Lucruri nespuse despre Urziceni

de Stefan Beldie     HotNews.ro
Miercuri, 19 noiembrie 2008, 12:30 Sport | Fotbal

Stefan Beldie
Foto: Hotnews
Astazi este miercuri, deci suntem in cea de-a treia zi de dupa victoria Unirii Urziceni in Stefan cel Mare. In aceste 3 zile, prin scrieri emotionale sau analize bine argumentate precum cele ale lui Andrei Vochin, cam toata lumea a explicat de ce merge atat de bine Unirea.

Dupa ce in vara Mihai Stoica se uita pe lista accidentatilor si isi ofta in declaratii speranta pentru un eventual loc in prima jumatate a clasamentului, acum, se poate vorbi de mult mai mult. Chiar loc de titlu sau loc de Liga Campionilor.

Noua, tuturor, ne plac povestile de succes. Indiferent ca se intampla in viata reala si ajung in paginile ziarelor sau le gustam cu ochii pe ecranul televizorului datorita unor productii de Hollywood, succesul nascut din nimic, neanticipabil si de-a dreptul uimitor ne face sa iubim povestea.

In cazul Unirii, nu faptul ca se spera este interesant, ci o oarecare orbire a ratiunii vizavi de potentialul acestei echipe. Da, Urziceniul poate castiga titlul asa cum orice echipa care incepe o competitie are sanse sa triumfe. Mai mult, formatia lui Dan Petrescu are deja niste rezultate impresionante.

Ceea ce insa nu s-a spus absolut deloc tine de evolutiile echipei in sine. De exemplu, Urziceniul a batut in Giulesti si in Stefan cel Mare in urma unor prestatii destul de subtiri fotbalistic vorbind. Concret, daca in meciurile respective, Rapid si Dinamo ar fi jucat exact ca Unirea si ar fi castigat meciul, toata lumea ar fi spus ca victoriile respective sunt profund nemeritate.

In cazul echipelor care pleaca mereu cu sansa a doua, o victorie obtinuta in urma unei evolutii aproape chinuite este automat catalogata ca un mare succes. Nu se mai tine cont de modul in care s-a obtinut, ci doar de faptul ca evolutia respectiva poate fi incadrata intr-un tipar de tip “David contra Goliat”, excelent de comercializat prin intermediul presei.

Dupa meciul de duminica, Unirea intra intr-o noua etapa. Echipele mici care o vor intalni nu vor mai fi disperate sa o bata, se vor putea multumi, pe propriul teren, inclusiv cu un egal. Adica se vor apara supranumeric si daca vor da un gol dintr-un sfert de ocazie, excelent!  Cam cum a jucat Urziceniul cu echipele mari din campionat.

Astfel, statutul de candidata la titlu al echipei lui Dan Petrescu se va lamuri atunci cand va fi nevoita sa joace contra acestor echipe mici cu obiectivul clar de-a le invinge, chestiune care macina an de an granzii campionatului si, in final, decide cine ia titlul.
























2497 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Bravo (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 13:25)

    cetateanul suspendat [utilizator]

    Excelenta idee transpusa intr-un excelent articol. Felicitari. Mergea si o comparatie cu Hoffenheim, o alta mare surpriza, situatie identica, intr-un campionat mai puternic. Vreau insa sa adaug ca totusi Unirea nu a jucat chiar atat de slab impotriva lui Dinamo. Cred ca cele doua echipe chiar sunt apropiate valoric. Vom vedea insa prestatia Unirii in meciul cu Steaua, o echipa mult mai puternica. De asemenea cred ca Steaua a jucat extraordinar de bine impotriva lui Rapid, Dinamo si FC Timisoara chiar daca a luat doar un punct cu fiecare. Foarte multe ocazii ratate, dominatie la posesie si in cazul meciului cu Dinamo putem vorbi chiar de dominare categorica. Dinamo este momentan o echipa de locurile 4-7 singurul lucru care straluceste fiind antrenorul Rednic si vreo 3 jucatori din care unul va pleca in iarna, Tamas. Apropo de Tamas, sincer am crezut ca s-a lovit la cap cand a preferat pe Dinamo in detrimentul lui Celtic, dar acum cand am vazut ca urmeaza a fi pasat la suprapret la Juve am inteles miscarea. Impresarii Becali au facut ce stiu mai bine, au speculat, iar Tamas va prinde in sfarsit un contract bine meritat.
    • 0 (0 voturi)    
      frustrari de bucuresti (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 14:44)

      crs [anonim] i-a raspuns lui cetateanul suspendat

      Unirea e o echipa f buna, iar daca incearca cineva sa ii stirbeasca din meritele victoriilor cu rapid si dinamo cade in derizoriu...asa ca voi
      • 0 (0 voturi)    
        re: frustrari de bucuresti (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:50)

        Stefan Beldie [utilizator] i-a raspuns lui crs

        Crezi ca frustarile au legatura cu geografia? Daca da, crezi ca la 30 de kilometri de Bucuresti sunt alt gen de frustrari?

        E un comentariu despre fotbal, iar fotbalul inseamna multe, dar categoric nu frustrare :)
      • 0 (0 voturi)    
        Ti-a raspuns (Joi, 20 noiembrie 2008, 16:19)

        cetateanul suspendat [utilizator] i-a raspuns lui crs

        Ti-a raspuns si colegul mai jos. Frustrarea se vede doar din directia ta. Eu personal m-as bucura daca ar lua Urziceni titlul dar sunt sigur ca acest lucru nu se va intampla. In continuare ideii de mai devreme ca sa intelegi ca nu am nici o problema cu geografia cred ca Timisoara este o echipa mai buna decat Urziceniul iar eu nu sunt in Bucuresti decat de 3 ani cu facultatea, traind de fapt marea parte a vietii in provincie ca si tine. Sincer, este trist ca exista astfel de minti manipulate precum a ta. Aici din Bucuresti, lumea nu pune prea mare pret pe problema apartenentei geografice, dar sunt cativa frustrati prin provincie care se cred mai prejos doar pentru ca sunt in alta parte a tarii, asa ca tine.
    • 0 (0 voturi)    
      Tamas la Juventus? Ar fi bine pt el (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:21)

      sile [anonim] i-a raspuns lui cetateanul suspendat

      Nu stiu zau daca chiar Tamas va ajunge la Juventus. Poate doar cei daca de la Juventus s-au lovit la cap, ca la ce joaca el... Am citit o analiza a golurilor luate de Dinamo in aceste 15 meciuri: doua treimi erau luate din greseli individuale Tamas, Lobont sau Tamas+Lobont impreuna.
      • 0 (0 voturi)    
        Parerea mea (Joi, 20 noiembrie 2008, 16:15)

        cetateanul suspendat [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Nu sunt de acord cu tine. Cred ca valoarea lui Tamas este incontestabila. Lobont este si el un portar foarte bun dar caruia i-ar mai trebui cativa centimetri, foarte importanti pentru un portar. Cred ca mai degraba toti ceilalti fundasi nu prea au fata de echipa care vrea sa ia titlul. Parerea mea. Poate ca statistic Tamas si cu Lobont se implica mai mult. Stii cum e, daca nu te implici foarte mult si nu-ti asumi riscuri nu ai cum sa gresesti.
  • 0 (0 voturi)    
    Boala romaneasca (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:04)

    RA [anonim]

    Boala favoritei cum ar trebui sa o numim este boala de care sufera Unirea si este o boala a echipelor romanesti. Daca jucam din postura de outsider avem sanse mari sa scoatem un rezultat mare mai ales daca nu trebuie sa fi la conducerea partidei. Prima data am crezut ca problema vine de la jucatori, mentalitatea jucatorului roman, care se multumeste cu putin dar dupa ceea ce s-a intamplat cu CFR Cluj anul acesta in LC nu mai sunt sigur ca vine de jucatorii romani. Oricum sunt incantat ca in ultimii ani vad in primele locuri echipe noi nu numai aceleasi trei.
    • 0 (0 voturi)    
      re: boala romanesca (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:50)

      Stefan Beldie [utilizator] i-a raspuns lui RA

      Foarte buna observatie, Ra!
  • 0 (0 voturi)    
    O nedumerire sincera (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:19)

    sile [anonim]

    Totusi vad chiar pe aceasta pagina in drepata clasamentul, il iau cu Copy/Paste:

    Echipa Pct. Gol J
    1 Urziceni 33 27-12 15
    2 Dinamo 32 23-11 15
    3 CFR Cluj 26 21-10 15
    4 U Craiova 26 22-15 15
    5 Steaua 25 23-13 15
    6 FC Timisoara 25 27-19 15

    Urziceniul are 27 de goluri marcate in 15 jocuri, peste Dinamo, CFR sau Steaua. Eu nu am urmarit-o pe Unirea decat sporadic. Cum o fi reusit sa dea 27 de goluri cu antijocul pe care autorul sustine ca il practica? E chiar adevarat?
    • 0 (0 voturi)    
      re: o nedumierire sincera (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:54)

      Stefan Beldie [utilizator] i-a raspuns lui sile

      Ai dreptate, Sile. In privinta cifrelor, Unirea sta foarte bine - e si pe locul 1 in clasament.

      Au fost meciuri in care au marcat multe goluri, pe fondul unui joc fain, cum a fost cel cu Pandurii, cand au dat 4.

      Au fost insa meciuri, mai ales cele impotriva echipelor care joaca fotbal sau incearca sa faca acest lucru, in care Unirea a fost preocupata in primul rand sa se apere.

      In meciurile cu echipe mari nu arata o preocupare de-a castiga in primul rand, ci de-a nu pierde.

      In retur, vei vedea, echipele mici vor fi cele care o v or cobora pe Unirea in clasament pentru ca echipele mari vor continua sa joace ofensiv si se vor incurca.
      • 0 (0 voturi)    
        TRAIM IN ROMANICA (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 19:17)

        ai uitat ceva esential [anonim] i-a raspuns lui Stefan Beldie

        DECI, nu ca o sa-i incurce echipele mici, ci sigur o sa le vanda meciuri, sa le scape de la retrogradare
  • 0 (0 voturi)    
    despre unirea (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:27)

    al bundy [anonim]

    remarcabila observatie. totusi, imi pare rau ca nu scrii mai des astfel de articole. poate le intra in cap si celor de pe la gsp sau pro, ca a fi impartial e lucru mare. cel putin in jurnalistica sportiva din romanica.
    bravo!
    • 0 (0 voturi)    
      re: al bundy (Miercuri, 19 noiembrie 2008, 15:56)

      Stefan Beldie [utilizator] i-a raspuns lui al bundy

      Mersi, dar sunt articole foarte bune si-n Gazeta, si-n ProSport. Si sunt ziaristi care isi propun sa fie impartiali. Cand nu reusesc, e vorba de greseala, nu de intentie.
      • 0 (0 voturi)    
        aici gresesti (Joi, 20 noiembrie 2008, 16:28)

        cetateanul suspendat [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Beldie

        aici gresesti, sau vrei doar sa dai dovada de sprit colegial. Articolele din cele doua ziare sunt foarte slabe. Si iti zic eu numele unui jurnalist care isi propune sa fie partinitor: Marius Geanta. Si nu e vorba de greseala, ci doar de amatorism. Citeste 2 articole macar aleatoriu si unul dintre ele sigur va fi pe o anumita tema, vei vedea singur. Sa-mi spui tu apoi ce echipa antipatizeaza domnul Geanta. Oricum, cu riscul de a ma repeta, mi-a placut ideea articolului. Mai scrii pe undeva? Salutari.
        • 0 (0 voturi)    
          re: aici gresesti (Vineri, 21 noiembrie 2008, 11:20)

          Stefan Beldie [utilizator] i-a raspuns lui cetateanul suspendat

          Eu imi mentin parerea ca foarte multi dintre cei care scriu pentru Pro sau Gazeta isi propun sa fie echilibrati.

          Scriu si pentu ProSport, articolele imi apar in zilele de luni si de joi in editia tiparita si sunt accesibile tot timpul pe blogul creat de ei.

          Marius Geanta are un stil aparte, dar il cunosc suficient de bine incat sa-ti spun ca nu numai ca nu simpatizeaza o echipa, dar nici macar nu prea ii pasa de ele :)

          Sa te uiti la comentariile postate pe blogul sau si vei vedea ca e acuzat succesiv ca tine ba cu Dinamo, ba cu Steaua, ba are frustrari de tip nascut in Provincie.
          • 0 (0 voturi)    
            sa dezvolt putin (Luni, 24 noiembrie 2008, 12:55)

            cetateanul suspendat [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Beldie

            Cu Steaua nu tine sigur, te cred insa cand spui ca nu prea ii pasa de ele, probabil nu ii prea pasa de fotbal pentru ca nu cred sa fi citit vreodata un comentariu pertinent pe tema asta. Mai bine ar fi sa se reprofileze pe gimnastica unde e mai greu sa fii partinitor dar ar avea mai putin de scris. Astfel am ajuns si la o alta problema a ziarelor in cauza care acopera in proportie de 90% din suprafata citibila a ziarului, fotbalul romanesc. Suprafata asta este si ea cam 30%, restul fiind reclame si poze. Desi ziarul ar fi unul prosper doar din reclamele de pe site si din ziar si ar putea sa se dea gratis, el a ajuns mai nou la 1,1 RON, mai scump cu 0,1 RON decat Gandul spre exemplu, un ziar cu alt profil dar cu mulr mai multe informatii si alte costuri implicate. Asta pentru ca si din acei 30 % informatie, 3/4 sunt interviuri cu costuri mici implicate. Site-ul mai face trimitere si catre alte site-uri cu ziare de scandal, femei goale sau masini. Comentariile nu sunt supravegheate sub nici un fel, majoritatea fiind doar refulari ale cititorilor, in mare parte cred copii needucati, betivani sau huligani. Mie imi este rusine sincer sa-l citesc. Piata romeasca a ziarelor cu profil sportiv are un potential fantastic pentru ca momentan este ocupata de doua ziare intr-o stare jalnica. Romania merita si ea un ziar cu tema sportiva serios pentru oameni cu mai mult de 4 clase, in care luni sa poti gasi in continutul ziarului rezultate si din celelalte campionate, stiri din toate campionatele mari de fotbal, mai putin interviuri si poze si mai multe informatii. Cred ca s-ar vinde pentru ca nu suntem toti doar cu 4 clase si iti doresc ca atunci sa fii si tu unul din jurnalistii acelui ziar. Bafta.
          • +1 (1 vot)    
            ProSport si GSP la gunoi (Luni, 24 noiembrie 2008, 13:02)

            cetateanul suspendat [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Beldie

            Ah si daca gasesti pe la arhiva un ziar Prosport a doua zi dupa infrangerea de la MIddlesbrough o sa vezi intr-un articol nesemnat, in care sunt luate la puricat nereusitele fiecarui jucator de la Steaua in acel meci, vei vedea la un moment dat:
            "Goian a demonstrat ca nu e de ajuns sa fii inalt ca sa fii si prost" reprodus cu aproximatie. In acel moment am aruncat ziarul la gunoi si nu am mai cumparat niciodata ProSport. Inainte de el citeam Gazeta Sporturilor. Gazeta nu mai citesc de pe vremea alegerilor la presedentie Nastase vs. Basescu cand pe o pagina intreaga ni se explica noua cititorilor de sport de ce l-am vota pe Nastase si de ce nu l-am vota pe Basescu, asta intr-o vreme in care Voiculescu avea alte orientari politice. Atunci am aruncat GSP la gunoi si m-am hotarat sa citesc Prosport. Azi nu mai citesc decat presa sportiva de pe net pentru ca nu am acces din pacate la un ziar romanesc de sport iar cele straine ar fi mai greu de primit.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă