ci este activitatea normala de intarire a loturilor in perioada dintre sezoane, tine daca vreti asa de politica de personal si achizitii. Tocmai Barsa a demonstrat cum se face performanta fara achiziti multimilionare, a castigat 3 titluri cu 7 jucatori din propia pepiniera. fara "marketing".

    Cea mai gresita mi se pare fraza "Marketingul galactic s-a pus in miscare la doar cateva zile dupa ce Barca a devenit campioana a Europei, iar prima masura, si cea mai buna dupa multi, a fost reinstalarea lui Florentino Perez in functia de presedinte al clubului"
    Faptul ca Perez a ajuns presedinte nu e chiar deloc consecinta "marketingului galactic". El ajuns presedinte pt ca predecesorul sau a fost prins cu frauda, a demisionat iar pt presedentie a candidat doar Perez. Nimic mai mult dar nici mai putin. Nici vorba de "marketingul galactic"
    • 0 (0 voturi)    
      ba e marketing (Marţi, 21 iulie 2009, 15:18)

      misha [anonim] i-a raspuns lui ionel

      in primul rand marketing nu inseamna numai a face reclama unui produs, si in al doilea rand, orice zvon lansat cu pricepere (care inseamna PR -componenta a strategiei de MKT) poate aduce popularitate si deci vanzari suplimentare, fie ca e vorba despre bilete, abonamente, tricouri, obiecte promotionale, etc...
  • 0 (0 voturi)    
    marketingul cluburilor de fotbal (Luni, 22 martie 2010, 23:45)

    adrian [anonim]

    cine am ajuta cu niste materiale, linkuri, sau titluri de carti, (fotmat electronic sau nu) despre marketingul cluburilor de fotbal.Imi trebuie pentru licenta.Multumesc.1
    • 0 (0 voturi)    
      despre licenta cu tema"marketingul cluburilor de " (Joi, 7 iunie 2012, 12:03)

      Platon [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Salut adrian!!!vreau sa te intreb daca ai mai facut licenta pe aceasta tema,am si eu aproximativ aceiasi tema pt licenta si daca ma poti ajuta cu ceva informatii:).Merci frumos.Astept raspunsul tau


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică