VIDEO Steaua va juca in Liga Campionilor - Clubul din Ghencea a primit un an cu suspendare

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 25 iunie 2013, 19:49 Sport | Fotbal

Champions League
Foto: captura uefa.com
UPDATE 21:50 Comisia de Control si Disciplina a UEFA a anuntat, marti, pe site-ul sau oficial decizia oficiala in cazul echipei Steaua, care arata ca gruparea campioana a Romaniei nu va putea participa intr-o editie de cupa europeana in care se va califica, sanctiunea fiind suspendata pentru o perioada de proba de cinci ani.

"CBD a analizat cu atentie situatia Stelei si, tinand cont de anumite circumstante atenuante, a fost impusa urmatoarea sanctiune: Steaua nu va putea evolua intr-o cupa europeana in care echipa se va califica. Sanctiunea este suspendata pentru o perioada de proba de cinci ani", se arata in comunicatul de presa.

Decizia poate fi contestata, informeaza UEFA.

Echipa Steaua nu a fost suspendata de UEFA in dosarul Valiza si va evolua in Liga Campionilor in sezonul viitor, a declarat, marti, managerul stelist Mihai Stoica.


"Steaua joaca in preliminariile Ligii Campionilor. Asta e tot ce conteaza. Ca amenda, ca perioada de probatiune, asta e altceva, dar suporterii trebuie sa stie ca pe 16 iulie trebuie sa umple stadionul, pentru ca trebuie sa batem la o diferenta care sa ne califice din primul meci. A fost descatusare in autocar, pentru ca toti ne-am gandit numai la asta. Nu am avut viata zilele astea, de cand UEFA a declansat procedura disciplinara aveam cele mai negre scenarii. Acum pana si ploaia mi se pare mai frumoasa", a declarat Stoica la Digisport, preluat de Mediafax.

Pana la ora transmiterii acestei stiri, UEFA nu a comunicat pe site-ul oficial decizia in cazul Stelei.

Istoricul cazului:

UEFA a deschis, in data de 10 iunie, o procedura disciplinara impotriva clubului Steaua, dupa decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie in dosarul "Valiza", care l-a condamnat pe finantatorul Gigi Becali la trei ani de inchisoare pentru dare de mita si fals in acte.

Ce spune regulamentul UEFA in legatura cu problema Stelei - Articolul 2, litera g:

"Un club nu va putea participa in Champions League in cazul in care a fost implicat direct sau indirect in orice activitate care vizeaza aranjarea sau influentarea rezultatului unui meci la nivel national sau international, dupa intrarea in vigoare a articolului 50(3) din Statutul Uefa [n.r. 27 aprilie 2007]".

In acest caz, conform regulamentului UEFA, "pedeapsa se va intinde pe o perioada de un an de zile (n.r. un sezon competitional)".

La momentul producerii faptelor pentru care s-a dat condamnare in dosarul "Valiza", Gigi Becali nu detinea nici o functie oficiala in structura clubului Steaua, insa controla indirect activitatile de la club prin cunostintele si rudele sale.

Mai mult, Teia Sponte, condamnat si el la doi ani cu suspendare pentru complicitate la dare de mita in dosarul "Valiza", era la momentul producerii faptelor vicepresedintele Consiliului de Administratie al clubului Steaua, deci implicat direct in activitatile formatiei din Ghencea.

Potrivit regulamentului UEFA, "in luarea unei decizii, UEFA se poate baza, dar nu in mod obligatoriu, pe hotararea unui organism national sau international sportiv sau instanta de judecata".

Regulamentul UEFA, asa cum poate fi gasit pe site-ul oficial al forului european:

    2.04. To be eligible to participate in the competition, a club must fulfil the following criteria: (...) g) "it must not have been directly and/or indirectly involved, since the entry into force of Article 50(3) of the UEFA Statutes, i.e. 27 April 2007, in any activity aimed at arranging or influencing the outcome of a match at national or international level and must confirm this to the UEFA administration in writing".

    2.05 "If, on the basis of all the factual circumstances and information available to UEFA, UEFA concludes to its comfortable satisfaction that a club has been directly and/or indirectly involved, since the entry into force of Article 50(3) of the UEFA Statutes, i.e. 27 April 2007, in any activity aimed at arranging or influencing the outcome of a match at national or international level, UEFA will declare such club ineligible to participate in the competition. Such ineligibility is effective only for one football season. When taking its decision, UEFA can rely on, but is not bound by, a decision of a national or international sporting body, arbitral tribunal or state court. UEFA can refrain from declaring a club ineligible to participate in the competition if UEFA is comfortably satisfied that the impact of a decision taken in connection with the same factual circumstances by a national or international sporting body, arbitral tribunal or state court has already had the effect to prevent that club from participating in a UEFA club competition".

Minuta sentintei din dosarul "Valiza": Becali condamnat pentru doua infractiuni de dare de mita, una dupa 2007

Astfel, punctul g) al articolului 2 spune ca pentru a participa in Champions League, o echipa nu trebuie sa fi fost implicata direct sau indirect in activitati de aranjare sau influentare a unui meci, ulterior intrarii in vigoare a articolului 50, alineatul 3 din Statul UEFA, adica dupa 27 aprilie 2007.

In dosarul "Valiza" in care a fost condamnat pentru mita, Becali a fost acuzat de procurori pentru doua fapte petrecute in doua momente diferite - una dupa si alta inainte de intrarea in vigoare a acelui articol invocat de Uefa: situatia premierii jucatorilor U Cluj - in mai 2008 - si situatia premierii jucatorilor echipei Gloria Bistrita - in 2006.

Instanta, in decizia pronuntata marti a considerat ca premierea este mita si l-a condamnat pe Becali pentru dare de mita pentru ambele momente - 2008 (U Cluj) si 2006 (Gloria Bistrita).

Astfel, una dintre cele doua infractiuni comise de Becali s-a petrecut dupa intrarea in vigoare a articolului invocat de UEFA.

Steaua ar urma sa se intalneasca cu Vardar Skopje in turul doi preliminar (16/17 iulie - 23/24 iulie).
























13280 vizualizari

  • -5 (21 voturi)    
    Subiectiv (Marţi, 25 iunie 2013, 21:18)

    ipolitic [utilizator]

    Pai, nu a fost suspendata, in sensul ca a fost.
    De fapt suspendarea a fost suspendata.
    Am auzit ca cea ce a înclinat balanta in favoarea
    Stelei, a fost ca s-a folosit valiza si nu geamantanul.
    De acum încolo, timp de cinci ani, fiecare stelist
    trebuie sa fie tuns scurt, cămașa alba cu cravata,
    si sa nu folosească cuvinte rasiste ca țigan, ungur,
    bulgar,neamț sau -doamne ferește- evreu.
    Un coșmar, ce mai..
    Hai Steaua si un buget cu multe goluri
    -un dinamovist-
  • -5 (39 voturi)    
    Iata ca UEFA judeca corect (Marţi, 25 iunie 2013, 21:31)

    alex1234 [utilizator]

    Iata ca UEFA judeca corect
    spunand clar ca "Premierea Nu E MIta"
    ceea ce stia orice copil de clasa I.....

    a se vedea si decizia UEFA referitoare la echipele turcesti excluse pentru ca au aranjat intr-adevar meciuri

    Doar justitia noastra politizata zice pe dos
    si o ingana alti trepadusi de pe la noi ros,i de o ura viscerala contra Stelei, contra lui Becali, contra Bisericii, contra a tot ce e Romanesc

    trepadusi care incercau sa ne explice de dimineata pana seara:
    "ce mare coruptie e"
    daca premiezi pe cineva sa joace corect.

    Unde sunt trepadusii din presa care spuneau ca Steaua nu va mai juca 1an, 2ani 3ani sau 5ani ?

    Unde sunt trepadusii din presa care spuneau ca Steaua va fi pedepsita oricum ca UEFA nu tolereaza MITA?

    Da UEFA nu tolereaza MITA dar Steaua nu a dat MITA.....iata o decizie venita din Vestul Europei care bate obrazul Justitiei Romane politizate (justitie in care 5 judecatori zic ca e nevinovat alti 3 ca e vinovat : deci se joaca alba neagra in justitia suprema din romania cu vinovatia sau nevinovatia omului cu aceleasi probe pe masa?)

    Aici nu e vorba de Becali, putea sa-l cheme Stalin Putin sau Basescu, ci de aplicarea corecta a dreptatii!
    • +5 (17 voturi)    
      vai ce logica de lemn ai... (Marţi, 25 iunie 2013, 23:22)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      Meme, tu esti???
      Ca numai ala debita ineptiile cu 5 judecatori la 3.
      Tu chiar nu pricepi ca Becali a fost condamnat (si) pentru fals in declaratii?

      Steaua a fost pedepsita, dar i s-a dat cu suspendare, la fel ca lui Jiji in primul dosar.
      Daca mai calca pe bec vreun oficial, ia cu executare, la fel ca Jiji in al doilea dosar.

      In rest de Justitie ai dreptate - i-a dat prea putin!

      - un stelist -
      • +1 (5 voturi)    
        ce vorbesti? (Miercuri, 26 iunie 2013, 12:45)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        ce vorbesti?

        Nu exista Echipa in Europa care prinsa de UEFA sau de FIFA sa fie suspendata la propriu din competitii pe 1,2 3, sau 5 ani daca aranjat meciuri.

        Daca stii tu vreun caz da-l aici in public, daca nu stii abtine-te ca te faci de ras.

        Deci UEFA a spus clar Premierea nu e Suspendare

        Nu o mai intoarce cu "acte false", ca trepadusii din justitia noastra au spus clar MITA si acum s-au facut de ras in Europa si pe toata Planeta

        Repet pentru cei care urasc Steaua ca tine:

        1. UEFA a spus clar ca Premierea nu e MITA
        Din acest motiv Steua joaca. Daca era mita Steaua era suspendata excat ca Turcii: 1an, 2ani 3ani ,5 ani depinde de meciurile aranjate
        Streau nu a aranjat meciuri asta a spus UEFA si nu a dat MITA.


        2. Justitia noastra politizata care a jucat alba-neagra cu aceleasi probe (5 au spus ca e nevinovat, 3 au spus ca e MITA )
        s-a facut de ras in toata lumea civilizata .

        3. Si va urma CEDO care va spune si el ca Premierea nu e MITA si atunci sa vezi...ce va fi in tara.

        4. Tu nu esti stelist.
        • 0 (2 voturi)    
          Tu in ce stat traiesti? UEFA?! (Miercuri, 26 iunie 2013, 14:44)

          slakeritul [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

          Ai citit legea? Tu ce vrei, ca romania sa respecte princiipile unei federatii de fotbal sau propriile legi?
          • +2 (2 voturi)    
            In Romania nu s-a respectat Legea (Miercuri, 26 iunie 2013, 15:04)

            alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

            Nu mai aburi lumea:
            ------------------------
            1.MITA e MITA peste tot in Lume

            2. PREMIEREA e PREMIERE peste tot in Lume

            3. Nimeni in lumea asta nu confunda Premiertea cu MIta.

            4. Legea Romaneasca e aceeasi cu Legea Europeana

            5. In Romania nu s-a respectat Legea Romaneasca identica cu cea Europeana (doar e aliniata, nu? sau n-ai auzit de asta?)
            pentru ca Justitia Politizata a incadrat Premierea la Mita si la Coruptie

            6. vezi balciul judecatii cu 5 "nevinovat" urmati de 3 "vinovat"

            7. CEDO va da de pamant cu incadrarea juridica a Justitiei politizate de la noi asa cum dat de pamant si UEFA dand o palma Justitiei Romane politizate
            • 0 (0 voturi)    
              Mita si premierea (Miercuri, 26 iunie 2013, 18:35)

              aladdin [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

              Sincer, in principiu, sunt de acord cu acest lucru, ca premierea nu e mita. Dar, una e sa faci premierea dupa joc, alta e sa te duci si sa le spui alora ca le dai nu stiu cati bani daca te ajuta sa iei titlul. Faza e ca intr-un fel joaca aia daca nu au nicio miza si ii doare la basca, altfel mor pe teren stiind ca pot castiga salariul pe un an. Si iata cum premierea promisa inainte de meci poate influenta rezultatul.
              Pe scurt: esti de acord ca premierea anuntata inainte de meci are alte efecte asupra jocului decat premierea neanuntata? Deci, influenteaza cursul jocului?
          • 0 (0 voturi)    
            realitatea (Miercuri, 26 iunie 2013, 16:24)

            ravi [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

            Romania se scrie cu litera mare. Premierea nu este mita. In cel mai bun caz poate fi considerate un dopaj moral.
    • +1 (5 voturi)    
      tu ai citit ce a scris UEFA?!?! (Miercuri, 26 iunie 2013, 12:41)

      slakeritul [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      de pe site-ul uefa:
      the cdb also carefully analysed the situation of steaua and, taking into account certain mitigating circumstances, the following sanction has been imposed:

      • steaua are not eligible to participate in one uefa club competition for which the club would otherwise qualify. this sanction is deferred for a probationary period of five years.

      deci de aici dupa tine reiese ca steaua e curata ca lacrima si ciobanul a fost condamnat doar de ochii lumii?!
  • +1 (23 voturi)    
    Alo, domnii de DNA Cluj... (Marţi, 25 iunie 2013, 22:59)

    liviu.n [utilizator]

    Va rugam sa fiti cu ochii si urechile pe CFR anul asta, se pregatesc intens, poate faceti dreptate si indreptati balanta, ce ziceti faceti o incercare? Sau CFR e tabu?
    Cu stima
  • +7 (23 voturi)    
    @alex1234 (Marţi, 25 iunie 2013, 23:03)

    antitot [utilizator]

    Oare echipa premiata care a luat bani de la steaua o sa joace corect cand o va avea adversar pe aceeasi de la care a luat banii.
    Sa-ti aduc aminte ca Becalii cu 2-3 etape inainte sa intalneasca o echipa adversa promitea sa ia jucatori de la acea echipa,asta e corect ???
    • -3 (11 voturi)    
      nu chiar (Miercuri, 26 iunie 2013, 1:10)

      florinelul [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      pai daca joaca prost de ce i-ar mai lua pe jucatorii aia? cine sa fie atat de naiv? crezi ca pe Cristano Ronaldo l-au luat la Madrid de prost ce a jucat impotriva lor... :)
    • +2 (2 voturi)    
      rationament aberant! (Miercuri, 26 iunie 2013, 6:42)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      conform acestui rationament, nici un jucator antrenorsau "oficial" care a primit vreodata un salariul mai maricel sau vreun bonus mai baban pentru o performanta oarecare de la vreun club nu va mai fi vreodata credibil facandu-si treaba la alt club.

      chiar, daca o cadea bayern cu barcelona, daca bate barcelona, va fi din cauza ca guardiola nu isi va permite, moral vorbind, sa invinga echipa care i-a adus atata faima si bani, atat ca jucator, cat si ca antrenor? aberant, nu?
    • +3 (5 voturi)    
      rationament de gaga (Miercuri, 26 iunie 2013, 12:52)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      rationament de gaga

      1. pai eu care am jucat la Dinamo anul trecut si acum m-am trasferat la Galati

      o sa joc corect anul viitor cand joc cu Dinamo?


      2. Nimeni din lume nu-si pune intrebarea asta

      3. Desigur pot fi jucatori corupti care sa faca si sa dreaga (si daca au jucat inainte in alta parte si daca au fost premiati inainte in alta parte) dar abia acolo incepe coruptia si nu Inainte

      4. In ciuda Logicii astea simpler tot mai sunt unii ca tine : care desi inteleg ca UEFA a spus clar prin decizia de ieri ca Premierea nu e Mita, continua sa puna aceeasi placa ca "premierea e mita si ca sa dai bani ca unul sa joace corect inseamna meci aranjat"

      5. ei sunt oameni care il urasc pe Becali, urasc Steaua si urasc fotbalul romanesc si mai nou urasc si UEFA ca nu a continuat jocul murdar al unei justitii politizate de pe la noi....
      Aia-s oameni seriosi ma la UEFA care nu pot confunda premierea cu mita. Aia nu-s trepadusi politici cum is unii pe la noi sa faca din alba neagra si invers...
  • +5 (7 voturi)    
    o decizie corecta .... (Miercuri, 26 iunie 2013, 1:09)

    exilatul [utilizator]

    ca sa fiu cinstit as fi vrut ca steaua sa fie suspendata in ideea ca ciobanul escroc va vinde echipa....dar jucatorii nu meritau asa ceva pt ca un analfabet proceda ca si ceilalti asa zisi patroni ( escroci ) din fotbal....fotbalul in rom este o metoda de a spala bani negrii...cind fotbalul rom este condus de ani de zile de aceeasi escroci si cind majoritatea jucatorilor sunt niste haimanale specifice societatii nu poti cere mai mult...
    • +3 (5 voturi)    
      iata un om sincer (Miercuri, 26 iunie 2013, 12:55)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

      iata un om sincer

      Un om care-l uraste de moarte pe Becali si din ura lui nemarginita isi dorea ca UEFA sa pedepseasca Steaua

      Asa cum bine ne si explica mai sus : practic el nu doreste ca Justitia sa faca Dreptate ci ca Justitia sa condamne pe cine uraste el....

      Si ca el am observat ca sunt alte mii prin Romania.
      • +1 (3 voturi)    
        inclusiv cei 6 care l-au votat (Miercuri, 26 iunie 2013, 13:14)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

        inclusiv cei 6 care l-au votat
  • +3 (3 voturi)    
    steaua (Miercuri, 26 iunie 2013, 9:50)

    consting [utilizator]

    sa le fie rusine tuturor ziaristilor de stiri sportive care se bucurau isi frecau pana la scantei mainile si isi sopteau in barba -sa piarda steaua la uefa-. forul v-a dat o lectie usturatoare. n-o veti tine minte. mintea voastre e plina de ineptii la fel ca ale politicienilor care nu fac nimic pt ce au fost votati dar consuma la greu legal dar mai ales ilegal. atat de mult sunteti catraniti incat aproape toate site-urile voaste de tot rah.... nici macar nu amintesc victoria clubului. pe protv stirista de sport era neagra precum tuciul ca steaua n-a fost eliminata din europa. se bucura insa ca echipa a pierdut la videoton-ungaria. "draga" stirista de sport. sa stii ca o echipa e formata din oameni care au si simtaminte. cum vrei sa castige echipa cand voi toti le faceti o atmosfera irespirabila si va bucurati de insuccese ? sa va fie rusine la toti si sa invatati din aceasta lectie usturatoare pe care o primiti.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri