​JO 2016: Romania a incheiat pe locul 47 in clasamentul pe medalii - SUA, pe primul loc

de Diana Ene     HotNews.ro
Luni, 22 august 2016, 10:55 Sport | Alte sporturi

Catalina Ponor si delegatia Romaniei
Foto: olympic.org/ getty
​Delegatia Statelor Unite ale Americii a obtinut cele mai multe medalii la Jocurile Olimpice de la Rio de Janeiro. Americanii au avut un total de 121 de medalii, dintre care 46 de aur, 37 de argint si 38 de bronz. Romania a incheiat pe locul 47 in clasamentul pe medalii, cu o medalie de aur, una de argint si trei de bronz.

Marea Britanie s-a clasat pe locul doi, cu un total de 67 de medalii (27 aur - 23 argint- 17 bronz). China a fost a treia, cu un total de 70 de medalii (26 aur - 18 argint - 26 bronz).

Romania a obtinut 5 medalii la JO 2016: aurul prin echipa feminina de spada, argint la tenis prin Tecau si Mergea, bronz la canotaj 8+1, haltere (Gabriel Sîncrăian) si lupte (Albert Saritov).

Clasament final, primele zece pozitii:


1. SUA 46 de aur 37 de argint 38 de bronz/ 121 in total
2. Marea Britanie 27 23 17/ 67
3. China 26 18 26/ 70
4. Rusia 19 18 19/ 56
5. Germania 17 10 15/ 42
6. Japonia 12 8 21/ 41
7. Franta 10 18 14/ 42
8. Coreea de Sud 9 3 9/ 21
9. Italia 8 12 8/ 28
10. Australia 8 11 10/ 29


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO USS Zumwalt, nava militara invizibila de ultima generatie, perla a coroanei Marinei americane, s-a stricat in Canalul Panama

USS Zumwalt, nava militara invizibila de ultima generatie, "perla a coroanei" Marinei americane, s-a stricat in canalul Panama, acolo unde se gasea in drum spre baza navala din San Diego, a anuntat Marina Statelor Unite.
7586 vizualizari
  • 0 (12 voturi)    
    1984 (Luni, 22 august 2016, 11:07)

    racing [utilizator]

    Romania a terminat pe locul 2 la medalii cu 53...din care 20 aur, 16 argint, 17 bronz.
    • +17 (23 voturi)    
      lacel loc 2 este mai putin valoros.... (Luni, 22 august 2016, 13:06)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui racing

      ....decat performantele de la Sydney si Atena.
      Deorece blocul socialist a boicotat acele jocuri, URSS si ceilalti au organizat in paralel Jocurile Prieteniei :). Plus, pana la Olimpiada de la Barcelona, 1992, sportivii profesionisti nu aveau voie la Olimpiada, deci inchipuiti-va Jocuri fara Dream Team-ul de baschet, fara Neymar, fara tenis, doar cu amatorii din vest si "amatorii" mascati din est. Observati si cate medalii a luat Romania la atletism, cand dopajul era la maxim la noi. Cusmir si Vali Ionescu sareau peste 7.50 rrecvem la lungimet, acum cine mai poate asa ceva? Plus, dupa 90 au apatut toate cele tari ex sovietice care domina unele sporturi gen lupte, haltere, judo. La sporturi, in loc de Iugoslavia avem acum Serbia, Croatia, Muntenegru, chiar Slovenia, Sportul a progresat puternic, la noi se incearca aceasi reteta expirata, bagii cate 20 de sportivi la Canotaj si Caiac Canoe+10 la gimnastica intr-un cantonament de 3 cicluri olimpice si vrei sa scoti medali cu acestia. Bani sunt o problema, dar asta este secundara. Principala problema este ca nu suntem o natie cu cultura sportiva. Doar comparati sportivii legitimati din orice tara cu rezultate si o sa vedeti diferenta imensa. Cred ca la nr de medalii pe cap de sportiv legitimat cam asta este nivelul. Ce a fost inainte a fost ceva scos din palaria magica, dar acum nu mai merge. Un alt aspect important este cultura negativa a esecului. In atrile cu rezultate, esecul este vazut ca o experienta pozitiva din care inveti. La noi este foarte, foarte grav sa esuezi. Asa sunt invatati elevii si spotitivii de mici. Antrenorii si profesorii nu au pic de pedagogie pozitiva, iar frica acesta de esec duce chiar la esec, deseori. Vedeti diferenta intre Ryde si Tadici, ca sa realizati asta.
      • +6 (8 voturi)    
        bine scris (Luni, 22 august 2016, 13:31)

        goreny [utilizator] i-a raspuns lui minos

        bravo.
      • +7 (7 voturi)    
        O completare (Luni, 22 august 2016, 15:28)

        Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui minos

        daca-mi permiti.

        ai perfecta dreptate cu cei <x> sportivi bagati in cantonament si munciti pana la epuizare. locuiesc in UK de cativa ani si am dus-o pe fi-mea (de la 4 ani) la gimnastica. (ok, nu e cea mai stralucita, dar partea pozitiva e ca face sport ... ). la clubul la care merge sunt aproape 40 de copii in grupa ei (si cred ca sunt vreo 10 - 15 grupe pe saptamana). daca la nivel national sunt 1000 de astfel de cluburi (sigur sunt mai multe, dar de dragul calculelor). rotunjit, inseamna cam 400.000 de copii care fac gimnastica. 1% din ei sa fie de top, inseamna 4000 de sportivi care vor concura pt UK peste 10 ani.

        nu mai spun de faptul ca toti cei care au luat medalii sunt eroi. sunt postere cu ei in sala de gimnastica, tin minte ca a venit odata la antrenamente o sportiva care a castigat nu stiu ce medalie la un concurs national (sau ceva de genul). toti copiii erau "wow", fi-mea acasa facea exercitiile pe care le vazuse la fata respectiva (in limita puterilor ei).

        noua asta ne lipseste. avem prea multe crudute, dragusence, columbence ... ele sunt modelele copiilor
  • -4 (8 voturi)    
    In 1984 am fost pe 2 (Luni, 22 august 2016, 11:09)

    Cheie primara [utilizator]

    https://en.wikipedia.org/wiki/1984_Summer_Olympics
  • +3 (3 voturi)    
    criteriu pentru top? (Luni, 22 august 2016, 11:52)

    zertty [utilizator]

    Gasesc c-ar fi mai interesant de vazut top-ul medaliilor in functie de numarul de sportivi participanti (sau macar in functie de numarul de probe)... Nu l-am vazut nicaieri pina acum...
    Cred ca e o diferenta mare intre 5 medalii obtinute de o tara care a participat cu 10 sportivi si 100 de medalii obtinute de o tara care a avut 300 de participanti (am dat exemple aiurea pentru a clarifica idea...)
    • 0 (2 voturi)    
      poate ai dreptate (Marţi, 23 august 2016, 1:32)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui zertty

      proving calculul, participanti si castigatori.
      Nu inteleg de ce trimait la o proba sportiva un atlet care s-a closet pe locul 110 l a maraton, cand era clar ce timp realizase acasa, ca macar cronometru avea???

      Risipa de bani sa trimiti sportivi care " poate moare restul si castiga el"
      Faci maratonul intr-un timp teribil , intrebarea este, Cine la trimis? era membru PCR?
      asa inteleg !!
  • +7 (7 voturi)    
    Nota (Luni, 22 august 2016, 12:13)

    Sani [utilizator]

    In 1984 n-au participat statele blocului comunist: Rusia , RDG, Ungaria,....
  • +9 (9 voturi)    
    sport in Romania (Luni, 22 august 2016, 12:49)

    cet [utilizator]

    La cata atentie se da sportului in Romania, sa zicem mersi ca le-am luat si pe-astea! Atat timp cat la televiziuni, stirile din sport incep cu ce excapade au mai facut fotbalistii,situatia nu se va remedia,din pacate...
  • +2 (2 voturi)    
    hmm... (Marţi, 23 august 2016, 1:47)

    g01an [utilizator]

    suntem pe locul 59 in lume ca populatie si pe locul 47 in clasamentul pe medalii. ca de obicei, am performat peste medie, peste nivelul de posibilitati, chiar daca mai slab ca in alti ani.

    totusi, multa lume este dezamagita. cand contribui, donezi sau platesti taxe pentru copil la diverse cluburi, ai tot dreptul, restul comenteaza aiurea.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi