Le Tour 2011/ Succesul unei competitii renascute din propria cenusa

de Adrian Ilincescu     HotNews.ro
Luni, 25 iulie 2011, 18:22 Sport | Alte sporturi

Turul Frantei, podium de premiere
Foto: Reuters
Cursa regina a ciclismului mondial sau campionatul mondial al rutierilor, cum mai este denumit Turul Frantei, a tras cortina peste inca o editie minutios organizata si impecabil prezentata. Mai mult decat un eveniment sportiv, Marea Bucla si-a meritat renumele si in 2011, readucand in prim plan increderea fanilor si a specialistilor in sportul cu pedale. Astfel, la finalul celor 21 de etape, rutierii, televiziunile sau spectatorii de pe margine s-au pus de acord in privinta unui lucru - Le Tour 2011 a fost un real succes.

Turul Frantei 2011 a luat sfarsit, dar inainte de a striga "Traiasca Le Tour 2012", organizatorii au dat publicitatii cateva cifre care sa probeze succesul evenimentului programat intre Vendee si Paris, pe parcursul a 3371 de kilometri. Maratonul pe doua roti propus de Amaury Sports Organisation a traversat Franta de-a lungul a 21 de etape, dedicate in mare parte Alpilor si Pirineilor, punand in fata spectatorilor si telespectatorilor oferte turistice de nerefuzat.

An de an succesul acestui eveniment sportiv care rivalizeaza cu Campionatul Mondial de Fotbal sau Jocurile Olimpice are propriile arme cu care castiga in batalia audientelor. Editia a 98-a a Turului Frantei a avut la start 219 rutieri dornici de a se face remarcati, din care doar 167 au pedalat pe bulevardele Parisului. In 2011, mai multi ciclisti porneau ca favoriti, insa in batalia finala specialistii mizau pe doi dintre ei - Andy Schleck si Alberto Contador. De asemenea, organizatorii au anuntat en-fanfare ca in aceasta vara rutierii vor fi lipsiti de "ajutorul" laboratoarelor.

Triumful muncii sustinute

Mereu aproape, dar niciodata primul, acesta parea a fi sloganul de capatai al australianului Cadel Evans. Constanta si ambitia sa il puneau si in acest an pe lista favoritilor, insa in urma fratilor Schleck si a lui Contador. Cadel a fost singurul care a redus diferentele de timp impuse de evadarile de pe munti ale celor mai sus amintiti, avand meritul de a fi crezut in sansa sa pana la capat. Un contratimp demn de istoria ciclismului i-au pus pe umeri mult ravnitul tricou galben pe care l-a purtat o zi in cursa, insa pe care l-a luat cu sine pana in 2012. A devenit simbolul ambitiei fara limite, dar mai ales a efortului sustinut, fiind denumit cu simpatie Asterix de catre francezi. Cadel s-a ales nu doar cu gloria din Turul Frantei, ci si cu un premiu de 450000 de euro.

Revenirea sperantelor franceze

Aproape jumatate din Le Tour 2011, eroul in galben al intregii Frante a fost surprinzatorul Thomas Voeckler. Eforturile sale duse pana la epuizare de a-si pastra culoarea inca o zi au facut deliciul editiei din acest an, fiind o adevarata mana cereasca pentru organizatori. Audientele au explodat pe Plateau du Beille, acolo unde 7,7 milioane de persoane au stat in fata micilor ecrane pentru a urmari imaginile memorabile cu francezul care ridica bucuros pumnul in aer pentru succesul sau in-extremis. Nu doar Voeckler a fost eroul national al turului cu numarul 98. Cinci rutieri ai tarii gazda s-au clasat in primii 15 la final, in timp ce Pierre Roland a devenit propunerea Frantei pentru 2012 pentru readucerea laurilor in vitrina proprie. Victoria prestigioasa de pe l'Alpe d'Huez si obtinerea tricoului alb in acest an sunt principalele sale recomandari pentru acest post.

Audiente record

Obtinerea contractului primar pentru transmisia Turului Frantei a fost considerata in 2007 o afacere paguboasa de catre specialisti, insa France Television are acum tot dreptul de a se felicita pentru alegerea facuta (120 milioane de euro pentru cinci ani de competitie). 7,8 milioane de telespectatori au stat cu sufletul la gura in fata televizoarelor pentru a urmari ascensiunea lui Pierre Roland catre victoria de etapa de pe l'Alpe d'Huez, in timp ce aproximativ acelasi numar a privit sosirea plina de suferinta a lui Voeckler pe Col du Galibier. 62,4% din audienta globala a acestei perioade a fost cifra care le-a dat dreptul celor de la France Television sa anunte ca au doborat recordurile anterioare ale Turului Frantei in materie de transmisii televizate. Cu asemenea rapoarte, organizatorii nu puteau rata oferta de prelungire a contractului initial pana in 2015.

Succesul la public

2.400 de autovehicule au urmarit cursa pe tot parcursul ei, in timp ce 45 de branduri si-au asociat numele cu ,,Le Tour de France”, rapoartele financiare fiind foarte aproape de a fi depasite in urmatorul an, avand in vedere succesul inregistrat de caravana de-al lungul celor 3371 de kilometri. In mare parte, meritul il detine Thomas Voeckler, care a renascut sperantele francezilor la o victorie dupa aproape un sfert de secol. Nici ceilalti rutieri ai tarii gazda nu trebuie uitati, mai ales ca s-au implicat in aproape toate etapele, intr-un fel sau altul.

Succesul unui sport

Dincolo de talentul departamentului de marketing al organizatorilor, insa, succesul nesperat obtinut pe toate fronturile in acest an de catre Turul Frantei a venit din redarea increderii fanilor in sportivitatea competitiei. Grimasele de pe fetele cataratorilor si urmele efortului sustinut de pe chipurile sprinterilor au fost argumente in favoarea declaratiilor belicoase ale gazdelor la adresa dopajului. Pana la aceasta ora doar rusul Alexandr Kolobnev a fost adaugat pe lista trisorilor din Marea Bucla, ceea ce intareste supozitia ca acesta a fost "cel mai curat" Tur al Frantei.

Le Tour 2012 va lua startul pe 30 iunie la Liege, avand greaua misiune de a face uitata o editie cu adevarat memorabila nu doar in constiinta colectiva a francezilor.


Citeste mai multe despre   























2218 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    bine (Luni, 25 iulie 2011, 19:06)

    NewLevel [anonim]

    Acum, ca s-a terminat Turul Frantei, dati-mi voie sa va zic de un sport in care:
    - trebuie sa parcurgi, pe jos sau in zbor, (numai cu parapanta), peste 800 de km, prin munti (Alpi). Pornesti de la Salzburg si trebuie sa ajungi la Monaco.
    - trebuie sa fii invitat la start, alaturi de alte 29 de echipe din diferite tari (Elvetia, Austria, USA, etc);
    - traseul nu e fix; trebuie numai sa atingi citeva puncte din Alpi.
    - trebuie sa ai rezistenta fizica (6-7km/h in urcare, sa parcurgi cam 100km pe zi, sa mergi 12-13 ore zilnic), un psihic beton, sa stii cum se zboara cu parapanta, sa stii sa te folosesti de curentii de aer cald, sa faci o strategie (in seara asta trebuie sa ajung in punctul X, miine dimineata urc pina la 1800 de metri astfel incit la ora 10 sa profit de aerul cald de pe versant etc.)
    - sa alergi 12-13 zile pentru un premiu de numai 10.000 de euro locul I, 5000 locul II samd;
    E vorba de Red Bull X-Alps: http://www.redbullxalps.com/live-tracking.html
    Ah, era sa fac aceeasi greseala pe care o face mass-media din Romania: era sa uit sa va zic ca avem un roman in concurs, e pe locul 2 si trece acum pe linga Mont Blanc, dupa cum puteti vedea in link-ul de mai sus.
    • +1 (1 vot)    
      Toma Coconea (Luni, 25 iulie 2011, 20:34)

      Sorin Blaj [utilizator] i-a raspuns lui NewLevel

      RESPECT!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Inexactitati (Marţi, 26 iulie 2011, 11:41)

    TdF fan [anonim]

    "o editie minutios organizata si impecabil prezentata" - cam greu, avand in vedere nenumaratele cazaturi din primele etape si accidentele cu motocicleta si masina televiziunii franceze.

    "a avut la start 219 rutieri dornici de a se face remarcati" - daca cel mai mare numar de pe tricou e 219 nu inseamna ca atati ciclisti au fost in competitie. Au fost inscrise 22 de echipe a cate 9 rutieri, adica 198 in total. Numerele cu zero in coada nu sunt folosite.

    In rest, a fost intr-adevar o editie memorabila.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version