Scandalul pariurilor ia amploare: 54.000 de romani vor fi nevoiti sa plateasca amenzi intre 5000 si 10000 de lei - Tolontan: "Statul va pierde, pentru ca trebuie sa piarda"

de A.I.     HotNews.ro
Miercuri, 21 octombrie 2015, 11:26 Sport | Alte sporturi

Oficiul National pentru Jocuri de Noroc a anuntat ca 54.000 de romani vor fi amendati pentru ca au pariat in perioada 10-30 septembrie 2015 pe bet365.com. Chiar daca ai pariat un leu sau o suma mare, de amenda tot nu vei scapa. "Problema e ca Oficiul s-a jucat de-a acreditarea si vrea sa deconteze propria indecizie si brambureala din buzunarul oamenilor. Statul va pierde, pentru ca merita sa piarda", a precizat jurnalistul Catalin Tolontan.

UPDATE: Tudor Simota, director general la Supraveghere si Control in Oficiul Jocurilor de Noroc - "Sanctiunile pentru jucatori vor fi individualizate, cei care au jucat, sa zicem, 50 de lei, nu reprezinta un pericol public". 

Citeste aici interviul realizat de Catalin Tolontan cu Tudor Simota.

Istoria povestii

Romanii care au pariat in intervalul 10-30 septembrie 2015 pe bet365.com, vor primi o amenda intre 5000 si 10.000 de lei, conform reprezentantilor Oficiului National pentru Jocuri de Noroc. In total, ar fi vorba de 54.000 de pariori.

De stiut este insa faptul ca bet365.com obtinuse licenta temporara in data de 1 octombrie, insa aceasta a fost retrasa de ONJN (n.r. Oficiul National pentru Jocuri de Noroc) la doar doua saptamani de la acordare. Motivul este urmatorul: site-ul nu a blocat accesul clientilor romani dupa 10 septembrie, cand a luat sfarsit perioada de gratie oferita de ONJN pentru intrarea in legalitate.

Citeste aici toate detaliile scandalului pariurilor, pe tolo.ro.


Citeste mai multe despre   























9946 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    ... (Miercuri, 21 octombrie 2015, 11:35)

    cartograful [utilizator]

    Personal nu cumpar nici macar "loz in plic" pt. ca n-am fire de "jucator" dar "organili" statului roman nu inceteaza sa ma minuneze. Inteleg ca a fost o problema cu un site care incalca legea. De ce nu a fost blocat acel site pe terit Romaniei? Isi da seama vreun idiot cat e de nepractic sa amendezi 50 si ceva de mii de insi cu amenzi uriase intre 5000 si 10.000 lei? Ca statul roman va fi ingropat in tot atatea procese? Pe aia care au pariat i-a instiintat cineva oficial sa nu mai parieze?
    Ca o alta discutie, ma mira numarul enorm de romani care-si pariaza banii pe jocuri de noroc. 54000 de persoane doar in 20 de zile! Probabil rezulta cam 1% din adulti. Daca adaugam si "pacanelele", Loteria Romana si alte forme de joc de noroc mi se pare foarte mult. Se sesizeaza vreun sociolog, ceva, de fenomenul asta?
    • +1 (1 vot)    
      Mai interesant este (Miercuri, 21 octombrie 2015, 16:02)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Cum i-au identificat pe toti cei care au jucat in Septembrie? De exemplu in articolul din al doilea link, se zice:
      "Zi după zi, pariorii sînt chemați la Oficiu să ia la cunoștință amenzile."

      Asta inseamna ca exista la "Oficiu" date de genul: telefon, nume si prenume, adresa

      Ca daca nu stiu telefonul sau adresa nu vad cum ar putea sa-i cheme sa le dea amenzi?!
  • +5 (9 voturi)    
    jefuitorii poporului (Miercuri, 21 octombrie 2015, 11:44)

    andi [anonim]

    poporu asta e jecmanit de mafia lui ponta-ghita si a psd-ului. sa dai intre 5.000 -10.000 ron amenda ca ai pariat pe un site......indura mult acest popor
  • +10 (10 voturi)    
    Romania (Miercuri, 21 octombrie 2015, 11:48)

    sentenced [utilizator]

    Daca cineva credea ca am inlaturat totalitarismul in '89, acel cineva este un naiv. Oprimarea continua si astazi, si cred ca incepe sa fie o chestiune de timp pana la o noua revolta de amploare, pentru ca talharii astia (indiferent de culoarea politica) stiu doar sa ia de la popor... taxe peste taxe si amenzi peste amenzi, cat mai multe si mai mari si in ultima vreme tot mai dese. Si ce se intampla cu banii astia? Infrastructura nu, invatamant nu, sanatate nu. Pai mai nemernicilor, voi realizati ca in Romania oamenii cinstiti traiesc la limita existentei, in timp ce talharii, incultii si toti cocalarii prospera? 1907 se apropie, simt asta acum mai mult ca niciodata.
    • +1 (1 vot)    
      te inseli (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:03)

      jean [anonim] i-a raspuns lui sentenced

      atunci toti aveau aceeasi cauza si acelasi dusman.
      Acum toti trag in directii diferite si au interese diferite. Nimeni n-o sa inceapa nici o revolta.
  • +1 (7 voturi)    
    Cu pariurile s-a facut evaziune si spalare de bani (Miercuri, 21 octombrie 2015, 11:49)

    84 pt mine, 16 pt stat [anonim]

    Mii de jucatori poate au fost corecti si si-au declarat castigurile, insa cred ca marea majoritate nu au facut-o, asa cum nu o fac nici miile de profesori care dau meditatii acasa, nici miile de doctori spagari.

    Cu totii sunt fericiti sa evite plata celor 16% impozit, nu ca ar fi o gaura in cer sa dai 16 lei din 100 castigati la pariuri, dar multora nu le pasa de restul societatii, de cum merge statul sau administratia fiscala, stiu doar sa injure "statul", fara sa participe cu vreo idee sau initiativa.

    Asta e o mare diferenta intre societatea romaneasca si altele europene, acolo unde oamenii isi dau seama mai clar ca "statul" de fapt sunt tot ei si ca daca platesti un impozit o parte a lui ajunge tot la tine.

    Pretextul etern pentru neplata unor astfel de impozite (pe pariuri, pe plicuri, pe meditatii, pe banii de la nunta, pe "onorariile" manelistilor si altor cantaciosi de crasma, etc.) era ca "banii sunt furati de politicieni". Deja este exagerat sa sustii ca toti banii din impozite sunt furati, e vorba doar de un procent minoritar.

    Dar mai nou, de cativa ani, justitia functioneaza din plin si politicienii, alaturi de amicii lor afaceristi, intra cu zecile la puscarie.
    Atat de mult se tem sa mai bage mana in bugetul public ca incepem sa avem excedent si ne raman bani necheltuiti (ca le e frica sa-i cheltuie aiurea prin firme de apartament).

    ANAF-ul e pe cale sa fie restructurat (se face cu ajutorul serviciilor, jumate din directori si inspectori principali din zona aia au fost transferati) si da rezultate incredibile, colecteaza sute de milioane de euro in plus pe an.

    Asa ca, desi unii "nu cred", se termina epoca de frauda masiva, de la individ la multinationala, va fi din ce in ce mai greu si mult mai riscant (intre amenda si ani de puscarie plus confiscari) sa obtii venituri pe care sa nu le declari sau pe care sa nu vrei sa platesti impozitul de 16%.

    Poate da penalul Ponta o "amnistie", ca si el paria pe baschet probabil..
    • +2 (2 voturi)    
      adevarat (Miercuri, 21 octombrie 2015, 12:12)

      eugen6215 [utilizator] i-a raspuns lui 84 pt mine, 16 pt stat

      Din pacate lipsa momentului 0 pt a putea face toate verificarile, va duce la o lipsa de rezultate finale, adica recuperari de sume.Normal a fi sa venim toti cu declaratie de avere si dupa aia cu declaratii anuale, altfel totul este cam in zadar sau implica o munca uriasa cu un consum mare de munca si resurse.Astae valabil si pt trecut si pt viitor!
    • +1 (1 vot)    
      hotnews (Miercuri, 21 octombrie 2015, 12:28)

      Parior [anonim] i-a raspuns lui 84 pt mine, 16 pt stat

      Impozitul este retinut la sursa, in cazul pariurilor. Adica la ghiseul de unde iti ridici castigul.
    • +4 (4 voturi)    
      Ai si nu ai dreptate... (Miercuri, 21 octombrie 2015, 12:44)

      io [anonim] i-a raspuns lui 84 pt mine, 16 pt stat

      Daca un parior pierde timp de un an 1000 de lei si apoi castiga 100 de lei, statul ii ia impozit pe cei 100 de lei fara ca el sa aiba posibilitatea de a-si amortiza pierderea.
      Conceptual, legea este incorecta, impozitul nu tine cont de profit ci numai pe venit...
    • +2 (2 voturi)    
      gresit (Miercuri, 21 octombrie 2015, 13:12)

      Ad3an [utilizator] i-a raspuns lui 84 pt mine, 16 pt stat

      Impozitul pentru castiguri din pariuri sportive e de 1% pana la 15.000 Euro, abia ce depaseste 15.000 se impoziteaza cu 16%. Legat de intereseul cetatenilor sa isi respecte obligatiile fata de stat, cred ca atata timp cat statul nu isi respecta cetatenii(ex cazul cu bet365 unde statul prefera sa dea in cetatenii in loc sa ia la puricar bet365) nu ar trebui sa aibe pretentii.
  • +5 (5 voturi)    
    concurenta pestelui mare intra la apa (Miercuri, 21 octombrie 2015, 12:07)

    solomonar [anonim]

    Asa e cand Ghita si-a facut platforme de pariu online si le promoveaza intensiv tot prin firmele de publicitate controlate de el. Concurenta trebuie sa dispara intr-un fel sau altul.
  • +2 (2 voturi)    
    Marturisesc (Miercuri, 21 octombrie 2015, 13:02)

    cato [utilizator]

    Marturisesc ca am jucat de doua ori pe bet365 in ultima luna. Habar nu aveam ca aveau licenta ridicata, nu am citit nicaieri. Efectiv, habar nu aveam!
    Am cautat sa vad cand am jucat si- pfiu! - a fost la inceputul lui octombrie, deci am scapat.
    Oricum, magarie mare din partea statului. Stiu bine ce simt cei care au jucat fara sa stie de problema licentei - nu aveau cum decat daca erau obsedati ca ar fi prinsi.
  • +5 (5 voturi)    
    lol (Miercuri, 21 octombrie 2015, 13:44)

    jescu [utilizator]

    Probabil procese pierdute de stat. Nu poti sa dai o lege sa pedepsesti pe cineva pentru fapte comise de altcineva(pentru functionarea fara licenta). De cand trebuie sa se intereseze consumatorul, daca o firma care ofera servicii are toate autorizatiile(care pot fi multe).
  • +3 (3 voturi)    
    Bine spus... bine gandit (Miercuri, 21 octombrie 2015, 16:03)

    Nicolae [anonim]

    "Sanctiunile pentru jucatori vor fi individualizate, cei care au jucat, sa zicem, 50 de lei, nu reprezinta un pericol public".
    In concluzie cei care au jucat peste 50 de lei, sunt pericol public. Daca cunoasteti astfel de persoane feritiva de ei ca sunt PERICULOSI....
    Si tipul asta de DIRECTOR GENERAL.
    Bravo lui, daca a reusit sa ajunga director general cu o asemenea gandire.
    Prosti suntem noi, ceilalti, pentru ca permitem unor asemenea indivizi sa ajunga in pozitiile care sunt.
  • +3 (3 voturi)    
    ca sa nu devin si eu vreun pericol public (Miercuri, 21 octombrie 2015, 17:45)

    asadar... [utilizator]

    unde pot sa vad ce magazine sunt sau nu autorizate cand vreau sa iau si eu o paine, un mic, o maslina? sau benzinarii? sau posturi tv? sau sosele? dar cretinii pusi politic in fruntea institutiilor statului au autorizatie de functionare??
  • +1 (1 vot)    
    UnPericolPublic. (Vineri, 23 octombrie 2015, 12:21)

    UnPericolPublic. [anonim]

    Autentic Romanesc. Nu ma mai mira nimic...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri