Intalnirile HotSport

VIDEO AUDIO Ion Craciunescu a discutat online: Doar DNA ne poate scapa de Mircea Sandu

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 14 aprilie 2009, 12:00 Sport | Fotbal

Ion Craciunescu
Foto: Rompres
Fostul arbitru international Ion Craciunescu s-a aflat in redactia HotNews.ro si a discutat online cu cititorii in chestiunea zilei din fotbal: DNA l-a retinut pe patronul clubului FC Arges, Cornel Penescu, sub suspiciunea ca a mituit mai multi arbitri. Cat de mare este acest fenomen al coruptiei in fotbal, cine il poate opri si cine are interes sa il opreasca?
  • Intalnirea s-a incheiat
Intalnirea online a fost urmata de un interviu inregistrat in Studioul HotNews.ro

Asculta interviul





Fragmente din declaratiile din interviu
  • Mizeria din fotbalul romanesc a inceput cu mult timp in urma, presedintele federatiei cred ca a fost in cunostinta de cauza
  • Toleranta exagerata si verdictele date de-a lungul timpului au contribuit la situatia actuala
  • Federatia nu a intervenit niciodata cu masuri in forta, chiar daca acestea se impuneau
  • Au schimbat regulamente aprobate pentru a nu depuncta echipe, iar apoi au revenit asupra deciziei
  • Eu nu-l banuiam pe domnul Penescu de asa ceva, dar am auzit de persoane mai importante care ar umbla la arbitri
  • Arbitrajul este un segment sensibil, supus presiunii si tentatiilor tot timpul. Trebuie tratat cu grija, iar regulile sa fie extrem de precise, cu o disciplina de fier
  • Unii arbitri au platit pentru ca nu au ascultat de indicatiile sistemului si nu pentru faptul ca ar fi gresit
  • In Italia s-a comentat ca in campionatul din Romania s-a ajuns sa se arbitreze cu pistolul la spate, lucru extrem de grav
  • Nu am nimic cu persoana Mircea Sandu, dar am ceva cu sistemul pe care il conduce. Suntem pe doua drumuri paralele, fiind doua persoane incompatibile
  • Operatiunea DNA trebuia sa se numeasca operatiunea FRF. Trebuia intervenit din interiorul federatiei, nu sa intervina DNA-ul
  • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.







Citeste mai multe despre   















Comentarii alese de moderator

  • intrebare (Luni, 13 aprilie 2009, 20:57)
    corso [anonim]

    domnule craciunescu, credeti ca dna-ul va reusi sa duca pana la sfarsit o curatenie prin fotbal? exista vointa politica pentru a sustine o campanie de asemenea amploare?

  • pana unde (Luni, 13 aprilie 2009, 20:58)
    stadionagiul [anonim]

    pana unde credeti ca se va ajunge cu acuzatiile? e vreo sansa sa cada tot castelul de carti construit de mircea sandu si sustinut de mitica dragomir? cu alte cuvinte, avem vreo sansa sa-i vedem trasi la raspundere pentru ca au patronat un sistem bolnav?

  • demult (Luni, 13 aprilie 2009, 20:59)
    sincer [anonim]

    pe dumneavoastra v-a cautat vreodata dna-ul? ca nici cand erati dumneavoastra sef la arbitri nu era totul curat si parfumat, nu?

  • arbitri (Luni, 13 aprilie 2009, 21:03)
    suporter [anonim]

    domnule craciunescu, cunoasteti vreun arbitru care sa fi favorizat un club intentionat, motivat financiar sau material de acel club? daca da, pe cine si ce s-a intamplat cu acel arbitru? daca nu, cum nu, cand s-a vorbit atata de meciuri aranjate in ultimii 20 de ani si de arbitri cumparati?

  • Mediatizare (Luni, 13 aprilie 2009, 22:53)
    Razvanica [anonim]

    Domnule Craciunescu, urmaresc de cativa ani meciurile importante din campionatul Romaniei, precum si pe cele din campionatul Frantei, tara in care locuiesc. Va spun sincer ca arbitrajele in Romania nu sunt mai slabe sau mai tendentioase decat in Franta. Diferenta din punctul meu de vedere e facuta de faptul ca "oamenii de fotbal", niste oameni care nu au de fapt nici o legatura cu acest joc, apar la tv si inainte si dupa meci, acuzand cea mai mica greseala sau amintind de greseli facute de un arbitru acum 5 sezoane. Intrebarea mea pentru dumneavoastra este de ce acceptati sa apareti in emisiuni tv alaturi de Becali, Borcea, Iancu, Mititelu, Copos, Paszkany etc si sa le facei implicit jocul, alegand sa subliniati fiecare greseala a arbitrilor?

  • Domnule Craciunescu, (Luni, 13 aprilie 2009, 23:23)
    Andrei [anonim]

    Sa consideram prezenta dumnreavoastra in platourile HotNews drept o intentie de a "spala" imaginea CCA ?

    Va rog sa imi raspundeti sincer !

  • pe cat punem pariu ca nu vine? (Luni, 13 aprilie 2009, 23:55)
    john [anonim]

    E convins ca orice porumbel scoate din gura acum in vremurile astea de restriste il baga la mititica.
    Si acum intrebare: ce vroiai sa spui intr-un articol de pe gsp.ro in care scrie : "Domnul Penescu nu reprezenta vîrful relelor din fotbalul românesc, erau alţii mult mai indicaţi pentru a fi arestaţi." ???(nr.1)
    Dupa propozitia asta presupun ca stii cine e varful.
    Alta intrebare: de ce nu spui cine e varful aisbergului?(nr.2)
    Uite inca una: de ce nu ai spus pana acum?(nr.3)
    Alta: chiar, cine e?(nr.4)
    Intrebarea nr. 5: de ce nu imi raspunzi la intrebarile nr.1, nr.2, nr.3 si nr.4? Nu neaparat in ordinea asta.
    Intrebarea nr.6: de ce ai raspuns la prima intrebare ca vorbele din respectivul interviu nu-ti apartin si nu ai zis chiar asa?

  • samsung & galatasaray (Marţi, 14 aprilie 2009, 1:54)
    sen [anonim]

    Domnule Craciunescu, pentru a deveni un om credibil, va rog sa explicati tangenta dv. cu George Copos prin intermediul magazinului Samsung pe care l-ati avut, si acuzele de luare de mita venite din partea unui om de afaceri turc la meciul dintre Turcia si Elvetia din 1994.

  • Clasamentul (Marţi, 14 aprilie 2009, 2:07)
    zack [anonim]

    Doua intrebari domnule Craciunescu,cu toata stima:

    1.Credeti ca,clasamentul in momentul de fata reflecta realitatea,sau mai simplu spus,'este pe bune' sau este rezultatul 'butoanelor' la care se referea Gigi Becali?
    2.Exista cumva un fenomen in lumea intreaga sa favorizezi,ca arbitru,echipele mari?

  • 3 intrebari (Marţi, 14 aprilie 2009, 2:08)
    Mircea T [anonim]

    1. Mai sunteti interesat sa reveniti la conducerea CCA ?

    2. Pe cine v-ati dori antrenorul echipei nationale ? (As aprecia un raspuns concret si posibil)

    3. Care e cea mai frumoasa amintire a dvs. pe care o aveti din fotbal ?

    Multumesc.

  • ... (Marţi, 14 aprilie 2009, 7:37)
    ADrian Dumbrava [anonim]

    Domnule Craciunescu, cand credeti ca se va opri mizeria din fotbalul romanesc?sunteti de acord cu arestarile din ultima vreme din lumea fotbalului ?Cu respect!

  • ... întoarcerea (Marţi, 14 aprilie 2009, 7:58)
    Florin F. [anonim]

    Domnule Crăciunescu, aţi câştigat respectul nostru prin ceea ce aţi făcut ca arbitru şi conducător, este posibil să vă întoarceţi la conducerea comisiei de arbitri?
    Care ar fi condiţiile dumneavoastră ?
    Vă respect mult pentru caracterul dumneavostră. Numai bine.

  • buna ziua. (Marţi, 14 aprilie 2009, 9:30)
    liviu_ [utilizator]

    domnule Craciunescu,
    as dori sa va intreb ce credeti despre aceste arestari?
    o sa continue?
    noi sincer ne-am saturat de arbitraje puse sub semnul intrebarii, de blaturi si lucrusi de acest gen.
    cand o sa se rezolve cu transferurile? sunt sume imense in care, pana acum nu s-a bagat nimeni.

    presedintii de cluburi si antrenorii au voie sa faca afirmatiile care le fac? aici ma refer la acuze de blaturi, jigniri etc? daca da, de ce nu i-a amendat nimeni pana acum?

    multumesc

  • Promovarea falimentara (Marţi, 14 aprilie 2009, 9:58)
    Radu A. [anonim]

    Dupa parerea mea valoarea lotului divizionar A de arbitri este rezultatul promovarilor arbitrilor. Un arbitru ajunge sa "conduca" un meci in divizia A dupa ce trece prin toate nivele divizionare si promoveaza niste examene. Daca prin aceste filtre pierdem arbitri valorosi profesional si moral, numai pentru ca nu au avut "sustinere" rezultatul este in mare ceea ce vedem azi in divizia A. Arbitri care chiar daca nu sunt corupti (desi ma indoiesc pentru care au trebuit sa face tot felul de compromisuri ca sa ajunga pana la acest nivel) nu reusesc sa conduca un meci din simplu motiv ca nu au valoare, dar au ajuns sa arbitreze la acest nivel pentru ca au avut sau au atras sustinerea necesara. Dvs. ca fost presedinte al CCA aveti cunostinta de asemenea practici?
    Pot sa vin cu un exemplu real din Oradea, a unui prieten care dupa doi ani in care a ratat promovarea la limita, pentru ca de fiecare data acele 2-3 locuri care te duceau mai departe erau ocupa de persoane cu relatii si grade de rudenie. Ar fi fost un arbitru de valoare intrucat reusea sa judece repede fazele in teren si sa se impuna in fata jucatorilor. Inainte de a se apuca de arbitraj fiind junior la FC Bihor. Si cati nu sunt in cazul de mai sus care dupa cativa ani de incercari ajung sa renunte si sa lase locul nonvalorilor care au "sustinerea necesara".
    Considerati importanta selectia arbitrilor de la nivelele judetene spre divizia A? Cum credeti ca aceasta ar deveni eficienta astfel incat sa nu pierdem oameni valorosi?

  • marturie (Marţi, 14 aprilie 2009, 10:08)
    bogdan burileanu [anonim]

    sunteti dispus sa declarati la dna, in mod oficial, tot ceea ce stiti asupra ilegalitatilor din fotbalul romanesc, inclusiv a lui gheorghe constantin?

  • Meciuri trucate (Marţi, 14 aprilie 2009, 10:14)
    Alex [anonim]

    Domnule Craciunescu,

    Personal va consider cel mai integru om din fotbalul romanesc. De ce nu va respectati acest blazon pe care il aveti si nu iesiti acum, cand momentul ar fi perfect, sa denuntati tot ceea ce stiti despre meciuri trucate, arbitrii corupti samd.?

    In mod cert cunoasteti multe dintre aceste dedesubturi si asa cum va cunosc va repugna si Dvs. la fel cum ne repugna si noua? De ce va temeti sa spuneti lucrurilor pe nume? De ce nu doriti sa veniti cu informatiile clare si concrete pe care stiu prea bine ca le cunoasteti?

    Uitati-va unde a ajuns fotbalul romanesc... Mai jos de atat nu se poate... Avem nevoie de oameni integri ca Dvs., care sa incerce sa aduca o reforma in acest sistem... Ne-am saturat de Sandu, de Mitica, de Borcea, de Gigi etc.

    Va multumesc !

  • cel mai.... (Marţi, 14 aprilie 2009, 10:19)
    mihai [anonim]

    dv. poate chiar va credeti cel mai cinstit om din fotbal... poate asa o fi... de ,,trantit,, meciuri oricum nu ati putut sa va abtineti... imi amintesc de o finala de cupa intre u.craiova si fcm bacau... un arbitraj mai mult decat partinitor din partea dumneavoastra... la putin timp ati parasit arbitrajul-ca si arbitru... ati dat un interviu in care ati declarat f.senin ca echipa dvs de suflet e craiova... credeti ca ati dat dovada de fair play atunci??
    macar scutitine de aerele astea de corectitudine...

  • v-ar tenta.. (Marţi, 14 aprilie 2009, 10:24)
    gonzo [anonim]

    ..un post de presedinte de club, in conditiile patronilor actuali ? stiu ca ati mai cochetat cu ideea.
    care credeti ca este riscul la care se supune un presedinte al unui club cu patron corupt ?

  • Liga I (Marţi, 14 aprilie 2009, 10:45)
    Sabbath [anonim]

    Daca s-ar aplica masuri ca in Italia si ar fi retrogradate echipele prinse cu blaturi, bani dati arbitrilor etc., cate echipe credeti ca ar mai ramane in Liga I?

  • arbitraj (Marţi, 14 aprilie 2009, 11:48)
    liviu [anonim]

    sa ne spuna d-l Craciunescu daca in timpul mandatului sau de sef la CCA arbitrii au promovat pe criterii de valoare ptr ca situatia de acuma este rezultatul promovariilor de-a lungul timpului.

  • toti la un loc (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:03)
    Dan T [anonim]

    Dle Craciunescu,

    Cu toata stima, singurul motiv care din punctul meu sta in picioare pentru a explica lipsa curajului de a se incepe curatarea gunoiului din fotbalul romanesc il reprezinta inexistenta unor persoane 100% curate. Probabil ca exista in cv-ul fiecarui om din sistem care poate fi folosit impotriva lui in momentul in care se declanseaza avalansa. Am mai vorbit in cadru privat cu oameni din interiorul fenomenului si mi-au dat de inteles ca exista mizerii pe care spectatorii nu le pot decat banui si de asemenea ca exista o lege a tacerii la care toti au aderat.
    Poate ca exista si o teama - stim ce se intampla in clanurile mafiote cu cei care nu respecta OMERTA. Comparatia nu este deloc intamplatoare.

    In concluzie: puteti incepe Dvs aceasta actiune? aveti curajul dat de un cv imaculat si de detinerea unor probe la care cu siguranta aveti acces?

    Multumesc.

  • promovare (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:08)
    ionut [anonim]

    va rog sa-mi spuneti de ce de 4 ani de zile nu promoveaza prin examen niciun arbitru din zona Moldova la divizia C! arbitrii din aceasta parte a tarii nu sunt in fiecare an suficent de pregatiti?

  • Ultimele arbitraje (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:12)
    Bogdan Iordache [anonim]

    Dupa un inceput in tromba, cu cateva arbitraje foarte dubioase in retur (Iasi - Craiova, Gaz Metan - Dinamo) lucrurile au parut ca merg pe o panta ascendenta, adica in ultimele 3-4 etape au fost mult mai putine greseli de arbitraj. Nu cumva se cunostea despre existenta anchetei ?

  • Premierea arbitrilor (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:13)
    Bogdan Iordache [anonim]

    Premierea arbitrilor de catre clubul gazda este cumva o regula nescrisa, adica toti trebuie sa "cotizeze" cu cate ceva, sau doar unele cluburi se pretau la plati suplimentare ?

  • corectitudine (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:14)
    florinio [anonim]

    domnule craciunescu, in timpul in care ati activat ca arbitru, vi s'a propus, sau mai bine zis vi sa indicat ca una din cele doua echipe trebuie sa castige neaparat? o alta intrebare ar fi: ce echipa din romania este dupa parerea dumneavostra cea mai corecta(curata), adik care nu incerca sa umble cu chestii murdare, repet, dupa parerea dumneavoastra

  • hategan (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:14)
    cristi [anonim]

    ce parere aveti despre arbitrajul d-nului Hategan din partida de sambata: Dinamo-Vaslui si despre delegarea lui Marcel Lica in fruntea arbitrajului romanesc (cu titlu provizoriu, bineinteles)

    multumesc

  • cluburi mari (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:16)
    dan [anonim]

    Cate din cluburile mari sunt amestecate? credeti ca Porumboiu este implicat?

  • De ce! (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:21)
    Liviu [anonim]

    Cu respect,

    1. De ce asa de tarziu se actioneaza an ancercarea de a combate fenomenul de coruptie!
    2. Credeti ca se va vedea "luminita de la capatul tunelului"(numai sa nu fie vreun tren).

  • intrebare (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:27)
    dorin [anonim]

    Domnule Craciunescu,
    Intamplator am facut parte din acest fenomen si stiu ca lucrurile nu sunt deloc curate. Si dumneavoastra stiti acest fapt dar nici cand ati avut puterea nu ati putut face nimic pentru ca, EI, au fost si sunt mai puternici chiar decat dumneavoastra. Personal v-am intanlit in doua randuri, la doua consfatuiri ale lotului divizionar de arbitri, la Venus (parca 1994 - Hotel Dana) si apoi la Eforie Nord. Probabil ca va dati seama ca sunt din partea Constantei, acum undeva in occident. V-am apreciat ca arbitru si va apreciez in continuare ca om implicat in fotbal, si asta pentru ca ati fost singurul care ati mai spus si adevarul. V-am considerat intotdeauna "nebunul frumos" al arbitrajului romanesc. Asa cum chiar dumneavostra ati afirmat ca ati comis si greseli eu vreau doar sa va adreses doar doua intrebari:
    1. Ca infocat suporter al Rapidului, puteti sa imi dati un raspuns asupra "dedesubturilor" meciului din finala de cupa dintre Rapid si Petrolul cand ati validat un gol Rapidului marcat asa cum stim cu totii in conditii neregulamentare? Este inexplicabil ca un arbitru de valoarea dumneavoastra sa nu fi vazut acel ofsaid, care dealtfel l-a scos pe usa din dos pe arbitrul Erdely, dealtfel un alt mare arbitru plecat prea devreme din lumea asta.
    2. Considerati ca este necesara o remaniere din temelii a arbitrajului romanesc, asa cum la un moment dat o incepuse fostul presedinte Gheorghe N. Gherghe? Nu pentru ca acest lot de arbitri nu ar fi valoros, dar au prea multe datorii de platit si asta este in defavoarea fotbalului.

    Va multumesc

  • Sportul (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:42)
    MIHAILESCU DANIEL [anonim]

    Intrebarea mea este una cat se poate de simpla. Va mai deveni fotbalul un joc, asa cum a fost inainte?
    Asa cum se juca inainte, plin de curaj, plin de respect pentru colegi de echipa, plin de dorinta de a castiga corect?
    Va multumesc.

  • Coruptia in promovarea arbitrilor (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:46)
    Radu A [anonim]

    Dupa parerea mea valoarea lotului divizionar A de arbitri este rezultatul promovarilor arbitrilor. Un arbitru ajunge sa "conduca" un meci in divizia A dupa ce trece prin toate nivele divizionare si promoveaza niste examene. Daca prin aceste filtre pierdem arbitri valorosi profesional si moral, numai pentru ca nu au avut "sustinere" rezultatul este in mare ceea ce vedem azi in divizia A. Arbitri care chiar daca nu sunt corupti (desi ma indoiesc pentru care au trebuit sa face tot felul de compromisuri ca sa ajunga pana la acest nivel) nu reusesc sa conduca un meci din simplu motiv ca nu au valoare, dar au ajuns sa arbitreze la acest nivel pentru ca au avut sau au atras sustinerea necesara.

    Dvs. ca fost presedinte al CCA aveti cunostinta de asemenea practici?

    Pot sa vin cu un exemplu real din Oradea, a unui prieten care dupa doi ani in care a ratat promovarea la limita, pentru ca de fiecare data acele 2-3 locuri care te duceau mai departe erau ocupa de persoane cu relatii si grade de rudenie. Ar fi fost un arbitru de valoare intrucat reusea sa judece repede fazele in teren si sa se impuna in fata jucatorilor. Inainte de a se apuca de arbitraj fiind junior la FC Bihor. Si cati nu sunt in cazul de mai sus care dupa cativa ani de incercari ajung sa renunte si sa lase locul nonvalorilor care au "sustinerea necesara".

    Considerati importanta selectia arbitrilor de la nivelele judetene spre divizia A? Cum credeti ca aceasta ar deveni eficienta astfel incat sa nu pierdem oameni valorosi?

  • intrebarea (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:49)
    triumf [anonim]

    Este DNA doar o masina de zgomote care sa acopere alte magarii ale procurorilor sau personajelor politice suspuse (vezi Basescu si familia sa si grupurile sale de moguli buni)? De ce nu a inceput cu cei mari din fotbal, asa zisii granzi (Dinamo, Steaua, Rapid, CFR Cluj, Timisoara si in special FC Vaslui), care au beneficiat de arbitraje de tot risul? Pe cind si la Liga a II-a? (a se vedea promovarile din Seria I, ceahlaul, delta tulcea care cedeaza locurile, etc?) Apoi ce se intimpla cu dosarele deja deschise, cele cu transferurile, valiza, etc? Acestea fapte par a iesi la iveala doarr atunci cind vrea politicul









4995 vizualizari

  • intrebare (Luni, 13 aprilie 2009, 20:57)

    corso [anonim]

    domnule craciunescu, credeti ca dna-ul va reusi sa duca pana la sfarsit o curatenie prin fotbal? exista vointa politica pentru a sustine o campanie de asemenea amploare?
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:01)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui corso

      Exista si o vointa politica, pentru ca mizeria din fotbal a ajuns mult prea departe. Cred ca DNA-ul va ajunge si la sfere mult mai inalte din fotbalul romanesc
  • pana unde (Luni, 13 aprilie 2009, 20:58)

    stadionagiul [anonim]

    pana unde credeti ca se va ajunge cu acuzatiile? e vreo sansa sa cada tot castelul de carti construit de mircea sandu si sustinut de mitica dragomir? cu alte cuvinte, avem vreo sansa sa-i vedem trasi la raspundere pentru ca au patronat un sistem bolnav?
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:02)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui stadionagiul

      Singura sansa de a scapa de Mircea Sandu este DNA. Sistemul de alegeri construit este unul perfect si cred ca nu putea sa-l dea jos pe Sandu niciodata.
  • demult (Luni, 13 aprilie 2009, 20:59)

    sincer [anonim]

    pe dumneavoastra v-a cautat vreodata dna-ul? ca nici cand erati dumneavoastra sef la arbitri nu era totul curat si parfumat, nu?
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:03)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sincer

      Nu era totul curat si parfumat cand eram eu, dar am incercat sa restructurez totul. Ca sa faci un arbitru sa arbitreze la nivelul Ligii 1 ai nevoie de cel putin trei anil. Schimbarea pe care vroiam sa o fac necesita o anumita durata.
  • curiozitate (Luni, 13 aprilie 2009, 21:00)

    fan [anonim]

    credeti ca ancheta asta se va extinde si pe la cluburile mari? sau e doar sa scoata ochii oamenilor ca se face ceva si sa poata "granzii" sa-si faca jocurile mai departe?
  • arbitri (Luni, 13 aprilie 2009, 21:03)

    suporter [anonim]

    domnule craciunescu, cunoasteti vreun arbitru care sa fi favorizat un club intentionat, motivat financiar sau material de acel club? daca da, pe cine si ce s-a intamplat cu acel arbitru? daca nu, cum nu, cand s-a vorbit atata de meciuri aranjate in ultimii 20 de ani si de arbitri cumparati?
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:04)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui suporter

      Motivat financiar nu cunosc, dar se aud multe lucruri. Aceste manevre nu se fac in prezenta mai multor persoane. Am avut de-a lungul timpului multe semne de intrebare.

      Pe unii i-am retrogradat, iar la altii am mers pana la retragerea din activitate. Sunt multi care intra in aceasta categorie.
  • Mediatizare (Luni, 13 aprilie 2009, 22:53)

    Razvanica [anonim]

    Domnule Craciunescu, urmaresc de cativa ani meciurile importante din campionatul Romaniei, precum si pe cele din campionatul Frantei, tara in care locuiesc. Va spun sincer ca arbitrajele in Romania nu sunt mai slabe sau mai tendentioase decat in Franta. Diferenta din punctul meu de vedere e facuta de faptul ca "oamenii de fotbal", niste oameni care nu au de fapt nici o legatura cu acest joc, apar la tv si inainte si dupa meci, acuzand cea mai mica greseala sau amintind de greseli facute de un arbitru acum 5 sezoane. Intrebarea mea pentru dumneavoastra este de ce acceptati sa apareti in emisiuni tv alaturi de Becali, Borcea, Iancu, Mititelu, Copos, Paszkany etc si sa le facei implicit jocul, alegand sa subliniati fiecare greseala a arbitrilor?
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:09)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Razvanica

      Arbitrii romani sunt ca valoare peste cei din Franta si peste altii din alte tari cu fotbal destul de dezvoltat.

      Invitatii la emisiuni nu-i aleg eu si cred ca din greselile de arbitraj pe care le judecam se poate face o educatie, atat jucatorilor cat si antrenorilor.

      Emisiunile sunt benefice atat pentru suporteri, cat si pentru cei implicati in fotbal. Nu am acuzat pe nimeni atunci cand am vazut ca este o greseala omeneasca. Nu am pus pe nimeni la zid, da cum stiu ca la noi multe greseli nu sunt intamplatoare....
      • Folosit? (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:41)

        Razvanica [anonim] i-a raspuns lui Ion Craciunescu

        Domnule Craciunescu, spuneti ca multe greseli nu sunt intamplatoare, dar mai sus ati spus ca nu cunoasteti nici un caz concret de arbitru motivat financiar.
        Chiar nu vedeti ca analizele dumneavoastra sunt folosite ulterior de pleava presei sportive si de pseudo-oameni de fotbal? De ce alegeti doar fazele dubioase pentru analiza? Puteti face educatie si prezentand faze in care arbitrul ia decizia corecta. In fine, nu cred ca are rost sa continui.
        Cu parere de rau, incep sa consider ca si dumneavoastra sunteti la fel de anti-sistem ca si domnii Iancu sau Gica Popescu. Sunteti contra sistemului actual pentru ca il vreti inlocuit cu altul care sa functioneze la fel dar cu dumneavoastra in rolurile principale.
  • Domnule Craciunescu, (Luni, 13 aprilie 2009, 23:23)

    Andrei [anonim]

    Sa consideram prezenta dumnreavoastra in platourile HotNews drept o intentie de a "spala" imaginea CCA ?

    Va rog sa imi raspundeti sincer !
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:10)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei

      Nu cred ca am spalat imaginea cuiva. Am vrut sa atrag atentia ca nu numai cei care arbitreaza sunt de vina, ei sunt oamenii a caror activitate sare imediat in ochi. Toata lumea ii pune pe ei in prima linie.

      Cred ca cei care sunt in spatele lor si cauta sa influenteze (si chiar reusesc) prin diferite metode sunt cel putin la fel de vinovati ca cei care accepta.
  • pe cat punem pariu ca nu vine? (Luni, 13 aprilie 2009, 23:55)

    john [anonim]

    E convins ca orice porumbel scoate din gura acum in vremurile astea de restriste il baga la mititica.
    Si acum intrebare: ce vroiai sa spui intr-un articol de pe gsp.ro in care scrie : "Domnul Penescu nu reprezenta vîrful relelor din fotbalul românesc, erau alţii mult mai indicaţi pentru a fi arestaţi." ???(nr.1)
    Dupa propozitia asta presupun ca stii cine e varful.
    Alta intrebare: de ce nu spui cine e varful aisbergului?(nr.2)
    Uite inca una: de ce nu ai spus pana acum?(nr.3)
    Alta: chiar, cine e?(nr.4)
    Intrebarea nr. 5: de ce nu imi raspunzi la intrebarile nr.1, nr.2, nr.3 si nr.4? Nu neaparat in ordinea asta.
    Intrebarea nr.6: de ce ai raspuns la prima intrebare ca vorbele din respectivul interviu nu-ti apartin si nu ai zis chiar asa?
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:15)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui john

      Nu mi-e frica de libertatea cuvantului in Romania postdecembrista si nu sunt persoana care a vorbit numai acum cand DNA-ul a declansat acheta. Vorbesc despre aceste lucruri de ani de zile, constient fiind ca aceste lucruri au repercursiuni atat asupra mea cat si a fiului meu. Desi mi s-a propus o impacare cu Mircea Sandu de catre o persoana neutra, asta insemna sa revin ca si observator intern si international de arbitri, sau chiar sa recapat postul de instructor UEFA, am refuzat acest lucru considerand ca mizeria din fotbal a ajuns mult prea departe si trebuie sa mai fie voci care sa incerce sa puna stavila acestor lucruri.

      Nu am criticat portarul sau femeia de serviciu de la federatie, am avut opinii in legatura cu conducerea FRF (esalonul superior al conducerii FRF-ului)

      Cu tot respectul pentru domnia sa, nu cred ca a urmarit firul evenimentelor, eu spunand mereu problemele cu care se confrunta fotbalul nostru.

      Sunt disponibil in continuare sa va ofer detalii.
  • samsung & galatasaray (Marţi, 14 aprilie 2009, 1:54)

    sen [anonim]

    Domnule Craciunescu, pentru a deveni un om credibil, va rog sa explicati tangenta dv. cu George Copos prin intermediul magazinului Samsung pe care l-ati avut, si acuzele de luare de mita venite din partea unui om de afaceri turc la meciul dintre Turcia si Elvetia din 1994.
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:18)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sen

      Am avut un contract cu firma domului Copos, un magazin la vedere, cu incunostiintarea factorilor care conduceau fotbalul romanesc si cu respectarea in totalitate a regulamentelor din fotbalul romanesc.

      O afacere legala, numarandu-ma printre cei 220 de dealeri care desfaceau produse electronice din Romania.

      Despre acuzele de luare de mita s-a facut scandal acum vreo doi sau trei ani, presa a demarat o ancheta atunci si a demonstrat ca era o facatura ordinara.

      La meciul respectiv a invins Turcia, prestatia mea primita din partea UEFA a fost exceptionala. In rest, sunt doar vorbe.
  • Clasamentul (Marţi, 14 aprilie 2009, 2:07)

    zack [anonim]

    Doua intrebari domnule Craciunescu,cu toata stima:

    1.Credeti ca,clasamentul in momentul de fata reflecta realitatea,sau mai simplu spus,'este pe bune' sau este rezultatul 'butoanelor' la care se referea Gigi Becali?
    2.Exista cumva un fenomen in lumea intreaga sa favorizezi,ca arbitru,echipele mari?
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:20)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui zack

      Clasamentul nu reflecta realitatea, vezi depunctarea Timisoarei, apoi unele decizii capitale ale arbitrilor, probabil ca alta ar fi fost ierarhia in acest moment.

      Din pacate exista o oarecare orientare in sensul acesta, iar echipele mari primesc mai mult decat li se cuvine. Poate si pentru ca sunt privite cu mai multa atentie de media. Traim intr-o lume....
  • 3 intrebari (Marţi, 14 aprilie 2009, 2:08)

    Mircea T [anonim]

    1. Mai sunteti interesat sa reveniti la conducerea CCA ?

    2. Pe cine v-ati dori antrenorul echipei nationale ? (As aprecia un raspuns concret si posibil)

    3. Care e cea mai frumoasa amintire a dvs. pe care o aveti din fotbal ?

    Multumesc.
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:22)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea T

      Da, sunt interesat de o revenire.

      Pe Mircea Lucescu il vreau antrenor, iar FRF-ul sa-i dea trei milioane de euro salariu.

      Peformantele si activitatea din arbitraj sunt cele mai frumoase. Sunt in buletinul UEFA in fiecare an, imi gasesc numele de trei ori pentru ca am arbitrat trei competitii europene.
  • ... (Marţi, 14 aprilie 2009, 7:37)

    ADrian Dumbrava [anonim]

    Domnule Craciunescu, cand credeti ca se va opri mizeria din fotbalul romanesc?sunteti de acord cu arestarile din ultima vreme din lumea fotbalului ?Cu respect!
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:23)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ADrian Dumbrava

      Se va opri atunci cand va face DNA-ul curat sau cand se va schimba actuala conducere cu una care va avea ca prioritate "interesul fotbalului".
  • ... întoarcerea (Marţi, 14 aprilie 2009, 7:58)

    Florin F. [anonim]

    Domnule Crăciunescu, aţi câştigat respectul nostru prin ceea ce aţi făcut ca arbitru şi conducător, este posibil să vă întoarceţi la conducerea comisiei de arbitri?
    Care ar fi condiţiile dumneavoastră ?
    Vă respect mult pentru caracterul dumneavostră. Numai bine.
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:24)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin F.

      Da, as dori sa am intorc, dar doar cand voi sti ca cei de deasupra mea sunt si ei calauziti de acelasi lucru. Sa asiguram prin arbitrajele prestate o neutralitate si echidistanta fata de toate echipele.
  • buna ziua. (Marţi, 14 aprilie 2009, 9:30)

    liviu_ [utilizator]

    domnule Craciunescu,
    as dori sa va intreb ce credeti despre aceste arestari?
    o sa continue?
    noi sincer ne-am saturat de arbitraje puse sub semnul intrebarii, de blaturi si lucrusi de acest gen.
    cand o sa se rezolve cu transferurile? sunt sume imense in care, pana acum nu s-a bagat nimeni.

    presedintii de cluburi si antrenorii au voie sa faca afirmatiile care le fac? aici ma refer la acuze de blaturi, jigniri etc? daca da, de ce nu i-a amendat nimeni pana acum?

    multumesc
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:29)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui liviu_

      Cred ca arestarile vor continua si vom avea surprize multe din partea DNA-ului.

      Nu prea mai avem pe cine sa transferam, deci nu prea mai e cazul sa discutam pe aceasta tema.

      O mare vina a conduceri FRF a fost ca prin parghiile pe care le aveau cat si prin regulamentele pe care le-au intocmit mie nu mi-au demonstrat ca sunt capabili sau interesati sa puna stavila acestei violente verbale.

      Aduceti-va aminte cum s-a dat legea cu depunctarea si cand a trebuit sa o aplice au suspendat-o imediat. Apoi au revenit, dar nu l-au aplicat niciodata.

      FIFA si UEFA au reusit sa stopeze rasismul cu prevederi clare si concise pentru toti cei implicati in fotbal, iar noi am tolerat aceasta violenta verbala care a ajuns la violenta fizica nepermis.

      Problemele care sunt la DNA trebuiau rezolvate de FRF inca din fasa, ele au degenerat in timp si au ajuns intr-un punct in care numai interventiile organelor statutului au finalitate.
  • Promovarea falimentara (Marţi, 14 aprilie 2009, 9:58)

    Radu A. [anonim]

    Dupa parerea mea valoarea lotului divizionar A de arbitri este rezultatul promovarilor arbitrilor. Un arbitru ajunge sa "conduca" un meci in divizia A dupa ce trece prin toate nivele divizionare si promoveaza niste examene. Daca prin aceste filtre pierdem arbitri valorosi profesional si moral, numai pentru ca nu au avut "sustinere" rezultatul este in mare ceea ce vedem azi in divizia A. Arbitri care chiar daca nu sunt corupti (desi ma indoiesc pentru care au trebuit sa face tot felul de compromisuri ca sa ajunga pana la acest nivel) nu reusesc sa conduca un meci din simplu motiv ca nu au valoare, dar au ajuns sa arbitreze la acest nivel pentru ca au avut sau au atras sustinerea necesara. Dvs. ca fost presedinte al CCA aveti cunostinta de asemenea practici?
    Pot sa vin cu un exemplu real din Oradea, a unui prieten care dupa doi ani in care a ratat promovarea la limita, pentru ca de fiecare data acele 2-3 locuri care te duceau mai departe erau ocupa de persoane cu relatii si grade de rudenie. Ar fi fost un arbitru de valoare intrucat reusea sa judece repede fazele in teren si sa se impuna in fata jucatorilor. Inainte de a se apuca de arbitraj fiind junior la FC Bihor. Si cati nu sunt in cazul de mai sus care dupa cativa ani de incercari ajung sa renunte si sa lase locul nonvalorilor care au "sustinerea necesara".
    Considerati importanta selectia arbitrilor de la nivelele judetene spre divizia A? Cum credeti ca aceasta ar deveni eficienta astfel incat sa nu pierdem oameni valorosi?
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:34)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu A.

      Drumul arbitrului pleaca gresit de la inceput. Sunt pusi in fata unor obstacole financiare si chiar de protectie la nivelele inferioare foarte mari.

      Pentru a trece prin toate aceste filtre, ca sa ajunga la o activitate rentabila si financiar, arbitrului in mod normal ii trebuie cel putin 4-5 ani de infruntarea a tuturor obstacolelor.

      Multi dintre ei renunta pentru ca nu sunt ajutati si nu exista sustinere financiara.

      In tarile dezvoltate din lume aceste categorii sunt sustinute cu bani, prin diverse programe. La noi, nu se intampla asa si chiar unora care au ajuns la nivelul diviziei B li se care 680 de euro pentru a participa la un curs in Antalya din care nu au ramas cu mare lucru.

      Sunt multe deficiente la acest nivel si din pacate foarte putin analizam aceste situatii si ne uitam numai la varful arbitrajului.

      Ar trebui sa ne uitam la baza si acolo sa incercam sa schimbam totul pentru ca aceasta croiala de la inceput este una stramba.
  • marturie (Marţi, 14 aprilie 2009, 10:08)

    bogdan burileanu [anonim]

    sunteti dispus sa declarati la dna, in mod oficial, tot ceea ce stiti asupra ilegalitatilor din fotbalul romanesc, inclusiv a lui gheorghe constantin?
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:35)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui bogdan burileanu

      Intotdeauna am respectat organele statului si ma supun dispozitiilor lor.

      Daca voi fi intrebat, sau chemat, voi raspunde afirmativ. Nu pot sa refuz asa ceva.
  • Meciuri trucate (Marţi, 14 aprilie 2009, 10:14)

    Alex [anonim]

    Domnule Craciunescu,

    Personal va consider cel mai integru om din fotbalul romanesc. De ce nu va respectati acest blazon pe care il aveti si nu iesiti acum, cand momentul ar fi perfect, sa denuntati tot ceea ce stiti despre meciuri trucate, arbitrii corupti samd.?

    In mod cert cunoasteti multe dintre aceste dedesubturi si asa cum va cunosc va repugna si Dvs. la fel cum ne repugna si noua? De ce va temeti sa spuneti lucrurilor pe nume? De ce nu doriti sa veniti cu informatiile clare si concrete pe care stiu prea bine ca le cunoasteti?

    Uitati-va unde a ajuns fotbalul romanesc... Mai jos de atat nu se poate... Avem nevoie de oameni integri ca Dvs., care sa incerce sa aduca o reforma in acest sistem... Ne-am saturat de Sandu, de Mitica, de Borcea, de Gigi etc.

    Va multumesc !
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:38)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      Multumesc pentru apreciere, dar trebuie dovezi pentru astfel de fapte, foarte solide si eu la ora actuala detin numai niste informatii relatate de unii arbitri.

      De-a lungul timpului am dat destule exemple, am dat si nume de conducatori din fotbalul romanesc.
  • cel mai.... (Marţi, 14 aprilie 2009, 10:19)

    mihai [anonim]

    dv. poate chiar va credeti cel mai cinstit om din fotbal... poate asa o fi... de ,,trantit,, meciuri oricum nu ati putut sa va abtineti... imi amintesc de o finala de cupa intre u.craiova si fcm bacau... un arbitraj mai mult decat partinitor din partea dumneavoastra... la putin timp ati parasit arbitrajul-ca si arbitru... ati dat un interviu in care ati declarat f.senin ca echipa dvs de suflet e craiova... credeti ca ati dat dovada de fair play atunci??
    macar scutitine de aerele astea de corectitudine...
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:40)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai

      Ar trebui sa fie un moment de analiza si pentru domnul Mircea Sandu. Ma refer la ceea ce a construit pentru jucatori cat si la climatul de normalitate care ar fi trebuit construit in jurul fotbalului.

      Dansul se debaraseaza de orice fel de responsabilite cu multa abilitate (conferinta de dupa scandalul Penescu) pentru mine inseamna ori o sfidare a tuturor din varful pozitiei in care se afla, ori dansul nu mai poate sa controleze lucrurile la ora actuala.
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:43)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai

      Cred ca sunteti intr-o eroare, la acel meci intre Craiova si Bacau am trecut peste o decizie eronata a asistentului Salomir, acest lucru se intampla in 91, iar presedintele Comisiei de Arbitri mi-a dat dreptate, iar eu renuntat la cariera in 96. Nu vad legatura, am declarat ca tin cu Craiova, dar ei au pierdut multe meciuri cu mine la centru.

      Am gresit de multe ori si nu ma consider un om perfect, o masina perfecta de arbitraj.
  • v-ar tenta.. (Marţi, 14 aprilie 2009, 10:24)

    gonzo [anonim]

    ..un post de presedinte de club, in conditiile patronilor actuali ? stiu ca ati mai cochetat cu ideea.
    care credeti ca este riscul la care se supune un presedinte al unui club cu patron corupt ?
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:44)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gonzo

      Cred ca ar fi mai indicat sa ma ocup de arbitraj, am incercat postul de presedinte.

      Riscul este mare sa lucrezi cu patron corupt, poti sa iti rupi gatul oricand.
  • Liga I (Marţi, 14 aprilie 2009, 10:45)

    Sabbath [anonim]

    Daca s-ar aplica masuri ca in Italia si ar fi retrogradate echipele prinse cu blaturi, bani dati arbitrilor etc., cate echipe credeti ca ar mai ramane in Liga I?
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:46)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sabbath

      Si noi avem regulament care prevede retrogradarea in caz de blaturi. Daca ancheta va merge pana la capat se va ajunge si la retrogradari. Nu pot preciza numarul acestor echipe.
  • Vreau un raspuns corect si cinstit (Marţi, 14 aprilie 2009, 11:46)

    Captain Planet [utilizator]

    Domnule Craciunescu, din cunostintele dumneavoastra, cati conducatori din cei 18 din Liga I mai sunt "curati"?
    Nu vreau nume, insa vreau sa stiu daca ma mai uit sau nu la sportul asta...
    Va multumesc!

    Cu stima...
  • arbitraj (Marţi, 14 aprilie 2009, 11:48)

    liviu [anonim]

    sa ne spuna d-l Craciunescu daca in timpul mandatului sau de sef la CCA arbitrii au promovat pe criterii de valoare ptr ca situatia de acuma este rezultatul promovariilor de-a lungul timpului.
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:47)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui liviu

      Am incercat sa promovam numai pe valoare, nu stiu daca am si reusit acest lucru.

      Aproape toti cei care arbitreaza acum au fost si pe perioada mea. Ei trebuie sa simta ca sunt calauziti in drumul lor catre ceva drept, spre litera regulamentului. Nu spre "smecherie" cum au fost indreptati in ultimul timp de catre anumite persoane.
  • toti la un loc (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:03)

    Dan T [anonim]

    Dle Craciunescu,

    Cu toata stima, singurul motiv care din punctul meu sta in picioare pentru a explica lipsa curajului de a se incepe curatarea gunoiului din fotbalul romanesc il reprezinta inexistenta unor persoane 100% curate. Probabil ca exista in cv-ul fiecarui om din sistem care poate fi folosit impotriva lui in momentul in care se declanseaza avalansa. Am mai vorbit in cadru privat cu oameni din interiorul fenomenului si mi-au dat de inteles ca exista mizerii pe care spectatorii nu le pot decat banui si de asemenea ca exista o lege a tacerii la care toti au aderat.
    Poate ca exista si o teama - stim ce se intampla in clanurile mafiote cu cei care nu respecta OMERTA. Comparatia nu este deloc intamplatoare.

    In concluzie: puteti incepe Dvs aceasta actiune? aveti curajul dat de un cv imaculat si de detinerea unor probe la care cu siguranta aveti acces?

    Multumesc.
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:49)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan T

      Cred ca aveti dreptate. In general oamenii care au avut curajul sa se ridice impotriva unei stari anormale din fotbalul romanesc au avut de suferit.

      A se vedea cazul Iancu, Mititelu si altii.
  • promovare (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:08)

    ionut [anonim]

    va rog sa-mi spuneti de ce de 4 ani de zile nu promoveaza prin examen niciun arbitru din zona Moldova la divizia C! arbitrii din aceasta parte a tarii nu sunt in fiecare an suficent de pregatiti?
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:51)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ionut

      Cand am fost la Comisie am cautat sa gasim arbitri din toate zonele, este un ideal acest lucru. Este vorba aici de echipe si de distantele din tara.

      Pe timpul meu chiar era o criza in zona Moldovei.
  • Ultimele arbitraje (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:12)

    Bogdan Iordache [anonim]

    Dupa un inceput in tromba, cu cateva arbitraje foarte dubioase in retur (Iasi - Craiova, Gaz Metan - Dinamo) lucrurile au parut ca merg pe o panta ascendenta, adica in ultimele 3-4 etape au fost mult mai putine greseli de arbitraj. Nu cumva se cunostea despre existenta anchetei ?
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:52)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bogdan Iordache

      Se auzise despre urmarirea din partea organelor statutului. Nu cred ca greselile s-au oprit in acest lucru. Presa a avut un rol mai mare, a demascat astfel de practici.
  • Premierea arbitrilor (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:13)

    Bogdan Iordache [anonim]

    Premierea arbitrilor de catre clubul gazda este cumva o regula nescrisa, adica toti trebuie sa "cotizeze" cu cate ceva, sau doar unele cluburi se pretau la plati suplimentare ?
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:52)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bogdan Iordache

      Nu trebuie bagati toti in aceeasi oala. Cunosc multi oameni din fotbal care-si vad cinstit de munca lor.
  • corectitudine (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:14)

    florinio [anonim]

    domnule craciunescu, in timpul in care ati activat ca arbitru, vi s'a propus, sau mai bine zis vi sa indicat ca una din cele doua echipe trebuie sa castige neaparat? o alta intrebare ar fi: ce echipa din romania este dupa parerea dumneavostra cea mai corecta(curata), adik care nu incerca sa umble cu chestii murdare, repet, dupa parerea dumneavoastra
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:54)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui florinio

      Exista asemenea lucruri in activitatea unui arbitru, unora li s-a propus mai mult, altora mai putin. Unii au acceptat, altii nu. Depinde de calitatea fiecaruia.

      Ca sa spun cea mai corecta echipa ar fi ceva riscant pentru mine, nu pentru ca nu ar exista asa ceva, dar surprizele pot aparea de oriunde.
  • hategan (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:14)

    cristi [anonim]

    ce parere aveti despre arbitrajul d-nului Hategan din partida de sambata: Dinamo-Vaslui si despre delegarea lui Marcel Lica in fruntea arbitrajului romanesc (cu titlu provizoriu, bineinteles)

    multumesc
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:55)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristi

      A gresit grav si nepermis, dar eu cred ca asupra lui nu forta materiala a actionat ci alte parghii din sistemul fotbalului romanesc.
  • cluburi mari (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:16)

    dan [anonim]

    Cate din cluburile mari sunt amestecate? credeti ca Porumboiu este implicat?
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:55)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan

      Despre fostii prieteni nu discut in media, nu vreau sa fac niciun fel de comentariu.
  • De ce! (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:21)

    Liviu [anonim]

    Cu respect,

    1. De ce asa de tarziu se actioneaza an ancercarea de a combate fenomenul de coruptie!
    2. Credeti ca se va vedea "luminita de la capatul tunelului"(numai sa nu fie vreun tren).
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:57)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Liviu

      Trebuie sa-i credem pe cei care ancheteaza ca a penetra sistemul fotbalului romanesc este o cale lunga si intortocheata si care necesita foarte mult timp.

      A inceput sa se vada luminita de la capat, dar important este sa ajungem acolo.
  • intrebare (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:27)

    dorin [anonim]

    Domnule Craciunescu,
    Intamplator am facut parte din acest fenomen si stiu ca lucrurile nu sunt deloc curate. Si dumneavoastra stiti acest fapt dar nici cand ati avut puterea nu ati putut face nimic pentru ca, EI, au fost si sunt mai puternici chiar decat dumneavoastra. Personal v-am intanlit in doua randuri, la doua consfatuiri ale lotului divizionar de arbitri, la Venus (parca 1994 - Hotel Dana) si apoi la Eforie Nord. Probabil ca va dati seama ca sunt din partea Constantei, acum undeva in occident. V-am apreciat ca arbitru si va apreciez in continuare ca om implicat in fotbal, si asta pentru ca ati fost singurul care ati mai spus si adevarul. V-am considerat intotdeauna "nebunul frumos" al arbitrajului romanesc. Asa cum chiar dumneavostra ati afirmat ca ati comis si greseli eu vreau doar sa va adreses doar doua intrebari:
    1. Ca infocat suporter al Rapidului, puteti sa imi dati un raspuns asupra "dedesubturilor" meciului din finala de cupa dintre Rapid si Petrolul cand ati validat un gol Rapidului marcat asa cum stim cu totii in conditii neregulamentare? Este inexplicabil ca un arbitru de valoarea dumneavoastra sa nu fi vazut acel ofsaid, care dealtfel l-a scos pe usa din dos pe arbitrul Erdely, dealtfel un alt mare arbitru plecat prea devreme din lumea asta.
    2. Considerati ca este necesara o remaniere din temelii a arbitrajului romanesc, asa cum la un moment dat o incepuse fostul presedinte Gheorghe N. Gherghe? Nu pentru ca acest lot de arbitri nu ar fi valoros, dar au prea multe datorii de platit si asta este in defavoarea fotbalului.

    Va multumesc
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 13:00)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dorin

      Aveti dreptate, golul Rapidului a fost marcat din off-side pe o greseala a asistenului. Dumnezeu sa-l odihneasca! Cand se intampla o greseala grava, conducatorul partidei, eu, nu poate sa nu fie partas la greseala.

      Imi asum vina respectiva, dar va spun ca nu am vazut acel off-side si ca sa treci peste semnalizarea unui asistent trebuie sa ai certitudine 100% ca asa s-a si intamplat.

      Aveti dreptate, nu numai arbitrajul cere o reforma, ci tot fotbalul romanesc. Pentru asta trebuie sa avem oameni care vor sa faca acest lucru.
  • Sportul (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:42)

    MIHAILESCU DANIEL [anonim]

    Intrebarea mea este una cat se poate de simpla. Va mai deveni fotbalul un joc, asa cum a fost inainte?
    Asa cum se juca inainte, plin de curaj, plin de respect pentru colegi de echipa, plin de dorinta de a castiga corect?
    Va multumesc.
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 13:01)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui MIHAILESCU DANIEL

      Sper, desi banii din pacate i-au schimbat pe multi.
  • Coruptia in promovarea arbitrilor (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:46)

    Radu A [anonim]

    Dupa parerea mea valoarea lotului divizionar A de arbitri este rezultatul promovarilor arbitrilor. Un arbitru ajunge sa "conduca" un meci in divizia A dupa ce trece prin toate nivele divizionare si promoveaza niste examene. Daca prin aceste filtre pierdem arbitri valorosi profesional si moral, numai pentru ca nu au avut "sustinere" rezultatul este in mare ceea ce vedem azi in divizia A. Arbitri care chiar daca nu sunt corupti (desi ma indoiesc pentru care au trebuit sa face tot felul de compromisuri ca sa ajunga pana la acest nivel) nu reusesc sa conduca un meci din simplu motiv ca nu au valoare, dar au ajuns sa arbitreze la acest nivel pentru ca au avut sau au atras sustinerea necesara.

    Dvs. ca fost presedinte al CCA aveti cunostinta de asemenea practici?

    Pot sa vin cu un exemplu real din Oradea, a unui prieten care dupa doi ani in care a ratat promovarea la limita, pentru ca de fiecare data acele 2-3 locuri care te duceau mai departe erau ocupa de persoane cu relatii si grade de rudenie. Ar fi fost un arbitru de valoare intrucat reusea sa judece repede fazele in teren si sa se impuna in fata jucatorilor. Inainte de a se apuca de arbitraj fiind junior la FC Bihor. Si cati nu sunt in cazul de mai sus care dupa cativa ani de incercari ajung sa renunte si sa lase locul nonvalorilor care au "sustinerea necesara".

    Considerati importanta selectia arbitrilor de la nivelele judetene spre divizia A? Cum credeti ca aceasta ar deveni eficienta astfel incat sa nu pierdem oameni valorosi?
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 13:03)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu A

      Imi pare ca trebuie sa recunosc, dar aveti dreptate.
      Ceea ce se aud ca se intampla la esaloanele doi si trei ma ingrozeste.

      Aveti dreptate, sunt si astfel de cazuri.
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 13:05)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu A

      Trebuie sa avem criterii de selectie foarte bune, si pentru aceasta activitate trebuie sa ai anumite calitati speciale. Trebuie sa fii curajos, cineva care a jucat fotbal si intelege bine jocul, sa fii in general corect, etc.
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 13:06)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu A

      Avand la nivele inferioare oameni care se intruiasca arbitri si sa-i observe competenti si echidistanti.

      Exista observatori pusi pe nivel de functie, care nu au nicio treaba cu fotbalul.
    • supliment la promovare (Marţi, 14 aprilie 2009, 13:07)

      Radu A. [anonim] i-a raspuns lui Radu A

      Am primit raspunsul deja multumesc. Doar un mic comentariul legat de raspunsul d-lui Craciunescu. La inceput oricine intra in arbitraj nu o face pentru a se intretine financiar din aceasta meserie ci doar pentru a-si suplimenta veniturile. Cand v-am adresat prima intrebare nu ma refeream la greutatile financiare ale ucenicului in arbitraj ci la modul in care sunt promovati.
  • intrebarea (Marţi, 14 aprilie 2009, 12:49)

    triumf [anonim]

    Este DNA doar o masina de zgomote care sa acopere alte magarii ale procurorilor sau personajelor politice suspuse (vezi Basescu si familia sa si grupurile sale de moguli buni)? De ce nu a inceput cu cei mari din fotbal, asa zisii granzi (Dinamo, Steaua, Rapid, CFR Cluj, Timisoara si in special FC Vaslui), care au beneficiat de arbitraje de tot risul? Pe cind si la Liga a II-a? (a se vedea promovarile din Seria I, ceahlaul, delta tulcea care cedeaza locurile, etc?) Apoi ce se intimpla cu dosarele deja deschise, cele cu transferurile, valiza, etc? Acestea fapte par a iesi la iveala doarr atunci cind vrea politicul
    • Raspuns (Marţi, 14 aprilie 2009, 13:15)

      Ion Craciunescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui triumf

      Nu este o masinarie de zgomote, exact cum nu cred ca este o masinarie perfecta. Am incredere in organele statului si cred ca vor duce ancheta pana la capat.

      Pentru unele dintre intebari ar putea sa raspunda conducerea federatiei, ei sunt cei mai in masura sa faca acest lucru, iar pentru altele organele abilitate ale statului.

      Nu sunt in masura sa trag concluzii sau sa dau vreun verdict daca politicul este un factor determinant. Eu inclin sa cred ca nu.
  • explic eu coruptia. (Marţi, 14 aprilie 2009, 13:07)

    Doru [anonim]

    anul trecut mititelu a primit niste amenzi oribile de la frf, oare acelea nu sunt in contul celor doi jucatori convocati la nationala? sa fim seriosi costea numai atacant nu e, nu stie sa dribleze nici sa rupa ritmul, el da gol doar cand fundasii se arunca pe jos sau se dau la o parte; stoica ala e complet pe langa meserie, sa- vazut la constanta cand vidici a sprintat iar stoica in fuga lui oarba a sarit si a dat autogol. jucatorii olteni sunt umflati de mititelu si balaci in presa. marian iancu a luat si el niste amenzi penibile, nu am inteles aici care e rostul dar o sa aflam intr-o zi. nu considerati ca aceasta e noua forma a spagii? intitulate amenzi, acesti bani nu au oare o ala explicatie? o justificare pentru arbitrii delegati sau jucatori convocati la nationala aiurea?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi